مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

تاثیر رنگ بر روی حالات کودک

رنگ ها می توانند خاطرات مختلفی را در ذهن زنده کنند و به مثابه آن می توانند حالات مختلفی را در فرد بیدار کنند. به عنوان مثال رنگ ملایم آبی و شید های هم خانواده آن می توانند احساس آرامش را در فرد ایجاد کنند. آبی کمرنگ ما را به یاد آسمان می اندازد و از نظر روانشناسی تاثیری مانند آرامش روی ما می گذارد. در این بخش می خواهیم شیوه ای را به شما معرفی کنیم که به واسطه آن اتاق کودک خود را به گونه ای رنگ کنید که حالات او بهبود پیدا کند.


آبی یکی از رنگ هایی است که فشار خون را پایین می آورد و از جنب و جوش می کاهد. با استفاده از رنگ آبی برای کودکانی که دارای فعالیت بیش از اندازه هستند، می توانید فعالیت های او را کاهش دهید و آرامش بیشتری در وجود او ایجاد کنید. این رنگ همچنین برای کودکانی که به بیماری اضافه وزن مبتلا هستند نیز مفید است. پژوهشگران بر این عقیده اند که رنگ آبی سبب کاهش اشتها می شود. برخی از آنها حتی غذا خوردن در ظروف آبی را به منظور کاهش وزن پیشنهاد می کنند.


سرخابی - ارغوانی هم یکی دیگر از رنگ هایی است که می تواند برای کودکان خشن مفید باشد. به طور پایه ای از این رنگ برای آرام کردن زندانیان و جلوگیری از انجام کارهای خشونت آمیز در ندامت گاهها استفاده می کنند. این رنگ به راحتی می تواند خشم، نفرت، و هیجانات عصبی را متوقف سازد. این رنگ حرکت عضلات قلب را آرام می کند و به بدن اجازه می دهد روند متابولیسم آرام تری داشته باشد. رنگ های خانواده صورتی حتی برای افرادی که دچار کوررنگی هستند نیز تسکین دهنده است. مشخصات رنگ صورتی که مد نظر ماست به این شرح می باشد:
R:255
G:145
B:175

HEX: FF91AF
اگر فرزند شما رفتار خشونت آمیز دارد و دارای اظطراب و استرس فراوانی است مطمئناً استفاده از این رنگ می تواند برای او بسیار مفید باشد.


از سوی دیگر اگر فرزند شما بی انگیزه است، و هیچ میل و رغبتی به انجام کارهای روزمره خود ندارد، برای او از رنگ قرمز استفاده کنید. قرمز آنها را تشویق می کند، حس اعتماد به نفسشان را بالا می برد، و شور و هیجان زیادی در‌ آنها ایجاد می کند. این رنگ به ویژه برای نوجوانان در سن بلوغ که قدری مایوس و ناامید می شوند توصیه می شود.


از سوی دیگر شید های رنگی خاکستری نیز قاطعیت، استقلال، و استحکام در انجام امور را القا می کند.


رنگ زرد مبین جوانی،‌شادی و خلاقیت است.


سفید هم سمبل پاکی است و می تواند فضا را بزرگتر جلوه دهد. اگر در اتاق کودک از این رنگ استفاده می کنید در اکسسوری و لوازم جانبی دیگر مانند روتختی، کمد، و قفسه ها از رنگ هایی استفاده کنید که گرما و حرارت بیشتری به اتاق کودک بدهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد