مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

کتاب‌های نایاب

حتما خیلی برای شما پیش آمده که کتابی را خیلی احتیاج داشته باشید، اما امکان دسترسی به آن مقدور نباشد. گاهی کتاب دست دوم زیر 10 دلار برای فروش گذاشته شد است، اما متاسفانه برای افراد ساکن ایران، امکان خرید اینترنی وجود ندارد، و اگر هم با کلی جستجو و خواهش مستر یا ویزا کارتی پیدا بشود، هزینه حمل و نقل آن چندین برابر خود ارزش خود کتاب است.

اخیرا موسساتی در ایران تاسیس شده‌اند که زحمت خرید هر کتابی را از آمازون و سایر سایتهای خرید آن لاین برای شما می‌کشند، اما باید علاوه بر هزینه خود کتاب و هزینه حمل آن، هزینه زحمت آقایانی که برای شما خرید کرده‌اند را نیز بپردازید. که هزینه آن با زندگی و مرام  دانشجویی (دست کم در سطح ما) ممکن نیست.

در این مواقع دو روش برای خواندن کتاب به صورت دانشجویی وجود دارد، که اهل کتاب با آنها آشنا هستند. البته این دو روش کامل نیستند و همه کتابها و همه صفحات کتاب را پوشش نمی‌دهند، اما قابل قبول است.

روش اول این است که کتابها رو به صورت کامل دانلود کنید. (یا به عبارت دیگر بدزدید) سایتهای بسیاری در این حوزه کار می‌کنند، البته قصد من این نیست که از این سایت ها به شما معرفی کنم، چون علاوه بر اینکه خلاف شرع و اخلاق و ... است، معمولا آرشیو کاملی ندارند و فقط بعضی از کتابهایی را که اخیرا چاپ شده را دارند.

روش دوم اینکه کتابهای خود را در گوگل کتاب و یا درQuestia جستجو کنید. معجزه نمی‌کند، اما بهتر از هیچی است. کتابهای ارزشمند بسیاری از این طریق برای محقق ایرانی قابل دسترس است. کار خلاف شرع و قانون (دزدی) هم نیست. کیفیت تصویر Questia بالاتر از گوگل کتاب است و گاهی اجازه کپی را نیز می‎دهد، اما بانک اطلاعات گوگل کتاب وسیعتر است.

برای نمونه  نتایج جستجوی کتاب "حس بی مکانی، تاثیر رسانه‌های الکتریکی بر رفتارهای اجتماعی" را در گوگل کتاب و Questia را با همدیگر مقایسه کنید.

 

منبع : معماری منظر ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد