مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

بیرجند مولد فرهنگ و معماری

مدیر مرکز مطالعات شهرسازی و معماری ایران گفت: بیرجند مولد فرهنگ و معماری بوده و سابقه فرهنگی و تاریخی در آن هویدا است.
حمیدرضا سپهری در برگزاری کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند اظهار کرد: این کارگاه با حمایت مقامات استان و با تلاش هیئت علمی پس از کاشان، شوشتر و گرگان حالا در بیرجند برگزار می‌شود. وی ادامه داد: بیرجند خطه‌ عجیبی بوده و مولد فرهنگ است و سابقه فرهنگی و تاریخی در آن هویداست. ‌همچنین فیلم مستندی درباره‌ بیرجند مربوط به دهه چهل خورشیدی و مستند باغ ایرانی در مینیاتور در نمایشگاه کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند به نمایش در آمد.
مستندساز کارگاه فهم معماری ایران درباره‌ فیلم مستندی که در نمایشگاه کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند، به نمایش در می‌آید، گفت: تعدادی راش 8 میلی‌متری توسط زهرا وحیدنیا در قالب یک دی‌وی‌دی در اختیار دبیرخانه رویدادهای معماری قرار گرفته بود. احسان راطبی افزود: البته نمی‌دانیم که این راش‌های قدیمی مربوط به دهه‌ 40 خورشیدی را چه کسی تهیه کرده و خیلی هم خوشحال می‌شویم که اگر کسی خبر دارد، ما را مطلع کند.

وی ادامه داد: دی‌وی‌دی، تله سینمای حرفه‌ای نشده و با صدای آپارات بود و ما 30 دقیقه از فیلم را برای استفاده آماده کردیم و چهار دقیقه از آن برای مراسم افتتاحیه پخش کردیم.
مستندساز کارگاه فهم معماری ایران گفت: کار اِدیت، صداگذاری، انتخاب موسیقی و گرافیک این فیلم را هم وفا راطبی انجام داده است. راطبی تاکید کرد: دومین فیلمی که در این نمایشگاه به نمایش در می‌آید، فیلم مستند باغ ایرانی در مینیاتور است، که در این فیلم مجموعه‌ای از مینیاتورهای عصر صفوی و تیموری با موضوع باغ ایرانی در چهار دقیقه متحرک‌سازی شده‌اند.
وی افزود: از دیگر برنامه‌های نمایشگاه فهم معماری ایران در بیرجند می‌توان به نمایش 15 قطعه عکس‌های قدیمی مردم بیرجند، 12 قطعه تصویرسازی با موضوع باغ ایرانی، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و سوغات استان خراسان جنوبی، برنامه معرفی صنایع دستی و باغ‌های بیرجند، تصویرسازی بزرگی از استان خراسان جنوبی شامل چیدمان معماری و نمایش دو فیلم مستند اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد