مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

قدری کلاسیک تر – ظرافت ویکتوریایی را به خانه بیاورید


مطالب معماری
محک - موسسه خیریه حمایت از کودکان مبنلا به سرطان

اجرای دکوراسیونی که مطابق با میل و سلیقه شخصی شما باشد تنها به تهیه وسایل مورد نیاز خانه و در کنار هم قرار دادن آنها برای رفع نیازهای روزمره ختم نمی شود. طراحی و چیدمان داخلی خانه زمانی کامل می شود که یک پیش زمینه کلی را در خانه داشته باشیم و با توجه به آن وسایل زینتی و سایر تجهیزات را خریداری کنیم. اگر عناصر کلاسیک حرف اول را در خانه شما می زنند، نظرتان در مورد اجرای پیش زمینه ویکتوریایی چیست؟ سبک ویکتوریایی می تواند حسی از اشراف زادگی و نجابت را به خانه شما هدیه کند. این سبک خانه شما را در زمره ایده آل ها قرار می دهد و جذابیت و فریبندگی بی بدیلی را به آن اعطا می کند. از آنجایی که اغلب خانه های ایرانی به سبک سنتی چیده شده اند، به کارگیری این سبک زیبایی خاصی را در خانه ایجاد می کند. البته توجه داشته باشید که خلق یک خانه کلاسیک به معنای واقعی، به مراتب سخت از از سایر سبک ها نظیر مدرن است؛ اما چند نکته موثر وجود دارد که با توجه به هر یک از آنها می توانید به راحتی از عهده این کار برآیید.

# 1 – وسایل تزئینی رنسانس را با فلز تلفیق کنید

زمانی می توانید پیش زمینه ویکتوریایی را به خانه خود بیاورید که به تجدید عصر رنسانس بپردازید و به یاد بود آن از این سبک در خانه خود تجلیل کنید. به این منظور در برخی مناطق باید از فلزات استفاده کنید. بد نیست در مبلمان، قاب، تابلو ها، وسایل هنری، و سایر وسایل زینتی از فلزات استفاده کنید. همچنین استفاده از فلزات براق با طراحی هنری پیچیده کمک بزرگی به تغییر دکوراسیون خانه می کند.

# 2 – گچ بری قوسی شکل، آذین بندی و قاب گیری

محتوای سبک ویکتوریایی صحنه چشمگیری را ایجاد کرده و حس خیره کننده ای را به بیننده القا می کند. این کار را می توانید با ایجاد گچ بری های متفاوت در مکان های مختلف بدست آورید. می توانید آرک و کمانه های قوسی شکل ایجاد کنید. البته گچ بری شاید قدری هزینه بر باشد اما در حقیقت به عنوان صحت و اعتبار دکوراسیون ویکتوریایی محسوب می شود. شاید پیاده سازی این سبک در یک خانه مدرن خیلی سخت تر باشد، اما همیشه به خاطر داشته باشید که نتیجه کار همه را مجذوب می کند و خانه منحصر بفردی خواهید داشت.

# 3 – شومنیه با تلفیقی از شیشه و سنگ

یکی از مهمترین عناصر تزئینی در  سبک ویکتوریایی استفاده از شیشه ها و آینه های چرک است. شیشه ها و آینه ها زمانیکه با لکه های تصاوفی زینت داده می شوند ظرافت خاصی را در محیط ایجاد می کنند و به منزله یکی از سودمندترین تکنیک ها برای تغییر حال و هوای دکوراسیون خانه به شمار می روند و حسی از قدرت و کمال را بوجود می آورند. شومینه هم که جزء لاینفک سبک ویکتوریایی است. در این حالت بهتر است شومینه خود را سنگی انتخاب کنید. همچمنین مرمر مهذب کاری شده و سایر سنگ های جلا داده شده نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

# 4 – هر جا که ممکن بود از رنگ های تیره و سایه روشن های قوی تر استفاده کنید
 

اگر دقت کنید متوجه می شوید که در دکوراسیون به شیوه مدرن بیشتر از رنگ های خنثی و سایه روشن های کمرنگ استفاده می شود؛ اما اگر می خواهید خانه ای ویکتوریایی داشته باشید، باید همه وسایل بی روح را از پنجره به بیرون بیندازید. رنگ های خیلی تیره را در کنار رنگ های خیلی روشن قرار دهید و تا می توانید از رنگ های غنی تر استفاده کنید. حتی در وسایل چوبی هم از چوبی استفاده کنید که دارای رنگ های تیره تری هستند. آزادانه تنالیته ها ی مختلف قرمز و بنفش و زرد و آبی را آنطور که دوست دارید با هم ترکیب کنید.

# 5 – استفاده افراطی از پارچه

از پارچه های مختلف در طرح و رنگ های متفاوت در هر کجا که می توانستید استفاده کنید. از پارچه در پرده، تفکیک کننده های اتاق ها، و حتی بر روی دیوارها به عنوان اثر هنری استفاده کنید تا ماهیت ویکتوریایی رابه نمایش بگذارید. به جای رنگ کردن دوباره دیوارها و یا استفاده از کاغذ دیواری، دیوارهای خود را پارچه های سبک، کم حجم، و لطیف بیارایید. این کار خانه شما را باعظمت و شکوهمند می کند.

# 6 – میوه، شمع، گل و شکلات

شاید ساده به نظر برسد، اما هیچ چیز کلاسیک تر از یک ظرف کریستال پر از میوه، یک گلدان پر از رزهای رنگارنگ، چند شمع زیبا و یک سبد شکلات وجود ندارد. انجام این کار راحت، و کم هزینه است و به راحتی سبک کلاسیک را به خانه شما می آورد. حتی گل های مصنوعی هم روح تازه ای به خانه می دهند.

دعوت از سبک ویکتوریایی به خانه شاید بیش از هر سبک دیگری نیاز به تلاش و شناخت داشته باشد، البته اگر می خواهید جلال و شکوه ویکتوریایی به طور کامل وارد خانه تان بشود می بایست مبلمان خود را نیز مطابق با این سبک انتخاب کنید و بعد وسایل زینتی و سایر متعلقات را نیز هم انتخاب کنید. در یک خانه ویکتوریایی هیچ گاه وسایل معمولی که در خانه های عادی دیده می شود را داشته باشید و هر چیز باید سبک و استیل خودش را داشته باشد. ایجاد یک چنین تغییر و تحولی شاید قدری دشوار باشد اما نتیجه کار شما را خیلی بیشتر از یک رضایت معمولی خوشحال می کند.


مطالب معماری
محک - موسسه خیریه حمایت از کودکان مبنلا به سرطان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد