مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

طراحی سینمای خانگی


مطالب معماری
محک - موسسه خیریه حمایت از کودکان مبنلا به سرطان

نام های مختلفی به این قسمت از خانه اطلاق می شود از قبیل مرکز رسانه, مرکز سرگرمی, سینمای خانوادگی و... اما در کل تعریف این قسمت عبارت است از جایی که در پایان روز افراد خانواده به همراه مهمانان به دور هم جمع می شوند و به تماشای فیلم می پردازند. شما می توانید با انجام 10 روش ساده سینمای خانوادگی خانه خود را به محیطی شاد و هیجان انگیز تبدیل کنید و از بودن در آن لذت ببرید. با ما همراه باشید:

1.    برای دکوراسیون سینمای خانوادگی یک زمینه خاص برگزینید
پیش زمینه کلی اتاق می تواند هر چیزی باشد، حتی همین زمینه ای که در حال حاضر وجود دارد! و یا از یک فیلم یا بازی خاص که مورد علاقه شماست الهام گرفته شود. اما نکته مهم در این خصوص این است که موضوع زمینه باید به ویژگی قسمت مورد نظر یعنی همان سینمای خانوادگی مرتبط باشد و زمانی که فرد وارد این قسمت می شود کاملا احساس کند که وارد یک مرکز هیجان انگیز و سینمایی شده است.

2.    اهمیت تلویزیون
انتخاب تلویزیون و تصمیم گیری در خصوص نوع آن مهم ترین تصمیم گیری در عناصر این قست از خانه است. شما باید تلویزیونی را انتخاب کنید که هم با بودجه شما تناسب داشته باشد و هم نیاز و انتظارات شما را برآورده کند. اندازه و بزرگی صفحه نمایش آن نیز بستگی به سایز و مقیاس فضای شما دارد. برای مثال برای یک فضای نه چندان کوچک و ایده آل یک تلویزیون با صفحه نمایش 70 اینچی بسیار مناسب است و می تواند راحتی فرد بیننده را تامین کند.

3.    تعیین یک موقعیت مکانی مناسب
زمانی که می خواهید یک اتاق را به طور کامل و یا بخشی از آن را به سینمای خانوادگی اختصاص دهید توجه داشته باشید که این قسمت باید دارای چندین ویژگی باشد. برای مثال باید اطمینان حاصل کنید اتاق به دور از سروصداهایی باشد در بیرون خانه تولید می شود، هم چنین سینمای خانوادگی شما باید تا حدودی دنج و راحت باشد و بتوانید در آن به راحتی یک حریم خصوصی ایجاد کنید.

4.    تجهیزات صوتی
یک سینمای خانوادگی بدون یک سیستم صوتی کامل و مناسب هیچ است! یکی از بهترین روش ها برای داشتن یک سیستم صوتی استاندارد و مناسب در سینمای خانوادگی کمک گرفتن از یک فرد متخصص برای راهنمایی و اجراست. سیستم صوتی باید به نحوی باشد که فرد را هنگام تماشای فیلم یا بازی کردن آزار ندهد و در عین حال فرد را راضی کند و یک جو سینمایی بوجود بیاورد.

5.    راحتی و آرامش
توصیه می کنیم در سینمای خانوادگی خود از یک کاناپه بزرگ و راحت و یا یک دست سرویس راحتی نرم استفاده کنید. شما و دیگر افرادی که در سینمای خانگی به تماشای فیلم مشغول می شوید باید هنگام تماشای فیلم و تلویزیون کاملا احساس راحتی و آرامش کنید و هیچ چیز سبب نشود افراد در حین تماشای فیلم احساس ناراحتی کنند و اذیت شوند.

6.    فضای داخلی تاریک
نورپردازی یک سینمای خانواگی باید بسیار ملایم و محدود باشد تا یک فضای تاریک و بسیار کم نور را بوجود آورد تا محیط هنگام تماشای فیلم مهیج تر  شده و تمرکز افراد روی فیلم را افزایش دهد. توصیه ما برای رنگ سقف و دیوارهای سینمای خانوادگی ترکیب نور ارغوانی تیره و مشکی است. این رنگ آمیزی می تواند تاریکی مطلوبی را ایجاد کند.


7.    فاکتورهای امنیتی
یکی از مواردی که می تواند مشکل ساز باشد، سیم های متعددی است که به دلیل وجود وسایل الکتریکی و الکترونیکی متعدد در اتاق وجود دارد. این سیم ها به خصوص به دلیل تاریک بودن فضا ممکن است خطرساز شوند و سبب میشود پای افراد به آن ها گیر کند و فرد زمین بخورد. به همین دلیل هنگام چیدمان سینمای خانوادگی سعی کنید تا حتی الامکان سیم ها را مخفی کنید.

8.    فرش و عناصر دکوری
توصیه می کنیم در سینمای خانوادگی از قاایچه قرمز رنگ استفاده کنید و روی دیوارها قاب های هنری و هم چنین قاب عکس های افرادی را که دوست دارید نصب کنید. این کار می تواند تاثیر بسیار خوبی بر فضای سینمای خانوادگی شما بگذارد.


مطالب معماری
محک - موسسه خیریه حمایت از کودکان مبنلا به سرطان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد