مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

فنگ شویی قرار دادن کتاب در پشت شیشه

Feng shui books to put behind glass


آیا طبق قوانین فنگ شویی کتاب ها باید پشت شیشه قرار داده شوند یا خیر؟ اگر با این سوال مواجه شده اید توصیه می کنیم این مطلب را مطالعه کنید زیرا در این مطلب به طور کامل در این خصوص صحبت کرده ایم و دیدگاه ها متفاوت را بازگو کرده ایم.
افرادی که با قراردادن کتاب ها پشت شیشه موافقند
نسبت به اینکه آیا کتاب ها را باید پشت شیشه قرار داد یا خیر نظرها و دیدگاه های متفاوتی وجود دارد. برخی از کارشناسان فنگ شویی جوابشان نسبت به این سوال مثبت است و برای این نظر دلایلی نیز دارند. برخی از این دلایل عبارتند از:
•    جلوگیری از ورود و خروج امواج منفی به داخل کتابخانه و کتاب ها: امواج سمی به دلایل زیادی در خانه به وجود می آیند که باید بسیار هوشمندانه مدیریت شوند. برای مثال در قسمتی که گوشه دیوار ها به هم می رسند و یا در صورت وجود اجسام نوک تیز در فضا امواج منفی بوجود می آورند. در خصوص کتابخانه استفاده از شیشه در مقابل کتاب ها سبب می شود این امواج برخوردی با کتاب ها نداشته باشد.
•    معایب وجود وسایل حجیم و بسیار بزرگ در خانه: اجسام بسیار بزرگ و عظیم در خانه سبب ایجاد اضطراب در افراد می شود. اغلب کتابخانه ها بدون شیشه نیز دارای ساختاری بزرگ با قسمت های مجزای متعدد هستند. راهکاری در این خصوص ارائه شده است و آن استفاده از کتابخانه های ظریف و کوچک است که طبقات کتاب آن درپوش شیشه ای دارند. در این صورت می توانید کتاب ها را با سازماندهی مناسب و لازم در کتاب خانه قرار داد و از تولید انرژی های منفی  و آثار مضر آن جلوگیری بعمل آورید .
افرادی که با قراردادن کتاب ها پشت شیشه مخالفند:
این افراد نیز برای مخالفت خود در خصوص قرار دادن کتاب ها پشت شیشه دلایلی دارند. برخی از این دلایل عبارتند از:
•    شیشه ها ایجاد فاصله و دوری می کنند: اگر به دنبال یافتن دلیل این ادعا هستید به این بیاندیشید که چرا افراد اشیا مهم و با ارزش را همیشه پشت شیشه قرار می دهند. بله! برای دور ماندن از صدمه و آسیب های احتمالی. دلیل اینکه  اشیا پشت شیشه از صدمه و آسیب بیشتر در امانند این است که شیشه به عنوان یک سد دفاعی عمل می کند و تا حد زیادی بین شی و دنیای بیرون فاصله ایجاد می کند.
•    آنچه پشت شیشه قرار داده شود دیگر پشت شیشه می ماند: یکی دیگر از بحث ها در این خصوص این است که افرادی که با قرار دادن کتاب ها پشت شیشه مخالفند بر این باورند که زمانی که کتاب پشت شیشه قرار گرفت دیگر همان جا می ماند و از انجا که کتاب ها نماد و شکل مادی و قابل لمس دانش و یادگیری هستند، گویی دانش و علم پشت شیشه خواهد ماند و منتشر نخواهد شد.
بهترین جایگاه برای قرار دادن کتاب ها:
با توجه به این مخالفت ها و موافقت ها در خصوص وجود شیشه مقابل کتاب ها بهترین کار این است که در خصوص جایگاه ایده آل و مناسب قرارگیری کتاب ها بیشتر بدانید. جایگاه مناسب و ایده آل برای قرار دادن کتاب ها به صورت کلی باید دارای ویژگی هایی باشد. این ویژگی های عبارتند از:
•    کتاب ها و قفسه آن ها باید جایی قرار داده شوند که به راحتی دیده شوند و کاملا در دید افراد قرار داشته باشند. این امر زمانی از اهمیت زیادی برخوردار می شوند که در خانه کودک یا فرزند دانش آموزی داشته باشید. زیرا دیده شدن کتاب سبب تشویق افراد به مطالعه می شود.
•    ببینید که چگونه و در چه زمینه ای از کتاب ها استفاده می کنید. اگر بیشتری زمان استفاده از آن ها هنگام کار است آن ها را در اتاق کار قرار دهید. کتاب ها باید در فضایی که لازم هستند کاملا در دسترس و سهل الوصول باشند.
•    حجم زیادی از کتاب ها را در اتاق خواب و نزدیک به تخت خواب خود مثلا روی میز کنار تختی خود قرار ندهید. وجود کتاب ها در فضای خواب شما سبب مختل شدن خوابتان می شود و می تواند باعث شود که دچار بی خوابی شوید. بنابراین تا می توانید آن ها را دور از فضای خواب خود قرار دهید.
ایده مطالعه در تخت خواب درست قبل از خواب در واقع ایده خوبی نیست اما افراد زیادی هستند که به این کار عشق می ورزند. از این رو به این افراد توصیه می کنیم تنها کتابی که قصد مطالعه ان را دارند با خود به تخت خواب ببرند و از قرار دادن کتاب هاب متعدد کنار یا نزدیک تخت خود اجتناب کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد