مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

غیر مادی کردن فرم: پاویلیون گالری 2009

ترجمه : نسترن رضوی 

در کودکی، عاشق کیکهای فنجانی وبادامی مادرم بودم که داغ داغ از فر آماده می شد. آنها ترجیحا از ذرات ریزدیده نشدنی با طعم بادام بودند تا خود مغز بادام، من یک قطعه کیک را باز می کردم و برای یک ثانیه بخاری را که از آن خارج می شد استنشاق می کردم... اعتراف می کنم که دارای بوو عطر خاصی برای من بودند.

azuyo Seijima and Ryue Nishizawa، سازندگان امسال برای پاولیون گالری 2009 هستند.آنها یک سازه پر پیچ و خم نازک و آسمانی طراحی کرده اند که از آسمان، درختان و سبزه تشکیل شده است.نگاه نزدیک مشخص می کند که سقف از پانلهای مرکبی ساخته شده که ازجنس آلومینیومهای صیقل داده شده سه میلیمتری است و متصل به یک ورقه سه لایه، نوزده میلیمتری از درخت توس می باشند. سقف با صدو پانزده ستون عمودی از جنس فلز با قطر پنجاه تا شصت میلی متری نگاه داشته می شود.
بنابر گفته معماران: این پاویلیون یک صفحه آلومینیومی شناور است که به مانند دود آزادانه بین درختان در حال حرکت می باشد. این سایبان انعکاسی در طول سایت نوسان داشته و بین محوطه پارک و آسمان خود را گسترش می دهد. ظاهر آن بنابر تغییر جوی هوا تغییر می کند و به نوعی با محیط اطرافش ادغام می شود. در واقع میدانی بدون دیوارو پر از فعالیت است که موجب مسدود شدن دید در پارک نشده و اجازه دسترسی از تمام جهات را می دهد. این سایبان گسترده شده در سایت پناهگاهی است برای مردم در پارک جایی که می توانند به مطالعه و تفریح بپردازند٬ در حالیکه از روزهای تابستان لذت می برند.

در جایی دیگر این پاولیون حیرت انگیز به صورت ابرو یا آب شناور در استخرتشبیه شده که بر روی ردیفی از ستونهای باریک قرار گرفته است، و این سازه سقفی آلومینیومی با ارتفاعات متغیر، خود را به دور درختها می پیچد ودر نقاطی به سمت آسمان حرکت کرده و یا در مکانهایی به سمت زمین سوق داده می شود. این سازه باز و زودگذر که از مصالح انعکاسی بازتابی است باعث می شود که به طور یکپارچه در محیط اطرافش جای بگیرد و پارک و آسمان اطرافش را منعکس نماید. 

 

متن اینگلیسی : 

http://www.serpentinegallery.org/2009/02/serpentine_gallery_pavilion_20_13.html 

sanaa_new_2.jpg 

sanaa_new_3.jpg 

sanaa_new_4.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد