مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

نرم افزار مشاور اقلیم

اکثر معماران برای پیدا کردن آمار خام به سایت هواشناسی ایران مراجعه کرده‌اند. ( وجود ساختمان های پایدار فراوان و توجه بسیار به صرفه جویی انرژی در ایران شاهد این امر است.) اگر حتی در طراحی هم از این آمار استفاده نشود، بخش اقلیم و هواشناسی جز اصلی و بخش اول تمام گزارش مطالعاتی معماری است. به هر حال اگر به دنبال چیزی جذاب تر از آمار خام سازمان هواشناسی هستید و یا کپی از کتاب پهنه بندی اقلیمی خسته شده اید، نرم افزار مشاور اقلیمی 4Climate consultant برای شما کارساز خواهد بود.

پس از دانلود و نصب برنامه آمار اقلیمی را دانلود کنید. متاسفانه در این لیست تنها آمار ایستگاه هواشناسی مهر آباد وجود دارد. اگر بانک های اطلاعاتی دیگر، ورود اطلاعات ایستگاه جدید به روش دستی یا خروجی از آمار سازمان هواشناسی ایران به نرم افزار را پیدا کردید، لطفاً در بخش نظرات اعلام کنید تا سایر دوستان نیز استفاده کنند.  البته من به نویسندگان برنامه نامه نوشته‌ام، در صورتیکه پاسخ دادند به این مطلب اضافه خواهم کرد.

نرم افزار اقلیمی Climate consultant تمام آمار هواشناسی یک ایستگاه را به صورت 17 نمودار گرافیکی نمایش می دهد و در انتها نمودار آسایش اقلیمی جیوانی را ترسیم کرده و استراتژی های مورد نیاز برای هر ماه را  پیشنهاد می دهد.

در قسمت نمودار 3 بعدی (D Charts3) دمای سالانه جهت درک بهتر بر روی نموداری 3 بعدی با زوایای مختلف تصویر شده است، با کشیدن موس بر روی تصویر می توانید نمودار را از زوایای مختلف مشاهده کنید. آخرین صفحه به گلباد اختصاص دارد، البته گلباد با سایر آمار اقلیمی دما و رطوبت نسبی تلفیق شده و تصویری کامل در یک نگاه از مشخصات اقلیمی برای بیننده فراهم می کند.  نرم افزار قابل تنظیم برای آمار ماهانه، روزانه و حتی ساعتی است. در قسمت انیمیشن این صفحه، گلباد برای فواصل زمانی داده شده، به صورت متوالی نمایش داده می‎شود. نمودار آسایش اقلیمی جیوانی مفید ترین نمودار این نرم افزار است.

مشکل اصلی نرم افزار کیفیت پایین خروجی نمودار ها است، نرم افزار قابلیت چاپ ندارد و باید از دکمه print screen استفاده کنید.

نرم افزار  Climate consultant  توسط گروه طراحی انرژی یو سی ال آ  UCLA Energy Design Group طراحی شده و تحت کپی رایت دانشگاه کالیفرنیا است.

 

منبع : معماری منظر ایران

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم شنبه 23 آبان 1388 ساعت 12:20 http://www.maryart.ir

سلام اقای منفرد
ممنون که به وبم سر می زنین.واسه برنامه ضیافت حسابی شرمنده همراهی تون شدم.مرسی
پرسیده بودین کدوم دانشگاه درس خوندم.دانشگاه هنر و معماری یزد درسمو خوندم.
فرموده بودین پیشنهادی در زمینه معماری دارین. خوشحال می شم بتونم باهاتون همکاری کنم.البته اگه در حیطه توان و اطلاعاتم باشه.
امیدوارم همیشه موفق باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد