مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

معماران کشوری سفیران معرفی بیرجند‌

فرماندار بیرجند گفت: باید از ورود معماران ایران به بیرجند حداکثر بهره‌برداری را کرد، زیرا آنان سفیران معرفی بیرجند هستند.
محمد علی قاسم‌زاده نداف در بازدید از کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند در معرفی شهرستان اظهار داشت: بیرجند یکی از شهرهای با تاریخ طولانی و فرهنگ اصیل و دست نخورده و بناهای تاریخی است و جزو مواریث فرهنگی کشور به شمار می‌آید. وی ادامه داد: در داخل شهر بیرجند، تقریباً دو پنجم بافت شهری‌مان، بافت فرسوده است و 80 درصد این بافت، جزو بناهایی است که از سوی میراث فرهنگی مورد توجه قرار گرفته، ثبت شده و اجازه ساخت و ساز در آنها داده نمی‌شود.
فرماندار بیرجند در مورد تاثیر این کارگاه بر منطقه گفت: برگزاری چنین کارگاهی و ورود طیف معماران و هنرمندان به شهر بیرجند را یک پدیده مبارک و میمون می‌دانم که می‌تواند به ما ایده‌های جدیدی بدهد و سبب شود که بتوانیم در حوزهی بافت فرسوده، سرمایه‌گذاری‌هایی با رویکرد فرهنگی و معماری اسلامی جذب کنیم.

قاسم‌زاده نداف تاکید کرد: علاوه بر این دانشگاه بیرجند از یک طرف و سازمان‌هایی مانند شهرداری، بنیاد مسکن و شهرسازی و دوایر دولتی ما می‌توانند از تجاربی که این معماران از برگزاری کارگاه‌های مشابه در شهرهای دیگر داشته‌اند، استفاده کنند. وی با اشاره به برپایی سه همایش بزرگ کشوری در یک ماه آینده در بیرجند تاکید کرد: 98 درصد تولید زرشک و عناب کشور در خراسان جنوبی انجام می‌شود و به جا است دوستان و معماران دیدارهایی از این توانمندی استان داشته باشند.
فرماندار بیرجند گفت: کارگاه فرآوری زرشک و اناب و زعفران در استان خراسان جنوبی یک مقوله بسیار دیدنی و زیبا و تماشایی است. قاسم‌زاده نداف با تاکید بر اینکه مسئولان استان همه‌ تلاششان را برای برپایی هر چه بهتر کارگاه معماری به کار می‌گیرند، گفت: ما برای اسکان شرکت‌کنندگان در این کارگاه یک فضای مفرح و سنتی از بافت‌های تاریخی بیرجند را در نظر گرفتیم، تا افراد را از فضاهای مدرن داخل شهر خارج کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد