مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

طراحی دکوراسیون داخلی

موارد زیادی هستند که در حین طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی باید به آن ها توجه کنید .اگرچه گاهی دکوراسیون داخلی خانه کاری خسته کننده به نظر می آید اما اگر نکات لازم را بدانید و رعایت کنید خواهید دید که این کار نه تنها خسته کننده نیست بلکه بسیار مفرح و لذت بخش است. بغیر از صرف هزینه برای خرید مبلمان و عناصر تزئینی، شما نیاز به انتخابی صحیح در خصوص رنگ ها، الگوها، زمینه مناسب و سبکی مشخص برای دکوراسیون داخلی خانه خود دارید و هم چنین نباید فراموش کنید که دکوراسیون خانه خود را باید با برنامه ریزی و طرح قبلی و از پیش تعیین شده شروع کنید و از همان ابتدا بدانید چه می خواهید و کار را از کجا باید شروع و به کجا ختم کنید.

نقاشی دیوارها
1- بسیاری از افراد از رنگ های خنثی مثل سفید، عاجی ،کرم روشن یا طوسی روشن برای دیوار های خانه خود استفاده می کنند. این کار به هیچ وجه کار اشتباهی نیست که از رنگ خنثی برای نقاشی دیوارها استفاده نمایید و اگر در حال حاضر دیواری با چنین رنگی دارید خود را برای تغییر رنگ آن ها تحت فشار قرار ندهید. اما اگر برای کسب تجربه ای جدید با رنگی جدید و متمایز واهمه دارند توصیه می کنیم ترس را کنار بگذارید و حداقل یک دیوار اصلی را به رنگ مورد نظر و دلخواه خود رنگ آمیزی کنید. خواهید دید که حسی خوشایند که تا به حال آن را تجربه نکرده اید را احساس می کنید. فقط فراموش نکنید که اگر فضای شما کوچک است از رنگ های تیره اجتناب کنید تا فضا کوچک تر و گرفته به نظر نرسد.

سبک های دکوراسیون
2- تعداد زیادی سبک در دکوراسیون وجود دارد که شما می توانید یکی از آن ها را بر اساس سلیقه شخصی خود انتخاب و در دکوراسیون خانه خود از آن استفاده کنید. برای مثال اگر جزو افرادی هستید که دوستدار وسایل آنتیک, پارچه های گلدار، سرویس های چوبی سنگین و کنده کاری شده هستید، سبک های سنتی یا فرانسوی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشند. هم چنین اگر به وسایل اسپرت و ساده با رنگ های شاد علاقه دارید می توانید سبک مدرن را انتخاب کنید. سبک های روستایی و کانتری نیز برای افرادی مناسب است که طرفدار سادگی، بی آلایشی، عناصر طبیعی در دکوراسیون، و وسایل کم هستند. فراموش نکنید که لازم نیست انتخاب خود را تنها به یک سبک محدود کنید. شما این امکان را دارید که از سبکی تلفیقی در دکوراسیون خانه خود استفاده نمایید و دو یا سه سبک مختلف را در کنار هم در قسمت های مختلف خانه خود و یا به صورت ادغامی در یک فضا استفاده کنید.

رنگ در دکوراسیون
3- رنگ یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین عناصر در دکوراسیون داخلی است. وسایل و اشیایی از قبیل پارچه های رومبلی، رنگ دیوارها، قالیچه و انواع کفپوش ها ،پرده و ... از جمله مواردی هستند که می توانند تعیین کننده رنگ و ترکیب رنگی دکوراسیون باشند. رنگ های هم چنین می توانند تا حد زیادی معرف سبک دکوراسیون نیز باشند. برای مثال، در دکوراسیون با سبک مدرن بیشتر از رنگ های شاد و تعدد رنگ ها استفاده می شود و در سبک سنتی بیشتر رنگ های خنثی و سنگین مورد توجه و استفاده قرار می گیرند. برای اینکه بدانید چه رنگ های چه تاثیراتی در محیط اعمال می کنند و چه رنگ هایی برای چه فضایی مناسب هستند باید کنی بیشتر در خصوص رنگ های مطالعه و اطلاعات داشته باشید و سپس اقدام به انتخاب رنگ برای فضاهای مورد نظر خود باشید. طبیعت نیز می تواند یک منبع پر از ایده برای ترکیب های رنگی و رنگ هایی که به زیبایی کنار هم می نشینند باشد که از آن می توانید به خوبی الهام بگیرید.

سازماندهی
4- بدون سازمان دهی، فضاهای خانه شما ریخت و پاش به نظر میرسند و وجهه دکوراسیون شما هرچقدر هم که زیبا و حرفه ای باشد آسیب می بیند. برای اینکه خانه ای سازمان یافته و منظم داشته باشید باید برای تمام وسایل و اشیا جای مخصوص را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر می دانید که به احتمال زیاد همیشه کلیدهای خود را در فضای ورودی قرا می دهید، حتما یک ظرف شکیل روی میز ورودی قرار داده و یا یک آویز زیبا برای آویختن دسته کلید های خود بر دیوار ورودی نصب نمایید. اگر هنگام نشستن روی کاناپه در اتاق نشیمن هرروز روزنامه و مجله مطالعه می کنید حتما یک جا مجله ای زیبا در کنار کاناپه قرار دهید تا مجبور نباشید مجلات و روزنامه ها را روی کاناپه یا میز اتاق نشیمن رها کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد