مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

نورپردازی فضای خارجی


مطالب معماری
محک - موسسه خیریه حمایت از کودکان مبنلا به سرطان

مهندس سایه آرین

 

ورودی

   ضرب المثل قدیمی درباره تاثیرات اولین برخورد به همان اندازه درست می باشد که همیشه بوده و به همان گونه ورودی یک خانه نمایانگر فضاهای اشغال شده و آزاد داخل خانه است. کنا در ورودی یک خانه ممکن است به وسیله یک سبد آویزان و یا یک کالیکه لامپ و یا به وسیله سفال قرمز رنگ در گوشه ای که با لامپهای هالوژن کم نور روشن کرد. این جزئیات و مقدمه چینی ها یک نشانه ای می دهد درباره کسی که آن سوی خانه است. درست است که سبک و دکوراسیون ورودی یک حانه بیان از شخصیت صاحب خانه است ، با این وجود علت اصلی آن متمایز کردن یک خط بین فضای بیرون و فضای داخل خانه است. این خط تقریبا درک شده و محترم برای تام مردم است ، حتی یک دیدارگر معمولی مانند پستچی این حریم را نخواهد شکست مگر اینکه اچازه چنین کاری به او داده شود.

   بنابراین ورودی یک سری وظایفی را بر عهده دارد که باید به آنها عمل نماید. این مکانی است که ما شخصیت خود را نشان می دهیم ، بسته های پستی را قبول میکنیم ، به مهمانان خوش آمد می گوییم. یک وظیفه حیاتی دیگر آن حفاظت ما در مقابل دیدارگران ناخواسته می باشد. در این لفافه ، نور میتواند یک نقش بسیار مهم بازی کند ، چه برای جلوه بخشیدن به منظره ورودی و چه برای دور نگاه داشتن هرگونه تلاش مهمانان ناخوانده.

 

طرح

   با به همراه داشتن این یاداشت ها درباره منابع نور که می خواهید در ذهن خود به صورت جزئی مجسم کنید و بعد نوبت به طراحی و برنامه ریزی می رسد.

   شروع کردن با فضای میانی ، من پیشنهاد میکنم که یک نقشه اشکوب ، به صورتی که شما میتوانید مشخص کنید که لوازم اصلی منزل کجا قرار خواهد گرفت ( مانند : تخت خواب ها ، میزها ، ... ) یک یاداشت از هر پنجره و جهت آن بردارید تا بعدا بدانید کی و کجا نور خورشید به داخل خانه می تابد.

 

جزئیات عمل

   زمانی که نقشه در حال شکل گیری است این مهم است که عملی فکر کنیم آیا سیستم های برقی در شرایط خوبی هستند یا نه ؟ این زمان خوبی است که در مورد سلات سیستم تحقیق کنیم. کمک گرفتن از افراد حرفه ای را توصیه می کنم. در بسیاری از کشورها با یک هزینه کم ، شرکت های تجهیزات برقی یک ارزیابی از سیم کشی شما می کنند. آنها ممکن است حتی بتوانند یک متخصص برای بهبود سیستم و نصب نور جدید در اختیار شما بگذارند. لطفا به خاطر داشته باشید در برخی کشورها برای مالکان خانه عیر قانونی است که تجهیزات برقی خود را تعمیر کنند.

   تمامی این صنعت به ما کمک میکند که از کوچکترین مکان ها و فضا ها نهایت استفاده را ببریم. راه های بیشماری وجود دارد برای زیباتر ساختن فضاهای خارجی خانه هزاران نوع کباب پز و غذاپزهای باغچه ای وجود دارد ، مصالح تراس سازی ، سیستم آبیاری کامپیوتری ، فضای سبک کافه با دستگاه تولید گرما که ممکن می سازد که در زمستان در آن نشست و با یک دوست نوشیدنی خورد.

   یک وسیله مهم دیگر نورپردازی مصنوعی است که ممکن میسازد ک ما زمان بیشتری را در باغچه سپری کنیم. خلافترین کار نورپردازی این نیست که زمانی ما در محیطی هستیم آن را محدود نکنیم. اما ما می خواهیم بسازیم فضایی را که از داخل فوق العاده به نظر آید.

 

نیازهای جانبی ( نیازهای متصل )

   وقتی که می خواهیم طراحی و دکور فضای ورودی را برای آماده سازی یک خوش آمد گویی گرم آماده سازی کنیم ، یک موضوعی است که باید در نظر گرفته شود و آن این است که سوالات ذیل حتما پاسخ داده شود.

   آیا شماره و یا اسم خانه به وضوح قابل رویت است؟

   آیا یک راه یا مسیر که از خیابان به در ورودی منتهی می شود وجود دارد؟ اگر هست آیا در شب آن تاریک است؟

   آیا در نظر دارید که یک سیستم چراغ امنیتی نصب کنید؟

   آیا نور چراغ های خیابان در ورودی را روشن میکند؟

   آیا میتوانید سوراخ کلید را در تاریکی به وضوح ببینید؟

   اگر شما یک سیستم ایمنی ویدوئی و یا یک سوراخ چشمی در دوورودی دارید آیا میتوانید همیشه صورت دیدار گرانتان را به روشنی ببینید؟

   نقشه نورپردازی از چایی شروع میشود که تسهیلات عمومی شهری تمام می شود برای مثال در یک دهکده که راه های عمومی و خیابان هایی که از نور کمی برخوردارند و یا نور ندارند ، در آنجا یک نورپردازی سطح بالاتری نسبت به خانه هایی که در خیابان های اصلی شهر هستند و از نور چراغ های خیابان استفاده می کنند لازم است.

 

نقشه نورپردزی

   در نظر بگیرید مسیر از فضای عمومی به طرف در ورودی خانه ف می شود ، در یک خانه دوطبقه که به نظر می رسد به مقدار کافی نور دریافت می کند ، که نیاز به لامپ اضافه ندارد ، اما اگر جاهایی ناریک باشد یا گیاهان زیادی آنجا روییده باشد یا راهروهای تاریکی داشته باشند ، لطیفی به مهمانان شما می کنند ، که برای آنها آنجا را قابل رویت بکنید. ( برای امنیت آنها و احساس خوشایندیشان ). راه های طولانی می توانند با چراغ های آویخته بر ( تیر چراغ برق ) و تابلوهای راهنما روشن شوند.

   جایی که مسیر در کنار دیوار باشد ، چراغ می تواند آنجا روی دیوار نصب شود که را را روشن کند. چراغ های ایمنی با گرما یا حرکت فعال می شوند و برای محافظت مناسب است.

 

صرفه جویی در انرژی

   برای اینکه نورپردازی خارجی شما که ساعات طولانی کار می کند استفاده از لامپ های کم مصرف مناسب نمی باشد. انتخاب های زیادی در مورد استفاده از لامپ های کم مصرف وجود دارد مخصوصا که در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته و مدل های رنگی هم از این نوع لامپ ساخته شده و تعویض نورهای شدید میتواند آرامبخش باشد.

 

قابل اجرا بودن

   همراه با تهیه یک دعوت مناسب و خوش آمد گویی به مهمان ، این مهم است که نور در ورودی برای شما و خانواده تان به درستی عمل کند. این شامل در نظر گرفتن طرح ها و افکاری در مورد سیستم که به خوبی کار کند. در نطر بگیرید یک تایمر یا یک سویچ که به کار بیفتد در غروب که اگز شما از خانه یه دتی دور بودید که چراغ ها روشن شود قبل از آمدن شما به خانه در تاریکی ، این نه تنها یک کار عملی است بلکه به امنیت خانه شما هم اضافه می کند.

   برای آنهایی که واقعا طالب یک ورودی هستند این تصویر یک طراحی رویایی است یک جفت ستون سنگ مرمر که مقداری از دیوار خارجی فاصله دارد و از سطح زمین بلند شده و نوری صورتی که منعکس شده روی دیوار از پشت ستون با قرار دادن در ورودی و نمایش فضای داخلی کشیده می شود و در انتها به سمت باغچه کوچک داخلی منتهی میشود.


مطالب معماری
محک - موسسه خیریه حمایت از کودکان مبنلا به سرطان

نظرات 1 + ارسال نظر
سمانه.ر چهارشنبه 11 آذر 1388 ساعت 16:08

به نکات خوبی اشاره شده بود. متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد