مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

نورپردازی موفق در باغچه

افزودن نور مناسب به باغچه و استفاده از ان در شب می تواند زیبایی، امنیت و فضای رمانتیک را با خود برای شما به ارمغان آورد.

روشنایی در فضای خارجی فواید بیشماری دارد. یک نورپردازی مناسب می تواند باغچه خانگی شما را به یک بهشت کوچک تبدیل کند. همچنین می تواند از وقوع تصادفات جلوگیری بعمل آورده و فضا را برای دزدان به منطقه ممنوعه تبدیل کند و به آنها اجازه ندهد که از تاریکی شب سوء استفاده کنند.

ابتدا باید در باغچه یک نقطه کانونی پیدا کنید. ببینید کدام بخش از باغچه شما دارای زیبایی بصری بیشتری است. باید زیبایی های آن قسمت را به کمک نور پردازی برجسته تر کنید. اما قبل از شروع ایده های خود را در ذهن یک بار مرور کنید و نقشه نورپردازی را روی کاغذ پیاده سازی نمایید. با توجه به این کار راحتتر می توانید وسایل مورد نیاز را خریداری نمایید و کار با انسجام بیشتری پیش خواهد رفت. به این ترتیب هم در وقت و هم در هزینه های شما صرفه جویی بعمل خواهد آمد.

در کنار باغچه محیطی را برای سپری کردن زمانی در کنار خانواده در شب هنگام برپا کنید. اگر در حیاط خود استخر دارید این منطق می تواند در کنار استخر در نظر گرفته شود. فقط فراموش نکنید که این منطقه باید از سایر جاها نور بیشتری داشته باشد و به طور کامل روشن شده باشد. اگر این محوطه را به خوبی دکوراسیون کنید و از مبلمان مناسب فضای بیرونی در آن استفاده کنید می توانید از آن به عنوان نقطه کانونی هم بهره بگیرید؛ اما اگر حتی نمی خواهید از آن به عنوان نقطه کانونی استفاده کنید باز هم باید دارای نور مناسبی باشد.

لامپ ها را می توانید در مکان های مختلف نصب کنید. برخی تمایل زیادی به نصب کردن لامپ ها در ارتفاع بالا دارند. برخی ترجیح می دهند لامپ ها روی زمین نصب شوند و نور را به سمت بالا انتشار دهند. به هر حال نحوه انتخاب نوع نورپردازی ارتباط مستقیمی به سلیقه و سبک شخصی شما دارد.

برای عمق و ژرفا بخشیدن به این محیط از نورهای لکه ای و مقطعی استفاده کنید. البته استفاده از این نورپردازی برای روشن کردن فضای خارجی کافی نیست و در کنار آن باید از سایر نورها نیز کمک بگیرید. در نهایت باید اضافه کرد که نورپردازی خود به عنوان یک هنر قلمداد می شود. اگر نمی دانید و یا مطمئن نیستید که باید از کجا شروع کنید بهتر است کمی بیشتر در این زمینه تحقیق کنید و در صورت لزوم از یک فرد حرفه ای و متخصص کمک بگیرید. استفاده از لامپ های کم مصرف و لامپ های خورشیدی نیز در این زمینه توضیه می شود. در حین کار کردن با برق همیشه نکات ایمنی را به خاطر سپرده و آنها را رعایت کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
آلما جمعه 30 بهمن 1388 ساعت 11:26 http://shabebarany2006.blogfa.com

سلام خیلی خوب بود.حالا راجب در ورودی خونه هم بگو که چه قدر تو نما و زیبایی بیرونی خونه از دید دیگران موسره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد