مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

روایت یک عکاس از معماری کشورها

نمایشگاهی از عکس‌های آریا ابوالحسنی در گالری آتبین برپاست که روایت او را از معماری و آسمان کشورهای مختلف به نمایش می‌گذارد.
در این نمایشگاه 20 عکس دیجیتال رنگی با ابعاد 90×60 و 76×114 ارائه شده است که تقابل بین سازه‌های انسانی و آسمان را با دیدی مینیمالیستی به تصویر می‌کشد. او بناهای تاریخی و مذهبی که در ایران و خارج از ایران از اهمیت زیادی برخوردار است را سوژه آثارش قرار داده است و با زاویه نگاهی متفاوت تقابل آن را با آسمان بی کران مورد بررسی قرار داده است.
این هنرمند جوان با گروهی از عکاسان به مکانهای تاریخی و مذهبی مسافرت کرده است و با دیدی مینیمالیستی و متفاوت از دیگر عکاسان، این بناها را در کنار آسمان بی کران در تقابل قرار داده است. همین نگاه متفاوت عکس‌های او را از دیگر عکاسان متمایز کرده است. عکس‌هایی که وی در این نمایشگاه ارائه داده است حاصل سه سال تلاش اوست که در مکانهای توریستی شهرهای ایران و خارج از ایران ترکیه، گرجستان و ... گرفته شده است.

ابوالحسنی قبل از سفر به این مکانهای دیدنی و توریستی در مورد آنها تحقیق می‌کند و به سراغ المان‌های مهم این بناهای تاریخی و مذهبی می‌رود. او ژانرهای مختلف عکاسی از جمله طبیعت، معماری و ... را امتحان کرده است و این بار مکانهای مختلفی در ایران چون مسجد جامع ساوه ، قلعه فلک الافلاک در خرم آباد، روستای دور افتاده به نام اخنگان در خراسان ... و در خارج از کشور موزه توپکاپی استانبول، دیواره‌ای از نارین قلعه (قلعه شاه عباسی) که در تفلیس به جا مانده و مکان‌های دیدنی دیگری را به عنوان سوژه آثارش برگزیده است. این نمایشگاه تا سه شنبه 26 مهر ماه در گالری آتبین دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 5 بعد از ظهر تا 9 از نمایشگاه دیدن کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد