مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

عوامل انسجام در دکوراسیون داخلی

Coherence factors in Interior Decoration


چشم عناصر را انتخاب می‌کند و ترکیب می‌کند،. او در جستجوی آسان‌ترین موجزترین شکل می‌گردد و سعی می‌کند قسمت‌های گوناگون را ادغام کند. دوباره معماری بر سر دوراهی میان هنر و علم قرار می‌گیرد. انسجام یک اثر هنری می‌تواند منطق درونی خود را داشته باشد که نه با علم طبیعی و نه با علم تعبیر و تفسیر شناخته نمی‌شود. یک شکل حتی اگر انتزاعی هم باشد، مشخصه‌های خاص خود را دارد. یک اثر از قسمت‌هایی تشکیل می‌شود که آن قسمت‌ها در کنار هم تاثیر دسته و گروه را می‌بخشند. این اصل دسته کردن یا گروهی کردن توسط تکرار، تشابه، مجاورت، چهارچوب مشترک، تقارن و جهت‌گیری قسمت‌ها تقویت می‌شود. هدف ما صحبت درباره روابط میان شکل و مضمون نیست، بلکه باید اشاره کنیم که به این ترتیب وحدت معنایی می‌تواند تقویت شود و حتی گاهی جایگزین انسجام نظم شود. ساخت کلیسا در دوره تمدن روم آغاز شد و تا دوره گوتیک ادامه یافت و در رنسانس کار تکمیل شد. با این حال این کلیسا، علی‌رغم اختلافات سبکی، یک‌پارچگی خاصی را از خود نشان می‌دهد. این نمونه تبدیل به نظریه کلیسا شد که بر کل مجموعه مسلط است و آن را یکپارچه می‌سازد.



عوامل انسجام منظم در معماری و طراحی شهری در همه جا حاضرند و بنیان آن‌ها را تشکیل می‌دهند. قواعد آن‌ها در اینجا توسط مجموعه‌ای از عکس‌هایی که از یک شهر کوچک گرفته شد، شرح داده می‌شود. بخش لذت‌ها و دشواری‌هایی که در محیط به وجود آمده تجربه می کنیم بستگی به سهولت و یا دشواری این کار دهنی برای ما دارد، یعنی بستگی به چگونگی دسته‌بندی ذهنی اجزای مختلفی از زمینه بصری به واحدی اجمالی دارد. هنگام مطالعه اتخاذ عناصر در یک دسته موجود، از یک گروه از عناصر موجود در کنار یکدیگر، باید به این پدیده‌ها توجه زیادی داشته باشیم. معماری، هنری است که بیشتر با وابستگی میان اجزا تاثیر می‌گذارد تا انسجام ایجاد کند.
تکرار و تشابه
چشم، تمایل دارد چیزهایی را که از یک نوع هستند، در یک دسته قرار دهد. حتی زمانی که اجزاهایی به صورت جفتی در نظر گرفته شوند، باز هم تفاوت‌هایی دارند، اما درمی‌یابیم که تشابهات ساختاری بر این تفاوت‌ها غلبه می‌کند. همانطور که در موسیقی تکرار ریتم یک اصل بسیار ساده در نواختن یک قطعه هنری است که می‌خواهد حسی از انسجام القا کند، در معماری هم به این شکل است. تمام اشکال تکرار در موسیقی می‌توانند نتیجه اضافه شدن، یا تقسیم یک کل، یا فقط ترکیبی از مجموعه‌ها، بدون داشتن شکل کلی واضح و قابل تعریف باشند. در مورد معماری و نقشه‌کشی شهری، بدون حدود و بدون شروع و پایان آشکار، کار به راحتی از هم می‌پاشد. بنابراین، در اینجا، انسجام در جزئیات «بدون هدف» وجود دارد و یا فاقد انسجام کلی می‌باشد.
هنگامی که عناصر ناهمگن و نامتجانس باشند، به هر صورت می‌تواند تاثیر گروهی داشته باشد و دلیل آن، خصایص مشترک آن‌هاست. مانند تناسب پنجره‌ها، موقعیت هر یک روی دیوار و ارتباط آن‌ها با محیط‌های فضایی، یکپارچگی مصالح ساختمانی و بافت هم مثال دیگری از ویژگی‌های جزئی است که کشش و گرایش به بحث انسجام را، علی‌رغم استقلال فردی هر ساختمان تقویت می‌کند.
مقیاس مشترک و حتی اندازه نسبی در عناصر، یک عامل موثر در گروهی ساختم از طریق ایجاد تشابه است.
مجاورت
چشم، مایل است عناصری را دسته‌بندی کند که به یکدیگر نزدیک هستند و آن‌هایی را که دورتر از سایرین هستند، مجزا کند. این اصل دسته‌بندی بسیار نیرومند است. این اصل، اتصال به یکدیگر را امکان‌پذیر می‌سازد. البته این اصل کمی متفاوت است و با استفاده از فاصله‌های کوچک و ایجاد مفاصل و ارتباطاتی میان عناصر به وجود می‌آید. هیچ میزان ثابتی برای این فواصل وجود ندارد، زیرا انسجام به اندازه نسبی اجزا و به بافت آن بستگی دارد. زمانی که فاصله‌ای بزرگتر از اندازه کوچکترین عنصر باشد،‌ فرد اغلب متوسل به سایر ابزارها (تشابه، جهت‌گیری و غیره) می‌شود تا انسجام را تقویت کند.
چهارچوب مشترک و زمینه مشترک
یک چهارچوب، یک زمینه و حتی یک فرش، یک میدان را مشخص می‌کنند. آنچه که درون این میدان را شامل می‌شود، از آنچه که در بیرون است، تشخیص داده می‌شود. حتی اگر عناصر درونی نامتجانس و ناهمگن باشند. این یک روش یکی‌سازی بسیار موثر است که ماغالبا از آن بهره می‌گیریم. علاوه بر آن، عناصر، چهارچوب را از یک زیرگروه مجرا هم مشخص می‌کنند. بالعکس، عدم حضور مرزهای واضح در اغلب بخش‌های الحاقی اخیر به شهرها و روستاها، کشیدن تصویری از شهر غیرممکن می‌سازد.


Eye will select the elements and combines. He is looking for the easiest form Mvjztryn and tries to integrate the various parts. Fork over the re-architecture, art and science is placed. Coherence a work of art can have their own internal logic that is not natural science, not science interpretation is not known. Even if a form is abstract too, has its own characteristics. One of the parts is formed that the parts together and the effect those Mybkhshnd group. The original group or groups by making repeated, similarity, proximity, common framework, symmetry and orientation is reinforced parts. Our goal is to talk about is the relationship between form and content, but we should mention that this way semantic unity can be strengthened and even be replaced by integration order. The church began during the Roman civilization and the Gothic period and the Renaissance continued work was completed. However, this church, despite differences lightly, its integration of special shows. The sample was converted to the theory that the entire church complex is dominant and makes it seamless.
Regular coherence factors in architecture and urban design everywhere willing and they form the foundation. Here are the rules by a set of photos that were taken from a small town, are explained. Lztha sector and difficulties are there in the environment we experience depends on the ease or difficulty of this work is the mouthpiece for us, the classification depends on how the different components of subjective visual field is a unit overview. While adopting elements of an existing category, a group of elements together, should have a lot of attention to this phenomenon. Architecture, art is more dependent on the integrity of the components to create impact.
Repetition and similarity
Eye, has an interest in things that are the same type, put in a category. Ajzahayy even when considered in pairs, they still have differences, but on structural similarities Drmyyabym that will overcome these differences. As in musical rhythm repeating a very simple principle in playing a piece of art that wants to inspire a sense of solidarity, both in architecture like this is. All forms of repetition in music can add to the result, or divide a whole, or just a combination set, without a clear and general form can be defined. Drawing in architecture and urban, without limits and without a clear starting and finishing work to break easily. Thus, here, integration details "without purpose" exists or is inconsistent in general.
When the elements are heterogeneous and incongruous, whatever form can be a group effect and the reason, their common characteristics. Such as window proportions, each position on the wall and their relation to space environments, integration of building materials and textures also another example of partial characteristics is that tension and tendency to talk integrity, despite the building reinforces the independence of each individual.
Common scale and even the relative size of elements, a factor group is made through the creation of similarity.
Vicinity
Eye, is willing classification elements that are close to one another and those that are farther away from others, to separate. The classification principle is very strong. This principle makes it possible to connect to each other. Of course, this principle is a bit different, using and creating small gaps and joints between elements, there arises communications. No fixed rate for this interval does not exist, because the relative size of components and integration depends on the texture. When the distance is larger than the smallest element, the person often resorting to other tools (similarity, orientation, etc.) is to strengthen solidarity.
Common framework and common ground
A framework, a field and even a carpet, they specify a field. What is included within this field, outside of what is diagnosed. Even if the internal elements are incongruous and heterogeneous. This method is very effective Ykysazy Maghalba rush of interest. In addition, elements from one subgroup within the channel are determined. Conversely, the absence of clear boundaries in the most recently annexed parts of towns and villages, pulling the image of the city makes impossible.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد