مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

جایزه معماری میرمیران، بین المللی می شود

ششمین دوره جایزه معماری میرمیران در سطح بین المللی برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود با توجه به وسعت فضای مسابقه، با استقبال خوبی از طرف جامعه معماران و دانشجویان معماری، روبرو شود.
دکتر ایرج اعتصام گفت: تمام آثار پنج دوره جایزه معماری میرمیران که با موضوعات معماری و نور و آب و طبیعت سبز شرکت کرده اند، در قالب کتابچه ای به چاپ می رسد.
رئیس بنیاد معماری میرمیران در مورد پنجمین دوره جایزه معماری میرمیران افزود: شورای سیاستگذاری بنیاد معماری میرمیران، در راستای اهداف خود و همچنین خواسته زنده یاد هادی میرمیران در پنج دوره مسابقه جایزه معماری را برگزار می کند که دورههای قبل موضوعات معماری و نور و معماری و آب و در پنجمین دوره موضوع معماری و طبیعت سبز را انتخاب کرده که خوشبختانه از استقبال خوب معماران و دانشجویان برخوردار بود.

اعتصام ادامه داد: در این دوره حدود 200 اثر به دبیرخانه مسابقه جایزه معماری میرمیران ارسال شد که به نسبت ادوار گذشته افزایش شرکت کننده را داشتیم،این نشانه خوبی از این حرکت است و ما شاهد انعکاس آن در بین جامعه معماری و دانشجویان بوده ایم.
وی با اشاره به برگزیده شدن 14 اثر از بین آثار ارسالی، اظهار داشت: در بین آثار ارسالی یک اثر به عنوان اثر برتر و یک اثر به عنوان اثر دوم و 2 اثر به طور مشترک رتبه سوم را کسب کرده اند و همچنین 10 اثر برجسته نیز که منتخبی از کل آثار بود، انتخاب شد که اسامی این آثار در مراسمی در هفته معماری و " سالروز گرامیداشت زنده یاد سید هادی میرمیران" در سال 90 اعلام می شود.
اعتصام در مورد کیفیت آثار ارسالی گفت: کیفیت آثار خوب بود، البته باید توجه داشت که موضوع معماری و طبیعت سبز در حد یک پروژه مفهومی است که در حقیقت یک پروژه اجرایی نیست، اما به طور کل ایده ها که هم در مقیاس شهری و هم در مقیاس ساختمانی و عناصر معماری به آن پرداخته بود، کیفیت قابل ملاحظه ای داشت.
رئیس بنیاد معماری میرمیران، در مورد تنوع آثار افزود: تنوع آثار در موضوع فضای سبز، به نسبت موضوع آب و معماری نبود؛ زیرا آب با مقیاس ها و صور مختلف در بناهای ایرانی قابل لمس است، اما در فضای سبز نوعی محدودیت وجود دارد،مانند نقاط کویر؛ اما باید این نکته را هم در نظر داشت که با توجه به شهرت باغ های ایرانی در دوران مدرن به این موضوع بها داده نمی شود و متاسفانه سرانه فضای سبز کشورمان به نسبت کشورهای اروپایی بسیار پایین است که برگزاری این چنین برنامه ها و مسابقات، می تواند تاثیر بسزایی در طرح های معماری داده شود.
اعتصام با بیان اینکه قرار است مجموعه آثار ارسالی در پنج دوره مسابقه جایزه معماری میرمیران در قالب یک کتابچه به چاپ برسد،ادامه داد: قرار است در آینده، آثار را در قالب کتابچه ای به چاپ برسانیم و با موافقت دانشگاههای کشور، آن را به دانشگاهها ارسال کنیم؛ زیرا موجب کنجکاوی دانشجویان می شود و در آینده ای نزدیک، تاثیر آن در آثار معماران جوان دیده می شود.
رئیس بنیاد معماری میرمیران، با اشاره به هیئت داوران جایزه معماری میرمیران، اظهار داشت: دکتر داراب دیبا، دکتر علی اکبر صارمی و همچنین هنرمند سرشناس عباس کیارستمی به طور ثابت در هسته مرکزی هیئت داوران حضور دارند که به تناسب موضوع مسابقه، اعضای جدید به این هیئت اضافه می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در سال 90، ششمین دوره جایزه معماری میرمیران در سطح بین المللی برگزار می شود که امیدواریم با وسعت فضای مسابقه، با استقبال خوبی از طرف جامعه معماران به خصوص دانشجویان، روبرو شویم.

نظرات 1 + ارسال نظر
سولماز شنبه 27 فروردین 1390 ساعت 17:46 http://manvamemari.blogfa.com

سلام خسته نباشید
بلاگ خوبی دارید
ممنون از مطالب مفیدتون موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد