مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

باغچه زمستانی خانه شما

Winter garden and your home


باغچه ها خصوصا در آب و هوای شمالی در فصل زمستان به خواب می روند و بی بار هستند. برخی از افراد تصور می کنند که در طول این مدت نمی توان کاری در مورد باغچه ها انجام داد و فکر می کنند که برای رونق بخشیدن به باغچه باید تا گرم تر شدن هوا و شروع فصل بهار صبر کرد؛ اما اگر از قبل با برنامه ریزی وارد فصل سرما شوید و در روزهای سرد اقداماتی را برای باغچه خود انجام دهید، می توانید باغچه ای زیبا و زنده هم در فصل زمستان و هم تابستان داشته باشید. برای نمونه می توان با کاشت درختان همیشه سبز در باغچه حتی در زمستان باغچه را پویا و زنده جلوه داد.
باغبان ها در مناطق شمالی می توانند با برنامه ریزی قبلی باغچه های زنده و شادابی را در زمستان داشته باشند و از تماشای آن لذت ببرند. بعد از پژمرده شدن گل ها در تابستان و ریختن برگ ها در پاییز، پیکر عریان درختان و بوته ها نمایان می شود. اما باغبان می تواند با برنامه ریزی قبلی و کاشت درختان همیشه سبز و گیاهان همیشه بهار در زمستان هم شاهد سرسبزی محوطه باغچه خود باشند.
حتما هنگام طراحی برای داخل باغچه خود یک گذرگاه عبوری در میان باغچه در نظر بگیرید و با سنگ فرش های زیبا آن را بیارایید تا جلوه ای رمانتیک و زیبا داشته باشد. با وجود چنین گذرگاه سنگ فرش شده ای در طول بهار و تابستان شاخ و برگ ها و سبزه هایی که اطراف سنگ های این گدرگاه می رویند جلوه دوست داشتی و با شکوهی را به باغچه می دهد و در زمستان نیز سنگ فرش زیبا می تواند محدوده و حریم عبور افراد را به زیباترین وجه نمایان سازد.
بار دیگر به کاشت درختان همیشه سبز مانند کاج و صنوبر و سرو تاکید می کنیم، زیرا این درختان چون همواره سبز و زنده هستند در چهار فصل زیبایی بصری را برای باغچه به ارمغان می آورند. به نوعی می توان گفت نقطه کانونی در دکوراسیون فضای سبز خانه شما محسوب می شوند. بوته ها و درختچه های همیشه سبز نیز چنین حالتی را دارند و همین نقش را در باغچه ایفا می کنند.
درختان برگ ریز را نیز برای کاشت در باغچه انتخاب کنید زیرا وجود درختان برهنه و بی برگ نیز در کنار درختان همیشه سبز می تواند تضاد زیبا و چشم نوازی را در زمستان به وجود بیاورد.
اضافه کردن وسایل و اشیا دکوری و هنری از قبیل یک حوض زیبا به همراه یک مجسمه هنری شیک در مرکز باغچه می تواند جلوه با شکوه و بی نظیری را به باغچه شما در تمام فصول به خصوص در فصل زمستان که باغچه کمی خلوت تر است می بخشد.
باغچه ها نه تنها در بهار و تابستان که فصول های رویش و سبزی هستند بلکه در فصل زمستان نیز می تواند زیبا و چشم نواز باشد و اگر به درستی از آن مراقبت بعمل آید در فصل سرما نیز زندگی و تکاپو را در باغچه احساس کرد. از ان ها غافل نباشید و قبل از سرد شدن هوا به فکر آن ها باشید و برای باغچه خانه خود وقت بگذارید. مطمئن باشید لذتی که از تماشای آن خواهید برد ارزش زحمتی که می کشید و وقتی که می گذارید را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد