مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

نورپردازی محیط خارجی

همانطور که برای زیباسازی فضای داخلی خانه های خود از مبلمان ، کوسن، تابلو و سایل وسایل زینتی استفاده می کنید، باید قدری هم به فکر زیباسازی فضای خارجی خانه خود باشید. نورپردازی خارجی سبب ایجاد امنیت و آرامش می شود و اگر به درستی از لامپ ها استفاده شود، بدون صرف هزینه بالا باعث ایجاد تغییرات بسیار زیادی در زیبایی محیط می شود. با قراردادن تنها چند لامپ در مناطق بخصوص می توان سایه روشن های بسیار زیبایی را خلق نمود. این کار ساده ای است که به راحتی خودتان می توانید در یک روز تعطیل آنرا انجام دهید. 
  
 از دیگر مزایای نورپردازی فضای خارجی می بایست به این مسئله اشاره کرد که در هنگام شب و تاریکی راه رفتن شما را آسانتر می کنند. همچنین از نزدیک شدن عوامل جرم و جنایت به محل زندگی شما نیز جلوگیری بعمل می آورند. تحقیقات گویای این مطلب هستند که محوطه ی خانه هایی که به خوبی روشن شده باشند، تا حد بسیار زیادی خلافکاران را از خود دور نگه می دارد.
 
 همچنین به میهمان ها و یا حتی اورژاس در مواقع ضروری کمک می کند تا منزل شما را راحتتر پیدا کنند. به این منظور می توانید در قسمت بالایی پلاک یک لامپ کوچک نصب کنید.
 
 لامپ های زینتی – ایده ای هوشمندانه
  استفاده از لامپ های کم مصرف زینتی برای فضای خارجی بسیار خوب است چراکه به راحتی قابل نصب هستند، ایمنی بالایی دارند، قابل حرکت و چرخش بوده و خودتان به راحتی می توانید پروژه را اجرا کنید. استفاده از لامپ هایی با ولتاژ پایین سبب ایجاد شک الکتریکی نمی شوند و از نظر امنیتی رتبه بالایی دارند. اما انتخاب از بین هزاران مدل مختلفی که در بازار عرضه می شود، کار شما را قدری دشوار می کند.
 
 سیم کشی
  به هنگام نصب سیم ها دقت داشته باشد که حتماً در یک نقطه سیم ها اتصال به زمین داشته باشند و از انواع سیم های ضد آب استفاده کنید تا در پاییز و زمستان به مشکل برخورد نکنید. سیم هایی که برای مصارف داخل خانه ساخته می شوند به هیچ وجه نباید در فضای خارجی مورد استفاده قرار بگیرند. برای روشن کردن استخر و آب نما نیز فقط از سیم هایی استفاده کنید که به طور اخص به این منظور تولید می شوند.
 
 اجرای پلان نورپردازی
  دور حیاط خود بچرخید و ببینید که می خواهید کدام یک از قسمت ها را روشن کنید. به نحوه تابش نور خورشید و نورماه بر روی منزل خود دقت کنید و ببینید کدامیک از قسمت های خانه در زیر نور طبیعی نمایان تر شده و بیشتر خودشان را نشان می دهند. یک نقطه را به عنوان مرکز انتخاب کرده و پروژه نورپردازی خود را از آنجا شروع کنید. مواردی که در این زمینه حتماً باید مد نظر قرار دهید عبارتند از: درختان بلند و درب ورودی خانه
 
 فراموش نکنید که حتماً چند لامپ برای فضاهای تاریکی که در گوشه ها و پشت بوته ها واقع شده اند در نظر بگیرید. پله ها نیز باید روشن شوند.

نظرات 1 + ارسال نظر
سمانه.ر چهارشنبه 6 آبان 1388 ساعت 09:01


سه تانکته:
1- چرا این صفحه انقدر دیر بالا میاد؟ربطی به سرعت پایین اینترنت نداره،بقیه اینطوری نیستن.این دفعه 1ساعت دقیق طول کشید!!
2- چرا نظرات منعکس نمیشن اینطوری ما فکر میکنیم نظردادن یا ندادن براتون مهم نیست!
3- مرسی بابت مطالب خوبتون. مثل همیشه عالی بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد