مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

برگزاری نمایشگاه « معماری پایدار » ایرانی در ایتالیا

رم - نمایشگاه معماری پایدار، فلات قاره ایران، سرچشمه ی تمدن و الهام، عصر پنجشنبه با حضور برخی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری و اساتید رشته‌های هنر و معماری ایتالیا در رم پایتخت این کشور گشایش یافت.
به گزارش ایرنا،فریدون حق بین کفیل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در آیین گشایش این نمایشگاه، در سخنانی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان زلزله اخیر در شهر آکوییلا ایتالیا که موجب کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان ایتالیایی شد، یک بار دیگر آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای کمک رسانی به زلزله زدگان را اعلام کرد.

وی در ادامه سخنان خود، معرفی فرهنگ و هنر ملت‌ها به یکدیگر را یکی از راه‌های اصلی جهانی شدن دانست و گفت:
بدون انتقال و شناساندن فرهنگ و میراث فرهنگی ملت ها، پدیده جهانی شدن ممکن نخواهد بود.

کفیل سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا گفت و گو، مفاهمه و انتقال میراث فرهنگی کشورها را از نیازهای جامعه امروزی برشمرد و افزود: موضوع جهانی شدن باید محصول ترکیب فرهنگ و میراث فرهنگی ملت‌ها باشد و این تنها از مسیر شناخت و معرفی فرهنگ ملل میسر خواهد بود.

حق بین خطاب به برگزارکنندگان نمایشگاه معماری پایدار، فلات قاره ایران، سرچشمه تمدن و الهام افزود: شما به عنوان پیشتازان گفت وگوهای علمی، معماری و هنری ملت‌ها سهم بسزایی در زمینه فرهنگ و جهانی شدن برعهده دارید و دراین راستا سفارت جمهوری اسلامی ایران درایتالیا و دولت ایران آماده همکاری است.

وی همچنین با اشاره به هنرهای ارزشمند و کم نظیر معماری ایتالیا و نیزمیراث غنی فرهنگ و تمدن ایران خاطرنشان کرد: با توجه به میراث ارزشمند فرهنگی و هنری و معماری غنی، زمینه‌های همکاری بسیار خوبی بین دو کشور وجود دارد که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گامی موثر در زمینه این همکاری ها است.

نمایشگاه معماری پایدار، فلات قاره ایران، سرچشمه تمدن و الهام به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و همکاری وزارت میراث ایتالیا درموزه بین‌المللی هنرهای شرقی رم و با هدف تحکیم روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا برپا شده است.

این نمایشگاه که به مدت یک ماه و تا دهم ماه می‌سال جاری میلادی برای بازدید علاقهمندان دایرخواهد بود، بزرگ‌ترین نمایشگاهی است که تاکنون با موضوع معماری ایرانی در کشور ایتالیا گشایش یافته است.

این نمایشگاه با معرفی معماری ایرانی ازطریق بناهای گلی وخشتی و بخش های مختلف بناهای ایرانی نظیر ایوان، حیاط داخلی، بادگیر، سرداب، آب انبار، قنات به نمایش پویایی و پایداری معماری ایرانی پرداخته است.

در آیین گشایش این نمایشگاه پاتریزیو فوندیمشاور دیپلماتیک وزارت میراث و فعالیت‌های فرهنگی ایتالیا، آمدئو اسکیاتانلا رییس انجمن معماران رم، علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در رم و احمد سبط حسینی استاد دانشگاه تهران در خصوص هنر معماری ایتالیا و معماری ایرانی سخنرانی کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد