مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

اصول دکوراسیون حمام



حمام یکی از مھمترین عناصر معماری ھر خانه ای است. در گذشته حمام نه فقط محلی برای استحمام، بلکه جایی برای انبار کردن لوازم و وسایل کھنه بود .این روزھا دیگر حمام محل آرایش و پیرایش جسم و روح تلقی میشود، حتی گاھی استراحت فردی از ھمین نقطه شروع میشود. بعضی از حمام ھای امروزی کاربری ھای تجملی و رفاھی زیادی نیز دارند: استخرھای کوچک، سونا و جکوزی برای تفریح و سلامت اعضای خانواده در این فضا قرار داده میشود. بعضی دیگر از حمام ھای امروزی که در آپارتمان ھای کوچک وجود دارند، از ابعاد کوچکتری برخوردارند. کاربری این دسته از حمام ھا برای رفع خستگی روزانه و سلامت و پاکیزگی جسم ھستند. مھم نیست که ابعاد حمام شما بزرگ یا کوچک است بلکه مھم این است که از این فضا بھترین استفاده را برای آرامش جسم و روح به وجود آورید.

عناصر مھمی که در خلق یک حمام زیبا و بی نقص وجود دارد، عبارت است از: کفپوش مناسب، پوشش دیواری، استفاده از ھواکشی با قدرت مناسب برای تخلیه بخار، کابینت ھایی برای قراردادن حوله ھا و دیگر لوازم جانبی، انواع بافتھا و رنگھا. با انتخابی صحیح، از تمامی این مجموعه به فضای دلخواه که آرامش شما را برقرار کند، دست مییابید .

انتخاب دکوراسیون مناسب برای حمام

به ھنگام انتخاب کفپوش مناسب برای حمام، نکاتی مانند کیفیت، سایز، رنگ، الگو، طرح و بافت را باید در نظر داشته باشید. بھترین انتخاب زمانی صورت میگیرد که قسمتی از کف حمام را که بسیار توی چشم است با آن کفپوش مورد علاقه دکور کنید( یعنی در ابتدا آن را نصب نکنید .) سپس اگر نوع، طرح و رنگ را پسندیدید، آن را برای نصب در کل حمام انتخاب کنید. تنھا با یک امتحان کوچک این امکان برای شما به وجود می آید که از انتخابی که کردید، ناراضی و پشیمان نشوید .

از بھترین گزینه ھای انتخابی برای کفپوش حمام، سرامیک است چرا که به راحتی تمیز میشود، در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ ھم بسیار متنوع است. استفاده از سرامیکھای شیاردار در اطراف وان بسیار توصیه میشود چرا که به ھنگام خیس بودن کف حمام، این دسته از سرامیکھا امنیت بالاتری را فراھم میکنند، یعنی میزان سرخوردگی را کمتر میکنند. بھتر است برای داشتن حمامی با ایمنی بالا، در اطراف وان و زیر سینک روشویی از کفپوش ھای دولایه حاوی لاتکس استفاده کنید .

 این کفپوش ھا توسط لاتکس زیرین به کف حمام نصب میشود و لایه بیرونی که دارای بافت

ناھموار است میزان سرخوردگی را کاھش میدھد. با رعایت این چند نکته می توانید شاھد آن باشید که میزان آسیبدیدگی در حمام به صورت چشمگیری کاھش پیدا می کند. در حمام ھایی که کف آن شیب زیادی دارد بھتر است موزاییک ھایی با سایز کوچک نصب کنید

تا ھم شیب کمتر به نظر رسد و ھم شکستگی و آسیب دیدگی در بین موزاییکھا به وجود نیاید .

میتوانید ردیف و یا ردیفھایی از این موزاییکھا را طرح دار انتخاب کنید تا دکور حمام شما دارای بافت و رنگ باشد. بھتر است این ردیفھا رنگی متضاد و متفاوت نسبت به رنگ زمینه داشته باشد. اگر کفپوش از سرامیکھای سفید و روشن پوشیده شده است، بھتر است که رنگ قرمز، زرد و آبی را برای ردیفھا انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رنگ زمینه اگر سفید باشد، حمام را به فضایی نورانی و وسیع مبدل میسازد .

در سبک ویکتورین، استفاده از سرامیکھای طرح دار و گلدار بسیار رایج است. استفاده از سرامیکھایی با طرح گل میتواند فضایی آرامش بخش و شاعرانه خلق کند. در این سبک معمولا از رنگھای آبی روشن، سبز روشن و صورتی کمرنگ استفاده میشود .

در سبک مدرن، استفاده از سرامیکھایی به رنگ سفید و با ادغامی از رنگھای تند و گرم بسیار رایج است. رنگ سرامیک برای آرامش بخشیدن به شما و برقراری محیطی سرشار از انرژی بسیار مھم است، پس بھتراست رنگی را انتخاب کنید که ھم روشن باشد و ھم با روحیات شما و اعضای خانواده سازگاری داشته باشد. استفاده از رنگھای مورد علاقه در حمام باعث میشود که علاوه بر آرامش بخشیدن به شما، روزی تازه و پر انرژی را شروع کنید .

اگر سبکھای شلوغ را می پسندید، به شما پیشنھاد میکنم که از رنگھای ھلویی و زرد درخشان استفاده کنید. این رنگ ھا فضا را شلوغتر و پر اثاثیه تر نمایان میکنند. اگر می خواھید که حمام شما بزرگتر از آنچه ھست نمایان شود، بھتر است از رنگھای طبیعی برای سرامیکھا استفاده کنید .بھترین توصیه دکوراتورھا استفاده از سرامیکھایی به رنگ سفید و بژ و گاھی زرد و کرم بسیار روشن است که به خوبی نور را منعکس میکند و فضا را بزرگتر جلوه میدھد .

اگر حمامی بزرگ و عریض دارید، بھتراست از رنگھای تیره استفاده کنید تا کوچکتر و گرمتر به نظر رسد، استفاده از لوازم جانبی مانند تابلوھای تزئینی و دکورھای چوبی در این حمامھا باعث میشود که فضا کوچکتر و گرمتر جلوه کند. استفاده از حوله ھای طرحدار و پوششدیواری نقشدار، محیط حمام را به جایی دنج و گرم تبدیل میسازد .

استفاده از آینه در ھر مکانی، باعث نورانی شدن و بزرگ جلوه داده شدن آن فضا میشود. بنابراین استفاده از آینه در حمام بسیار توصیه میشود و ھمچنین باعث تمیزتر جلوه دادن این فضا میشود .

بنابر سبک دکور حمام، میتوانید انواع آینه را ھماھنگ با آن سبک انتخاب کنید. برای مثال، اگر کف حمام سرامیک است و سبک مدرن دارد بھتر است از آینهھای مدرن که دور آنھا قابھای فلزی به رنگ استیل و برنز است، استفاده کنید. اگر کفپوش حمام به رنگ چوباست و کابینتھای استفاده شده در آن از نوع چوبی ھستند، بھتر است آینهای را انتخاب کنید که قاب چوبی داشته باشد تا سبکی ھماھنگ را خلق کند. در نظر داشته باشید که استفاده از کابینتھای چوبی آن ھم به رنگ تیره، حس القای گرمای حمام را بیشتر میکند.


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد