موزه هنر امام علی (ع)
انجمن مفاخر معماری ایران
رئیس انجن مفاخر معماری ایران در شروع مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند و در شورع مراسم روز خبرنگار را به جامعه خبرنگاران تبریک گفتند. ایشان فرمودند : خبرنگاران جا پای بزرگان گذاشته اند و هم ردیف دیگر عناوین به حرکت خود ادامه داده اند.
آقای مهندس قهاری با طرح سوالی که چرا خبرنگاران مهم هستند ادامه دادند : هنگامی که ما از گذشتگان با خبر هستیم پس یکی خبر آنها را برای ما بازگو کرده است.
در دوران ما کار خبرنگار جدا از سختی ، کاری ستودنی است و در تمام دنیا یک شخص کاملا ستایش شده شناخته شده است.
جناب آقای قهاری در پایان صحبت های خود به این نکته اشاره کردند که خبرنگار نمیتواند تحت تاثیر وقایع و اتفاقات رخ داده شده قرار گیرد و دنیا ، دنیای انفجار اطلاعات است.
جناب آقای رهبر رئیس انجمن انبوه سازان با تبریک روز خبرنگار و آرزوی موفقیت برای تمامی آنها در ادامه برنامه اشاره کردند که تمام رشته ها و شغل های موجود در دنیا را یک خبرنگار باید دارا باشد و رشته خبرنگاری به سوی تخصصی شدن باید جرکت کند. خبرنگار باید خبرها را تازه و به موقع به مردم برساند و آن خبرنگار موفق خواهد بود.
آقای رهبر در ادامه سخنرانی خود فرمودند : اگر مطلب گرفته شده توسط مسئولین و کارشناسان به واسطه خبرنگاران به درستی و کامل ارائه شود ، این اطلاع رسانی میشود امانت داری و صداقت در کار خود ، ولی اگر اینگونه نباشد و در خبر دست برده شود و به درستی به گوش مردم نرسد موجب بی اعتمادی و رنجش مردم خواهد شد.
تمام خبرنگاران در ایران متاهد و صادق هستند.
جناب آقای بنی هاشم مدیریت موزه هنر امام علی با خیرمقدم گفتن به خبرنگاران و تبریک این روز فرمودند این روز بهانه ای بشود برای آنکه بتوان از خبرنگاران تشکر و قدردانی کنیم.
ایشان در ادامه سخنرانی خود فرمودند : در صبح روز 2شنبه 17-05-1390 دز مراسمی جداگانه از عده ای از خانم های خبرنگار تجلیل شد و گفته شد که وب سایتی راه اندازی شده است برای دریافت اطلاعات شخصی خبرنگاران و برای اطلاع رسانی به آنها و همچنین اعلام شد که برای خبرنگاران بیمه اختصاص داده اند تا تمامی انها از این امکان استفاده کنند.
آقای دکتر محمودی بعد از تبریک به خبرنگاران گفتند : خبرنگاران در حوزه معماری وظیفه خود را انجام داده اند.
ایشان به بیان صفات یک خبرنگار پرداختند : عاشق ، مسئول ، تیزبین ، نکته سنج ، بی طرف ، متاهد ، صادق ، شجاع ، خطر پذیر و ... خوشابحال شما خبرنگاران که همه صفات را دارا هستید.
آقای محمودی به ویژگیهای خبرنگار هم اشاره کردند :
اطلاع رسانی به عموم جامعه
مستند سازی
افزایش سطح آگاهی عموم مردم
ثبت وقایع جامعه
سخنگوی حامعه
و ...
شباهت معمار و خبرنگار :
مخاطب هر دو حرفه مردم هستند
هر دو حرفه حساس و در خطر هستند
هر دو حرفه ذهنیت مردم را دارا هستند
هر دو مسئول در قبال جامعه
هر دو باید مردم دار باشند
آشنایی به فرهنگ
ساده و بی ریا هستند
تعاملات اجتماعی قوی دارند
و همیشه مردم باید انها را داوری کنند
آقای محمودی فرمودند : معماری مربوط به هویت تاریخ است. معماری و هویت و آثار ارائه شده، توسط خبرنگاران بازتاب داده می شود، برای آیندگان همانطور که الان ما از گذشته با خبر هستیم.
بازتاب نظرات مردم از آثار طراحی شده به معماران امری الزلمی است. نقد مردمی خبرنگاران از معماران باعث دانش بیشتر و طراحی های بهتر می شود.
و در پایان مراسم از خبرنگاران معماری و شهرسازی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.
پروژه های دانشجویی معماری
پروژه نهاییخیابان گلبرگ - تهران
URBAN SERVICE CENTER
Projects of Architecture's Students
FINAL PROJECT
DESIGNING BY FATANEH FAROKHI
PROJECT LOCATION:
GOLBARG ST - TEHRAN
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
چهارمین کنفرانس بین المللی دکو با نام دکو 2011 در تاریخ 17 و 18 مهر ماه سال 1390 در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می گردد. |
عملکرد هر فضا در نهایت تابعی از انسان است. استفاده هایی است که انسان به عنوان یگانه موجودی که روح فضا را درک میکند،از فضا دارد.حال این فضا می خواهد یک بیمارستان باشد،یا یک مرکز تفریحی یا یک ارامگاه یا ...انچه که مهم است شناخت نیاز های انسان در ان فضایی ست که میخواهیم طراحی کنیم برای تعیین درست تر این نیازها باید عواملی مانند فرهنگ ، اقلیم ، اقتصاد ، جامعه شناسی و... را مورد دقت و بررسی قرار دهیم برای بررسی عملکرد فضا ها در دانشکده معماری در سایت شهر یزد،ابتدا نیازمند یک دسته بندی کلی هستیم که با کمک این دسته بندی و جزء جزء کردن فضا ها ،راحت تر بتوانیم کار بررسی را انجام دهیم.لازم به ذکر است که این تقسیم بندی شناور بوده و به هیچ عنوان قطعیت ندارد.
قبل از هر چیز به صورت اجمالی به بررسی کلی عملکرد یک فضای اموزشی می پردازیم. هدف از طراحی فضای اموزشی،حل کردن روابط فضایی مورد نیاز جهت فر ایند آموزش است. به این معنا که فضا هایی که امر اموزش در هر رشته ای نیازمند ان فضا ها و امکانات است، به چه صورت و با چه نظمی در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند هدف نهایی را به بهترین صورتی حاصل کنند.در این مقاله سعی بر ان شده که بر اساس تقسیم بندی انجام شده، عملکرد جزئی هر بخش و هر فضا را به تفکیک بر اساس نور و فرم و روابط و مصالح و... بررسی و ذکر نماییم.