مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

به دکوراسیون اتاق خواب خود گرما بخشید

اتاق خواب شما باید مکانی گرم و راحت باشد تا شما بتوانید در پایان یک روز پرکار در آن به آرامش برسید. اتاق خوابی که فاقد فضایی گرم و راحت با دکوراسیونی مناسب نباشد تنها یک اتاق از اتاق های خانه شماست. 

اتاق خواب شما باید به قدری دنج و تسکین دهنده باشد که به محض ورود تمام استرس ها و تنش ها را فراموش کند و تنها به آرامش و استراحت فکر کند. مهم نیست که اتاق خواب شما بزرگ است یا کوچک زیرا اتاق خواب شما به هر اندازه و شکلی که باشد می توانید با اجرای چند تکنیک و رعایت چند نکته مهم در آن اتاق خوبی گرم و دانشین داشته باشید. برای آموختن این موارد در این مطلب با ما همراه شوید.
1.    اتاق خواب خود را مرتب و سازمان یافته نگه دارید. شما نمی توانید انتظار داشته باشید در اتاق خوابی که از شدت بهم ریختگی کف اتاق دیده نمی شود احساس گرما و راحتی کنید. تمام وسایل و لباس های خود را در جای مخصوص خود قرار دهید و اتاق را از هرگونه بهم ریختگی دور نگه دارید.
2.    رنگ سقف و دیوار را طوری انتخاب کنبد که به گرم کردن فضا کمک کنند. رنگ های طلایی, قرمز, پرتقالی ، زرد و قهوهای مایل به زرد سبب گرم شدن محیط می شوند. از رنگ های تیره و سرد برای اتاق خواب خود دوری کنید زیرا این گونه رنگ ها تا زمانی که هدف شما داشتن اتاق خوابی گرم و راحت است هیچ جایی در اتاق خواب شما ندارند. از دو طیف رنگی در اتاق خواب خود استفاده کنید طیف روشن تر برای سقف و طیف تیره تر برای دیوارها مناسب است.
3.    چیدمان وسایل اتاق خواب خود را به نحوی انجام دهید که فکر می کنید بهترین است. اگر اتاق خواب شما کوچک است دقت کنید که تنها وسایل ضروری را در آن قرار دهید و از وسایل کوچک و ظریف و تا حد امکان چند منظوره استفاده کنید تا از شلوغ  شدن فضا جلوگیری شود اما اگر اتاق شما به اندازه کافی بزرگ است، سعی کنید با قرار دادن چند مبل تکنفره راحت و یک قفسه کتاب زیبا محیطی راحت و گرمی را مهیا کنید. فقط مطمئن شوید که فضای کافی در اختیار دارید و براحتی می توانید در اتاق خود عبورومرور داشته باشید و برای اینکه به وسیله ای نخورید مجبور به تغییر مسیر نباشید. 

4.    برای پرده از رنگ های خنثی و هماهنگ با رنگ دکوراسیون اتاق استفاده کنید. حتما شمع های زیبا را در دکوراسیون اتاق خواب خود بگنجانید. زیرا این عناصر دکوری زیبا نه تنها سبب زیبایی اتاق خواب شما می شود بلکه به طرز شگفت انگیزی سبب گرمای اتاق خواب شما می شود.
5.    تا حد امکان از تعدد زیاد کوسن های زیبا و نرم برای تزئین تخت خواب خود استفاده کنید زیرا کوسن ها می توانند احساس راحتی و گرما را تواما به فضای اتاق خواب القا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد