مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

بمناسبت هفته معمار ، فراخوان مسابقه اسکیس

پیرامون مسابقه اسکیس روز معمار


سرپرست دانشکده معماری سوره : استفاده از کامپیوتر در بین دانشجویان معماری روز به روز افزایش یافته است و متاسفانه این امر باعث توجه کمتر ایشان به طرح های دستی شده است؛ در حالیکه در مراحل اولیه پردازش طرح معماری بهره مندی از اسکیس های دستی  که امکان پیاده سازی بهتر ایده را فراهم می کند ، بسیار کارآمد تر از کامپیوتر است. فلذا ایجاد بستر مناسب برای آشنایی بیشتر دانشجویان معماری با اسکیس دارای اهمیت ویژه ایست.

دانشکده معماری سوره طبق روند هر ساله خود ، به مناسبت روز معماری و هفته معماری اقدام به برگزاری همایش معماری نموده است.

دکتر حسن اصانلو در گفتگو با خبرنگار سایت معماران گفت : در همایش امسال هفته معمار ، بخش مسابقه اسکیس نیز افزوده شده است.

سرپرست دانشکده معماری سوره ضمن اعلام خبر فوق ، هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی بیشتر دانشجویان معماری با اسکیس و بهره مندی از آن در مراحل طراحی معماری خواند.

دکتر اصانلو ، مشاور عالی همایش افزود : استفاده از کامپیوتر در بین دانشجویان معماری روز به روز افزایش یافته است و متاسفانه این امر باعث توجه کمتر ایشان به طرح های دستی شده است؛ در حالیکه در مراحل اولیه پردازش طرح معماری بهره مندی از اسکیس های دستی که امکان پیاده سازی بهتر ایده را فراهم می کند ، بسیار کارآمد تر از کامپیوتر است. فلذا ایجاد بستر مناسب برای آشنایی بیشتر دانشجویان معماری با اسکیس دارای اهمیت ویژه ایست.

همچنین آرتور امید آذری ، دبیر اجرایی مسابقه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: متاسفانه عموما دانشجویان معماری بخصوص در ترم های اولیه تفاوت اسکیس و کروکی را نمی دانند.

آذری مدرس دانشکده معماری سوره تاکید کرد : دانشگاه های معماری کشور باید در ترم های اولیه ، دانشجویان را با اسکیس صحیح آشنا کنند تا ایشان بتوانند از آن با اعتماد به نفس و به راحتی در طراحی معماری استفاده کنند. اکنون متاسفانه اسکیس صرفا به آزمون کارشناسی ارشد محدود شده است. و دانشجویان معماری بدون آنکه اسکیس را به درستی یاد بگیرند ، تنها در ترم های پایانی مقطع کارشناسی بدنبال فرمول هایی برای قبولی در آزمون کارشناسی ارشد هستند.

وی افزود : برگزاری چنین مسابقاتی می تواند گامی مؤثر در آشنایی بیشتر با اسکیس و ارتقا اعتماد بنفس دانشجویان در بهره جویی از آن باشد.

لازم به ذکر است این همایش با حمایت جامعه آنلاین معماران ایران برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد