مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

نمایشگاه عکس معماری ایرانی اسلامی

نمایشگاه عکس معماری ایرانی اسلامی از 21 تا 27 شهریورماه در حاشیه سمپوزیوم بین‌المللی معماری و شهرسازی به نمایش درمی‌آید.
مهندس بهرنگ مجیدی مسئول کمیته هنری سمپوزیوم با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه عکس معماری و معنویت با موضوعیت شناساندن هنر معماری ایرانی - اسلامی در بناهای تاریخی و مذهبی و تاکید بر استفاده از شاهکارهای هنری و دستاوردهای تزیینی در معماری ایرانی- اسلامی که مناسب کاربری بناها تعیین شده است، به عنوان مهمترین و موثرترین هنری که می‌تواند شمایل شهرها را تغییر دهد و در روح مردم تأثیرگذار باشد در موزه امام علی (ع) به نمایش در می‌آید.

وی افزود: نمایشگاه عکس معماری ایرانی - اسلامی با به نمایش گذاشتن 100 اثر برتر عکاسی در راستای برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی معماری و شهرسازی، بر آن نکته اشاره دارد که، از زمانی در این مرز و بوم مسیر رکود معماری آغاز شد که در تعریف معماری به معنای ساخت و ساز در راستای انجام وظیفه اجتماعی و خدمت‌رسانی توجه شد، در حالی که معماری هنری است عجین شده با چشمان و روح شهروندان که باید با فرهنگ و سلیقه جمعی سازگار باشد. نمایشگاه عکس معماری و معنویت سعی می‌کند تا این نکته را به جامعه معماران و افکار عمومی یادآوری کند که معماری قبل از آنکه بنا را بنگرد به روح بنا می‌پردازد. اتفاقی که سعی داریم با برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی معماری و شهرسازی به آن نزدیک‌تر شویم.
مجیدی در ادامه بیان کرد: البته از سوی دیگر سعی می‌شود با نمایش معماری ایرانی- اسلامی در قالب هنر عکاسی این شاخص تمدن ایرانی را به دیگر ملل معرفی کنیم تا معماران‌شان در این سمپوزیوم بتوانند فرهنگ ایرانی را همان‌طور که هست بشناسند و به ارائه طرح‌هایی مناسب جامعه ما بپردازند. سمپوزیوم بین‌المللی معماری و شهرسازی با حضور تعدادی از اساتید برجسته معماری ایرانی و ایتالیا، به همت دانشگاه‌های مختلف در موزه امام علی(ع) واقع در خیابان اسفندیار از 21 تا 28 شهریورماه برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد