مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

راه اندازی مرکز معماری ایران و ایتالیا

رئیس دانشگاه سوره در دومین نشست تخصصی بین المللی زیباشناسی منظر شهری از انتشار کتابی با عنوان قانون معماری خبر داد و گفت: این کتاب با همت استادان معماری و حقوق دانشگاههای سوره و شهید بهشتی در حال تدوین است.
محمد روشن با تاکید بر اهمیت پرداختن به ابعاد حقوقی و قانونی معماری افزود: معماری شهرها در صورتی که بدون ضابطه باشد به نابسامانی منظر شهری ختم خواهد شد و سیمای بصری را مخدوش خواهد کرد. به همین خاطر لزوم تدوین ضوابط قانونی درزمینه معماری از دیر باز بسیار مورد توجه معماران بوده و امیدواریم که انتشار این کتاب نیز به پیشبرد مباحث حقوقی و قانونی در معماری کمک کند.
وی همچنین از راه اندازی مرکز معماری ایران و ایتالیا با همکاری دانشگاه سوره و دانشگاه اسپینزای ایتالیا خبر داد و افزود: این مرکز معماری در ایران با مدیریت دکتر اسانلو و در ایتالیا به ریاست یکی از معماران پیشکسوت مدیریت می شود و بدون شک در آینده به همکاری های بهتری میان معماران ایرانی و ایتالیایی خواهد انجامید. دومین نشست تخصصی بین المللی زیباشناسی منظر شهری در نتیجه تعامل علمی بین دانشگاه سوره و سازمان زیباسازی برگزار شد.

به گفته روشن، دانشگاه سوره مفتخر است با وجود دانشگاههای قدیمی‌تر در رشته های منظر شهری، موفق شد با دانشگاههای مختلف ایتالیا تعامل برقرار کند و تفاهمنامه های متعددی در رشته های زیباشناسی منظر شهری منعقد سازد.
رئیس دانشگاه سوره همچنین با اشاره به اینکه ایران و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که حرفهای مشترک بسیاری در حوزه معماری دارند، تاکید کرد: حضور معماران ایتالیایی در ایران و توسعه روند همکاریها با توجه به دیرینگی معماری در هر دو کشور می تواند افق مثبتی را پیش روی ما ترسیم کند. اگر همت و تلاش شهرداری تهران و حمایت این نهاد نبود بدون شک هیچگاه دانشگاه سوره و سازمان زیباسازی با یکدیگر تعامل برقرار نمی کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد