مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

حضور ایران در المپیاد طراحی شهری اسکان بشر

شهردار نیشابور گفت: شهرداران شهرهای یزد، گرگان، کاشان و نیشابور در برنامه المپیاد طراحی شهری سازمان اسکان بشر ملل متحد در دانشگاه آکسفورد لندن شرکت می‌کنند.
عباس‌علی مدیح اظهار داشت: ارتقای کیفیت فضای شهری در شهرهای شرکت‌کننده، بهبود رفاه و آسایش مردم شهر همراه با ارتقای کیفیت محیط زیست، بهبود کارآیی اقتصادی برای از بین بردن فقر شهری و بهبود کیفیت فضایی و کالبدی از طریق ارتقای کیفیت زیرساخت‌ها و منظر شهری از اهداف المپاد طراحی شهری، است.

شهردار نیشابور تاکید کرد: این موضوع ضمن اهمیت جایگاه معرفی شهرهای ایران می‌تواند زمینه‌ای برای میزبانی برای دوره‌های بعدی جمهوری اسلامی ایران باشد. وی افزود: المپیاد جهانی طراحی شهری بر اساس پروتکل مصوب 20 آوریل 2004 میلادی برنامه اسکان بشر ملل متحد در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
مدیح بیان داشت: پس از آن با طرح جزئیات بیشتر در بیستمین نشست شورای حکام در شش آوریل 2005 در نشست‌های نمایندگان مورد تأیید قرار گرفت. وی تاکید کرد: جزئیات برنامه در طی نشست‌های مختلف شورای عالی هدایت فنی که به ریاست نیکولاس‌یو و با حضور مدیران ارشد برنامه اسکان بشر برگزار شد، مطرح و مصوب شد.
شهردار نیشابور اظهار داشت: از آنجا که برگزاری این رویداد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رقابت‌های مرتبط با توسعه شهری به شمار می‌آمد، معرفی آن از اولویت بسیار بالایی برای سازمان ملل برخوردار است. وی گفت: این رقابت جهانی هر سه سال یک بار برگزار می‌شود و مسابقه طراحی نشان به‌صورت بین‌المللی توسط یونسکو و با همکاری انجمن جهانی گرافیک «ایگوگرادا» برگزار و نشان برگزیده جدید در مراسم رسمی در نشست بیست و دوم شورای حکام توسط ریاست سازمان اسکان بشر رونمایی شده است.
مدیح افزود: پس از نوشتن ریزبرنامه به‌منظور طرح و تصویب در شورای عالی هدایت فنی به پروفسور سیسیل استوارد رئیس اسبق انجمن معماران آمریکا سپرده شده است. وی در ادامه گفت: در جریان انتخاب میزبان، پیشنهادات مختلف به برنامه اسکان بشر ملل متحد رسید که در نهایت شهر آکسفورد به‌عنوان میزبان رسمی برگزیده شد.
مدیح با اشاره به اینکه دبیرخانه دانشگاه آکسفورد بروکس است، اظهار داشت: مکان‌های برگزاری المپیاد تالار شهر دانشگاه آکسفورد و دانشگاه آکسفورد بروکس است. شهردار نیشابور تاکید کرد: شهرداران مذکور با انتخاب وزارت کشور به لندن اعزام می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد