مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

فراخوان ثبت نام در دومین دوره مسابقه بزرگ وبلاگ نویسی معماری

تارنگار آیگاه با حمایت نشریه تخصصی ساختمان و کامپیوتر و همچنین پایگاه اطلاع ‌رسانی آرک نویز اقدام به برگزاری دومین دوره مسابقه بزرگ وبلاگ نویسی تخصصی معماری جهت انتخاب برترین های این عرصه نموده است . متقاضیان شرکت در این رقابت می توانند از تاریخ ۱لغایت 15 اردیبهشت ماه ۱۳۸7به مدت 15روز از طریق فرم پایین صفحه ثبت نام نمایند . ( به برگزیدگان مسابقه جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد . )

هیئت داوران بخش نهایی :

از راست به چپ :

  • مهندس توکا نیستانی ( معمار ، کارتونیست ، وبلاگ نویس )
  • مهندس کوروش رفیعی ( معمار ، مدرس معماری ، مدیر مطبوعاتی ، وبلاگ نویس )
  • مهندس حمید فریدونی ( فعال فرهنگی عرصه ساخت و ساز ، مدیر مجله ساختمان و کامپیوتر )
  • مهندس کمال یوسف پور ( معمار ، منتقد معماری ، وبلاگ نویس )
  • مهندس نینا شاهرخی ( معمار ، وبلاگ نویس ، برگزیده مسابقه وبلاگ نویسی سال 86 ) 

هیئت انتخاب :

  • محمد مهدی معیت
  • ایمان بستامی 
  •  مجتبی محمدی

هیئت برگزاری :

  • مسعود حبیبی
  • محمد حسین رفیعی نژاد 
  • محمد رحیمی

شرایط ثبت نام در مسابقه :

  1. وبلاگ‌های با سابقه فعالیت حداقل سه ماه .
  2. وبلاگ‌هایی که از زمان راه اندازی تا 1 اردیبهشت حداقل 12 پست منتشر کرده باشند.
  3. وبلاگ‌هایی که از تاریخ آخرین پست آنها بیش از سه ماه نگذشته باشد.
  4. وبلاگ‌هایی که اکثریت قریب به اتفاق مطالب آنها کپی از سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر یا سایر منابع نباشد (حتی در صورت ذکر کامل منبع).

لینک ثبت نام

 

داراب دیبا: آوردن قید اسلامی به معماری حالت سیاسی می‌دهد!

«داراب دیبا» مدرس معماری، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به غیر عملی بودن معماری اسلامی، تاکید کرد: «...امروز به‌جای معماری اسلامی می‌توانیم بگوییم معماری معاصر جوامع مسلمان یا معماری کشورهای اسلامی ولی آوردن قید اسلامی به معماری حالت سیاسی و تاریخی به این مقوله می‌دهد. به اعتقاد این طراح، به‌روزشدن معماری اسلامی امری لازم است و عملی‌شدن آن با مشکلاتی که وجود دارد تقریباً غیرممکن است...».
وی در ادامه معماری اسلامی را به لحاظ تاریخی اصیل دانست و افزود: ما مفاهیم فرهنگی را پاس می‌داریم، با این حال نباید به مقوله معماری با تعصب نگاه کرد. معماری ما باید منطبق با جهانی‌شدن و زمان معاصر باشد.... در محافل بین‌المللی آوردن جمله معماری اسلامی یک رابطه قدیمی را به ذهن متبادر می‌‌کند. از دید منتقدان وقتی می‌گوییم معماری اسلامی نگاهی به معماری کلاسیک و تاریخی است نه معماری امروز.



Darab Diba

وی در ادامه تصریح کرد: کشوری که از تحولات جهانی دور بماند، مجبور است زیر پوشش استعمار جهانی قرار گیرد. باید تمام رویکردهای جدید وارد زندگی ما شود. ارزش‌هایی است که میراث ما است و ایرانی‌ها آنها را پاس می‌دارند و در قلبشان وجود دارد ولی معنا ندارد همه چیز مثل گذشته باشد.
استاد مدعو دانشگاه(M.I.T) هاروارد امریکا روند بازگشت به معماری اسلامی را یک رفتار و کنش سیاسی قلمداد کرد و بیان داشت: این رویکرد یک رویکرد هنری، فرهنگی نیست. ما معماری داریم و فرهنگ فلسفی - دینی داریم که اساس آن اسلام است. پایبند معرفت و حکمت یا به عبارتی فلسفه اسلامی هستیم ولی وقتی آن را در الگوی معماری می‌بریم احتیاج به آزادی داریم. آزادی این است که معمار بتواند ترجمه مفاهیمی که در قلب ما وجود دارد را به هر رنگ و فرمی تبدیل کند، چنانچه وقتی مردم آن را نگاه می‌کنند بتوانند غنای سرزمین خود را در آن پیدا کنند. البته این کار هوش و ذوق فوق‌العاده می‌خواهد. معمولاً آدم‌هایی که این ذوق سرشار را ندارند به کار ساده کپی‌کاری روی می‌آورند.
استاد مدعو دانشکده هنرهای زیبای پاریس(بوزار) در ادامه تاکید کرد: یک آدم هوشیار باید بداند چه چیزهایی از فرهنگ خود را به صورت انتزاعی و شکلی در کالبدی که می‌سازد درست کند. رابطه دنیای زمینی و آسمانی در میدان و بازار امام و مسجد امام در اصفهان دیده می‌شود. ما این مفاهیم کلی را که مفاهیمی، ازلی فکری است، می‌گیریم و در هندسه، سلسله‌مراتب فضاها، کوتاهی و بلندی سقف‌ها، چگونگی واردشدن در اتاق‌ها تمامی این اصول را که برآمده از این فکر ازلی است به کارمی‌بندیم.

تقدیر سازمان نظام مهندسی ساختمان از مهندس سید هادی میرمیران

سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در تاریخ پنجم دی ماه سال هزار و سیصد و هشتاد و یک به مناسبت اولین سال بزرگداشت روز مهندسی از خدمات و یک عمر تلاش حرفه ای مهندس سید هادی میرمیران تقدیر به عمل آورد.

اطلاعیه بنیاد معماری میرمیران " یادمان و جایزه معماری میرمیران"

بنیاد معماری میرمیران که به منظور تحقق ذهنیتها و افکار سید هادی میرمیران در تداوم و تکامل جریان فلسفی، هنری معماری نوین ایران و شناساندن رسالت دیرینه این معماری تشکیل شده برنامه روز معمار یادمان و جایزه معماری میرمیران را اعلان کرد.

متن اطلاعیه بنیاد معماری میرمیران که نسخه ای از آن در اختیار شبکه اطلاع رسانی ایران شاسا قرار گرفته است به شرح زیر است:


بسمه تعالی

اطلاعیه یادمان و جایزه معماری میرمیران

مراسم دومین دوره یادمان و جایزه معماری میرمیران در روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت ماه 1387 در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌گردد.

این مراسم که همه ساله همزمان با روز معمار و سالگرد درگذشت زنده یاد مهندس سید هادی میرمیران توسط بنیاد معماری میرمیران و با همکاری مهندسین مشاور نقش جهان پارس ، انجمن مفاخر ایران و جمعی دیگر از شخصیت‌ها و نهادهای فرهنگی ، حرفه‌ایی و دانشگاهی با هدف بزرگداشت روز معمار و معرفی و شناساندن جریان نوین معماری ایران که زنده یاد مهندس سید هادی میرمیران یکی از بنیانگذاران و پیشگامان آن بود ، برنامه‌ریزی و برگزار می‌گردد.

مضمون و محور اصلی برنامه‌های تدارک دیده شده برای این دوره از یادمان وجایزه میرمیران به معماران جوان و فارغ التحصیلان رشته معماری اختصاص یافته و جایزه معماری میرمیران نیز به پایان‌نامه های ممتاز و نمونه دانشگاهی در رشته‌های معماری ، شهرسازی و طراحی شهری اهداء می‌گردد.

اهم برنامه‌های این مراسم عبارتند از :

• بزرگداشت روز معمار و یادمان مهندس سید هادی میرمیران
• اهداء جوایز دومین دوره جایزه معماری میرمیران
• نمایشگاه آثار منتخب مهندس سید هادی میرمیران
• نمایشگاه پایان‌نامه‌های ممتاز دانشگاهی
• نمایشگاه کتاب و نشریات معماری ، شهرسازی و هنر


سید مهدی میرمیران
مدیرعامل

روز معمار یا روز معماری؟

به نقل از طرح نوشته :

رای نامگذاری روزهای خاص در تقویم‌ کشورها، از عبارات مختلف و غیرهمسانی استفاده می‌شود. گاهی این تفاوت‌ عبارات در ظاهر کلمه صورت می‌گیرد و استعمال کلمات مختلف برای نامگذاری، تفاوتی در برداشتِ ما از مناسبت نامگذاری آن روز خاص ایجاد نمی‌کند. مثلاً از دو واژه متفاوت برای نامگذاری اول ماه مه، روز جهانی کارگر، در کشورهای انگلیسی زبان استفاده شده است: May day و Labor Day.

اما همین روز بخصوص در کشورهای آلمانی زبان، گاهاً با دو واژه‌ای‌ یاد می‌شوند که الزاماً از لحاظ معنایی دلالت بر مناسبتی یکسان ندارند. مسلماً Tag der Arbeit (روز کار) با Arbeitertag (روز کارگر) تفاوت عمده‌ای دارند ولی منظور گوینده از بیان هر دوی این عبارات همان اشاره به اول ماه مه است.

×××××

قرار است در ایران سوم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی "معمار" وارد تقویم رسمی کشور شود.

در کشور اتریش، روزهای 9 و 10 ژوئن سال جاری – بصورت غیر رسمی و خارج از مناسبت‌های تقویمی - به عنوان روزهای "معماری" نامگذاری شده است. تفاوتی که در بالا شرح آن رفت، اینجا نیز وجود دارد: روز "معمار" و روز "معماری".

"کشف معماری" شعاری‌ست که در روزهای معماری اتریش، دنبال می‌شود و در این 2 روز درب تمامی بناهای برگزیده، دفاتر و آتلیه‌های معماری طبق برنامه زمان‌بندی خاص و با هدایت تورهای رایگان، برای بازدید عموم گشوده می‌شود. این برنامه در روزهای غیرکاری آخرهفته برگزار می‌شود تا میزان مشارکت چه از جانب معماران و دانشجویان و چه از جانب علاقمندان افزوده گردد. شاید جشنواره معماری واژه گویاتری برای بیان این دو روز باشد چرا که در این روزها معماری همانند یک جشنواره فیلم به معرض نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

×××××

- بالاخره روز معمار یا معماری؟
+ به نظرم روز معماری. چون قرار نیست در این روز فقط از عده‌ای قدرانی بشه. مهم اینه که در این روز فاصله بین هنر معماری و دوستداران هنر را کم کنیم و معماری را برای علاقمندانش نمایش بدیم. راستی، فکر کردی چرا شناخت خیلی از هنردوستان یا حتی همین معماران از معماری، تنها به نام بردن از اسم چندتا معمار خلاصه می‌شه؟ مثلاً خیلی‌ها به اسم، پیتر آیزنمن رو می‌شناسن، اما در مورد کارش و معماری‌ش کمترین اطلاعی ندارن؟
- اه حرف جالبی زدی، خود من هم مثل اینکه اینجوری‌ام. باهات موافقم، همون روز معماری باشه، بهتره.

بمناسبت هفته معمار ، فراخوان مسابقه اسکیس

پیرامون مسابقه اسکیس روز معمار


سرپرست دانشکده معماری سوره : استفاده از کامپیوتر در بین دانشجویان معماری روز به روز افزایش یافته است و متاسفانه این امر باعث توجه کمتر ایشان به طرح های دستی شده است؛ در حالیکه در مراحل اولیه پردازش طرح معماری بهره مندی از اسکیس های دستی  که امکان پیاده سازی بهتر ایده را فراهم می کند ، بسیار کارآمد تر از کامپیوتر است. فلذا ایجاد بستر مناسب برای آشنایی بیشتر دانشجویان معماری با اسکیس دارای اهمیت ویژه ایست.

دانشکده معماری سوره طبق روند هر ساله خود ، به مناسبت روز معماری و هفته معماری اقدام به برگزاری همایش معماری نموده است.

دکتر حسن اصانلو در گفتگو با خبرنگار سایت معماران گفت : در همایش امسال هفته معمار ، بخش مسابقه اسکیس نیز افزوده شده است.

سرپرست دانشکده معماری سوره ضمن اعلام خبر فوق ، هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی بیشتر دانشجویان معماری با اسکیس و بهره مندی از آن در مراحل طراحی معماری خواند.

دکتر اصانلو ، مشاور عالی همایش افزود : استفاده از کامپیوتر در بین دانشجویان معماری روز به روز افزایش یافته است و متاسفانه این امر باعث توجه کمتر ایشان به طرح های دستی شده است؛ در حالیکه در مراحل اولیه پردازش طرح معماری بهره مندی از اسکیس های دستی که امکان پیاده سازی بهتر ایده را فراهم می کند ، بسیار کارآمد تر از کامپیوتر است. فلذا ایجاد بستر مناسب برای آشنایی بیشتر دانشجویان معماری با اسکیس دارای اهمیت ویژه ایست.

همچنین آرتور امید آذری ، دبیر اجرایی مسابقه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه عموما دانشجویان معماری بخصوص در ترم های اولیه تفاوت اسکیس و کروکی را نمی دانند.

آذری مدرس دانشکده معماری سوره تاکید کرد : دانشگاه های معماری کشور باید در ترم های اولیه ، دانشجویان را با اسکیس صحیح آشنا کنند تا ایشان بتوانند از آن با اعتماد به نفس و به راحتی در طراحی معماری استفاده کنند. اکنون متاسفانه اسکیس صرفا به آزمون کارشناسی ارشد محدود شده است. و دانشجویان معماری بدون آنکه اسکیس را به درستی یاد بگیرند ، تنها در ترم های پایانی مقطع کارشناسی بدنبال فرمول هایی برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد هستند.

وی افزود : برگزاری چنین مسابقاتی می تواند گامی مؤثر در آشنایی بیشتر با اسکیس و ارتقا اعتماد بنفس دانشجویان در بهره جویی از آن باشد.

لازم به ذکر است این همایش با حمایت جامعه آنلاین معماران ایران برگزار می شود.

دوم اردیبهشت‌ماه زادروز قیصر امین‌پور

به گزارش خبرنگار بخش کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سه عنوان از کتاب‌های این شاعر در حال تجدید چاپ‌اند که احتمالا به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رسند.

«آیینه‌های ناگهان» چاپ اول/‌٧٥، «بی‌بال پریدن» چاپ اول/‌٧٠ و «به قول پرستو» چاپ اول ناشر/‌٨٦ به‌ترتیب از سوی نشر افق برای نوبت‌های دوازدهم، دهم و چهارم در حال انتشارند.

از مجموعه‌های «دستور زبان عشق»، «شعر و کودکی»، «گزینه‌ی اشعار» و «گل‌ها همه آفتابگردانند» نیز که در روزهای پایانی سال گذشته توسط انتشارات مروارید به ترتیب برای چاپ‌های ششم، دوم، دوازدهم و نهم منتشر شده بودند، «دستور زبان عشق» در مرحله‌ی انتشار برای چاپ هفتم است.

قیصر امین‌پور ـ شاعر و استاد دانشگاه ـ متولد دوم اردیبهشت‌ماه سال ‌١٣٣٨ در گتوند خوزستان بود، که روز سه‌شنبه هشتم آبان‌ماه سال گذشته در سن ‌٤٨سالگی پس از تحمل سال‌ها درد و بیماری بر اثر ایست قلبی درگذشت.

«توفان در پرانتز» (نثر ادبی) و «منظومه‌ی ظهر روز دهم» (برای نوجوانان) (‌١٣٦٥)، «مثل چشمه، مثل رود» (برای نوجوانان) (‌١٣٦٨)، «گفت‌وگوهای بی‌گفت‌وگو» (‌١٣٧٠) و «سنت و نوآوری در شعر معاصر» (‌١٣٨٣) از دیگر آثار او هستند.

فناوری‌های نوین ساختمانی

سوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری، جایزه‌ی میرمیران به برترین پایان‌نامه‌ی دانشگاهی اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسمی که هم‌زمان با سومین سال‌روز درگذشت سیدهادی میرمیران در خانه‌ی هنرمندان برگزار خواهد شد، ازسوی بنیاد میرمیران به برترین پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا جایزه‌هایی تعلق خواهد گرفت.

همچنین مراسم بزرگداشت سیدهادی میرمیران به‌همراه برپایی نمایشگاه کتاب و آثار منتخب و همچنین نمایشگاهی از آثار وی در نگارخانه‌ی به‌نام خودش در خانه‌ی هنرمندان برگزار می‌شود.

رییس انجمن مفاخر معماری در این‌باره توضیح داد: روز معمار که هرساله با یک عنوان برگزار می‌شود، امسال با عنوان فناوری‌های نوین ساختمانی برگزار خوهد شد.

محمدرضا قهاری اضافه کرد: این برجسته‌ترین کاری است که برای روز معمار امسال در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از احداث پژوهشکده معماری میرمیران در کاشان خبر داد و گفت: این پژوهشکده به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

قهاری درباره محوطه‌سازی مزار هادی میرمیران در قطعه هنرمندان توضیح داد: دو پروژه طراحی قطعه هنرمندان و ساخت تندیس او از برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده بودند که ساخت تندیس با هزینه سازمان اقتصادی کیش انجام و هم‌زمان با دومین سال خاموشی هادی میرمیران درگذر هنرمندان کیش نصب و پرده‌برداری شد. اما محوطه‌سازی قطعه‌ی هنرمندان به‌خاطر مشکلات موجود عملی نشد و دلیل آن نیز بودجه‌ای بود که باید از طریق شهرداری تأمین می‌شد.

سید هادی میرمیران - هنرمند معمار و شهرساز-، شانزدهم فروردین‌ماه 1385 نقشه‌ها و طرح‌های نیمه‌کاره‌ی احیای تاریخ ایران را موقتا رها کرد؛ تا برای ادامه‌ی مداوا به آلمان سفر کند. اما عمل جراحی موفق نبود و به‌رغم تلاش پزشکان برای به‌هوش آوردنش، پس از یک‌هفته بی‌هوشی دار فانی را وداع گفت.

از همان روزهایی که توده‌ای در کلیه‌اش پیدا شد، دیگر میرمیران بدون عصا یا ویلچر راه نرفت، اما تا وقتی به اتاق ساده و کوچک او در گوشه ساختمان محل کار پویا و پررفت‌وآمدش نمی‌رفتی، باور نمی‌کردی که روی ویلچر می‌نشیند و ساعاتی طولانی را روی تخت می‌گذراند و چنین طرح‌هایی می‌آفریند.

مدیریت قاطع و حضور مستمر و باوسواسش در جلسات که در اتاق خودش تشکیل می‌شد، حاکی از این امر بود.

به گفته‌ی خیلی‌ها او مارسل دوشان ایران است. تصاویر ماکت‌های ساختمان‌های اجرا شده و نشده، خود حاکی از این مدعاست.

سال‌های 1345، 46 و 47، آن روزهایی که مهندس هوشنگ سیحون رییس دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و ‌به هر بهانه‌یی دانشجویان را جریمه و وادارشان می‌کرد تا معماری ایران را بشناسند، آنان را به رلوه - اندازه‌گیری و تهیه نقشه - از بناهای معماری مجاب می‌کرد؛ از قره‌کلیسای ماکو، کلیسای جلفا گرفته تا ارگ علیشاه و...؛ مسجد عالی‌قاپوی اصفهان نصیب میرمیران شد.

طرح‌های فانتزی، تخیلی و ایده‌های بلندپروازانه‌ی او را سال پایینی‌های دانشکده‌ی معماری دانشگاه تهران، و آتلیه‌ی پروفسور اعتصام به‌خوبی به‌یاد دارند.

دانشجویی که بیشترین مدال، نشان و جایزه‌ی دانشکده را از آن خود می‌کرد.

سال 1347 و پس از پایان تحصیل، فعالیت حرفه‌یی‌اش را آغاز کرد و با تاسیس شرکت ملی ذوب آهن ایران - اصفهان، 10 سال مسؤول کارگاه معماری و آتلیه‌ی طراحی معماری و شهرسازی این شرکت شد.

پس از انقلاب، وزیر مسکن و شهرسازی وقت - زنده‌یاد مهندس سراج‌الدین کازرونی - از هادی میرمیران کمک گرفت و طرح جامع منطقه و شهر اصفهان را به او سپرد. او شهر جدید بهارستان را طراحی کرد.

میدان کهنه‌ - محل زندگی کلمیان اصفهان، حوالی مسجد جامع بود، میرمیران طرحی جدید برای این میدان ارایه داد؛ می‌گویند نقطه عطف اصفهان از آنجا بسته شده است. هم‌چنین بسیاری از کارشناسان اذعان دارند، بسیاری از آن‌چه را که اصفهان امروز دارد، از این پیشکسوت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است.

ساختمان مکتب‌القرآن و طراحی مجموعه فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی که عنوان نخست مسابقه - سال 1373- به خود اختصاص داده بود، هنوز در خاطره‌ها جا دارد. این طرح‌ها را نقطه‌ی تحولی در معماری پس از انقلاب می‌دانند که یخ بسته‌شده معماری پس از انقلاب را آب کرد.

جایزه‌ی نخست و مقام اول این مسابقه به طراحی او - برج سه‌تایی بلندی که دروازه‌ی علم میانه‌ی آن جا داده شده بود ـ تعلق گرفت؛ اما هنوز هیچ‌کس نمی‌داند چرا طرح پنجم اجرا شد که البته هنوز نیمه‌کاره مانده است.

میرمیران مشاور مادر شهر بم هم بود؛ طرح توسعه‌ی شاه‌چراغ روی میز کارش پهن و نیمه کار ماند و بازسازی محوطه ارگ کریم‌خانی شیراز هم.

پروژه‌ی کتابخانه شورای شهر کانسای، پروژه موزه ملی آب ایران و طرح بزرگراه نواب، توسعه‌ی میدان بهارستان، مجموعه‌ی کریمخان زند شیراز، طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) و فعالیت در زمینه طراحی شهری اصفهان شیراز و تهران - طرح نواب، در کارنامه‌ی مفید کاری‌اش ماندگار ماند.

آثار میرمیران دارای ویژگی تندیس‌گونه‌یی است و نمونه شاخص این ویژگی در پروژه‌ی بانک توسعه صادارت ایران هویداست. او متدهایی را که در جهان می‌آمد، بلافاصله دریافت و در معماری خود به کار می‌بست.

کم کردن از ماده و افزودن به فضا ویژگی مهم کارهای اوست؛ ترکیب معماری با شهر، تعلق به مکان و همگامی با روح زمان ویژگی‌های دیگر آثار میرمیران است.

فانتزی‌های جوان پویای دهه‌ی 40، اجرایی، ساده، بی‌پیرایه و موفق‌تر از پیش شده بودند. ساختمان کانون وکلای دادگستری مرکز، با اجرای نمای مسعود عربشاهی حکایت از آن دارد.

ایده نو، خلاقیت، نوآوری و داشتن حرف تازه اصلی‌ترین معیار انتخاب هیات داوری جایزه‌ی معمار 83 برای انتخاب این بنا به عنوان برترین ساختمان‌های پس از انقلاب بود.

کسب 30 جایزه‌ی عموما نخست، تقدیر، لوح، نشان و مدال و تالیف حدود 10 مقاله در زمینه‌های مختلف معماری و نیز ده‌ها سخنرانی در دانشگاه‌ها و مجامع مهم و معتبر دنیا، این فارغ‌التحصیل ممتاز دانشگاه تهران را جزو برترین‌های معماری ایران کرده بود.

سیدمحمد خاتمی - رییس جمهوری وقت ایران در سال 83 - نشان دولتی درجه‌ی یک فرهنگ و هنر کشور را به وی اعطا کرد.

بنا بر این گزارش، 10 پروژه برای دور دوم رقابت انتخاب شدند و مهندیس مشاور نقش جهان پارس به خاطر کیفیت هنری برنده شد.

این معمار نامدار ایران دقایقی پس از ظهر روز 30 فروردین 85 درپی عمل جراحی از ناحیه ستون فقرات در آلمان درگذشت و در قطعه‌ی هنرمندان بهشت زهرا (س) به‌خاک سپرده شد.