مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

خانه تکانی عید - بخش دوم

برای خانه تکانی پر از انگیزه شوید
خانه تکانی برای افرد زیادی کاری خسته کننده و کسل کننده است و از نظر افراد زیادی کاریست که هرگز تمامی ندارد؛ از این رو برای این کار بسیار بی انگیزه هستند. حقیقت این است که خانه تکانی سخت و عذاب آورد نیست و این خود افراد هستند که از این کار برای خود غول می سازند و آن را دشوار می کنند. در این مطلب ایده هایی برای شما داریم که با انجام دادن آن ها می توانید خود را برای یک خانه تکانی آسان و مفرح آماده سازید:

خانه تکانی عید - بخش دوم

• قبل از اقدام به خانه تکانی و نظافت خانه ابتدا باید از مواد شوینده مورد نیاز لیستی تهیه کنید و به فروشگاه رفته و به مقدار لازم از آن مواد خریداری کنید. هیچ چیز خسته کننده تر و نا خوشایند تر از این نیست که در اواسط کار متوجه شوید که مواد شوینده لازم را در خانه ندارید و مجبورید برای خرید آن از خارج شوید. هم چنین به تعداد فضاهای موجود در خانه سبدی را در نظر بگیرید و آن را پر از مواد شوینده کنید و هر سبد را در فضایی قرار دهید تا مجبور نباشید مواد شوینده را مدام همراه خود از این فضا به فضای دیگر بکشانید.
• با برنامه ریزی مکتوب شروع به نظافت هر اتاق نمایید. بنویسید که در هر اتاق باید چه اقداماتی انجام دهید و پس از انجام هر قسمت زمان را چک کنید و ببینید که انجام نظافت هر قسمت چه مقدار زمان می برد. این مرحله می تواند برای افرادی که همیشه با کم  آوردن زمان مواجه هستند، ایده بسیار مناسبی باشد زیرا با این روش  می توانند راحت تر زمان خود را مدیریت کنند.
• برای شروع خانه تکانی لباسی راحت بپوشید. لباسی که اگر رنگ قسمتی از آن بوسیله ریختن سفید کننده رفت اصلا برایتان مهم نباشد. قرار نیست به مهمانی بروید که بخواهید شیک باشید! تا جایی که می توانید از لباسی گشاد و راحت استفاده کنید. لباسی که هنگام بالا و پایین رفتن از چهار پایه جلوی دست و پای شما را نگیرد. یکی دیگر از توصیه ما هنگام شروع کار این است که آهنگ مورد علاقه خود را بگذارید تا طی کار موسیقی مورد علاقه شما پخش شود و بتوانید با ریتم خوشایند موسیقی با لذت بیشتری به نظافت خانه بپردازید.
• بهترین حالت این است که از انتهای خانه شروع به نظافت کنید و به قسمت های جلوی خانه پیش روید. هم چنین در هر فضا نیز از بالاترین قسمت که سقف است به پایین ترن قسمت که کف است نظافت را انجام دهید.
• برنامه ای که برای یک روز خود تهیه کرده اید و نوشته اید را تا پایان انجام دهید و در میانه راه رها نسازید. هم چنین کاری بیشتر از آنچه در لیست خود دارید نیز انجام ندهید. هر دوی این کارها می توانند فرایند خانه تکانی شما را مختل نماید.
• پس از انجام لیست برنامه ریزی خود دیگر به کار ادامه ندهید و به خود استراحت دهید و به فعالیت هایی که دوست دارید بپردازید تا برای کار و نظافت در روز بعد آماده شوید.

خانه تکانی عید - بخش دوم

کات مهم
• در پایان هر دوره نظافت یک گردگیری و جاروبرقی کلی انجام دهید.
• اگر بیش از یک سرویس بهداشتی درخانه دارید مقداری بیشتر مواد شوینده خریداری کنید و یک سبد مواد شوینده نیز برای سرویس بهداشتی های دیگر تدارک ببینید.
• اگر فرزند کوچکی دارید سبدی کوچک و زیبا برایش در نظر بگیرید و به او بگویید که زباله ها و وسایل دو انداختنی را داخل آن سبد قرار دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد