مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران افتتاح می شود

ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر که معماری آن توسط مهندس میرحسین موسوی انجام شده به زودی افتتاح می‌شود و همزمان با گشایش ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر با حضور شماری از مسئولان و چهره‌های فرهنگی، استادان برجسته و پیشکسوتان هنری ایران و اعضای فرهنگستان، نمایشگاه مروری بر فعالیت‌های چندساله فرهنگستان و پوسترهای تمامی نمایشگاه‌های گذشته این مجموعه افتتاح می‌شود.
به گزارش ایلنا، ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر روز یکشنبه 13 اردیبهشت ماه جاری، رأس ساعت 16 افتتاح می‌شود. در مراسم گشایش این مرکز شماری از چهره‌های برجسته و صاحب نام فرهنگی کشور، استادان و پیشکسوتان هنر ایرانی به همراه اعضای پیوسته فرهنگستان حضور می‌یابند.
ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر که معماری آن توسط مهندس میرحسین موسوی انجام شده مجموعه‌ای چند منظوره و با امکانات متعدد جهت استفاده عموم علاقمندان بوده و شامل سالن‌های آمفی‌تئاتر، تالار اجتماعات، همایش‌ها و نشست‌ها، کتابخانه، نمایشگاه و فروشگاه دائمی کتب فرهنگستان هنر و دیگر نشریات فرهنگی هنری کشور همراه با غرفة نشریات ویژة تخصصی و پژوهشی هنر است.
در معماری این بنا از آرایه‌های اصیل و سنتی و نماسازی‌های چشمگیر ایرانی، آب‌نماها و اشکال تزئینی متعدد استفاده شده است.
گفتنی است فرهنگستان هنر از بدو تأسیس بصورت مجموعه‌ای متشکل، متمرکز و فراگیر با چندین سال سابقه فعالیت در حوزه‌های تخصصی هنر، شاخه‌های متعددی چون هنرهای نمایشی، سینما و تئاتر، موسیقی، معماری، حکمت و فلسفه، تجسمی، حوزه مطالعات پژوهشی و تحلیلی و نظری هنر، هنرهای ملی، قومی و بومی، محلی و سنتی ایران، صنایع دستی و میراث فرهنگی، انقلاب و دفاع مقدس، هنر جهان اسلام، هنر آسیا و شرق، هنر حوزه‌های تمدنی همجوار با ایران و... را پوشش می‌دهد.
یادآور می‌شود همزمان با مراسم افتتاح این ساختمان، نمایشگاه مروری بر فعالیت‌های فرهنگستان هنر در عرصه تجسمی به همراه مروری بر پوسترهای کلیه‌ی نمایشگاه‌های این مجموعه در طول چند سال فعالیت نیز گشایش می‌یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد