مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

آرامش با دکوراسیون ذن

Decoration comfort with Zen


زمانیکه صحبت از ذن به میان می آید چیزی جز آرامش به ذهن ما نمی رسد. به دلیل زندگی پر اضطراب و پر استرسی که همه ما با آن مواجه هستیم همه افراد نیاز به فضایی برای استراحت کردن در کمال آرامش دارند.
اتاقی که بر اساس اصول ذن درست می شود تمیز، به دور از هر گونه درهم ریختگی، و در نهایت سادگی دکراسیون می شود. در دکوراسیون به سبک ذن باید کمال توازن و تقارن را رعایت نمایید. همه وسایل را باید به طور مناسب فضاسازی نمایید و برای کلیه وسایل جای مناسبی را انتخاب نمایید.

خطوط
در طراحی به شیوه ذن خطوطی به رنگ های متالیک، کرومی، سفید و کرم به وفور دیده می شوند. البته خطور کاملاً ساده و صاف و ساده هستند.
رنگ و بافت
در ذن رنگ ها با تناژ طبیعی موجود در طبعت حرف اول را می زنند. در این میان می توان به قهوه ای، مشکی، سبز، و خاکستری اشاره کرد. برای دیوارها بیشتر شاهد سفید با تنالیته های مختلفی از قهوه ای مورد استفاده قرار می گیرد. قرمز، سبز و سایر رنگ ها نیز به وسیله چیدمان به کار برده می شوند.
تشکچه
اگر توانایی آنرا ندارید که دکوراسیون ذن را برای همه اتاقهای خانه به کار گیرید، می توانید تنها یکی از اتاقهای خود را به این کار اختصاص دهید. در این فضا باید آرام شده و بتوانید به راحتی به خواب روید. استفاده از تشکچه های تاتامی Tatami در دکوراسیون ذن به وفور دیده می شود.
برخی معتقدند که این نوع دکوراسیون مناسب جوانترها و خانه های مدرن است. اما حقیقت اینجاست که این نوع دکوراسیون با هر سن و سالی همخوانی دارد. در فضایی که بر اساس اصول ذن چیده شده باشد همه لذت می برند و به آرامش دست پیدا می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد