مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

گزارش کفرانس معماری داخلی و دکوراسیون

شروع شد،به اوج رسید و به خاطره ها پیوست.اولین دیدار و با هم بودنمان در مسیر رسیدن به هدفی کمتر آزموده شده،هدفی که درآغاز دور و سخت نشان می داد،اما در انتهای همین مسیر طولانی کورسوی امیدی بود که شوق حرکت و تلاش را در ما به وجود آورد.تا امروز بنشینیم و خستگی ها و مرارت ها واسترس های این مسیر را از یاد برده و به بار نشستن تلاشمان را با لبخندی غرورآفرین شاهد باشیم.شاید مهم ترین نکته دنیا همین باشدکه با باهم بودن است که می توان گام های سخت را برداشت،با قدم های هرچند کوچکمان. رساندن دشوار صفر به یک و تبدیل ناممکن به ممکن. کار نا ممکنی که ما توانستیم به سرانجام برسانیم در شهر همیشه اولین و اولین ها،شهر تبریز؛ و اولین کنفرانس معماری داخلی و دکوراسیون.

برنامه در روز 25 اردیبهشت ماه 87ساعت9:30 صبح شروع شد.در مراسم افتتاحیه مدیرعامل کنفرانس آقای مهندس خیام عسکری و سپس مهندس نجفی رئیس سازمان بازرگانی استان آذربایجان شرقی، به ایراد سخنان و بیان دیدگاه های خود پرداختند.درطی برگزاری دو روزه کنفرانس اساتید ومتخصصان تراز اول سخنرانی کرده و هرکدام با نگرشی به جنبه های متفاوت معماری داخلی پرداختند.

در روز اول و پس از افتتاحیه درقسمت اول آقای مهندس محسنی، دکتر فاطمه کاتب وآقای دکتر حق پرست؛ و در قسمت دوم و پس از صرف نهار خانم مهندس بهناز خیابانی ، مهندس رامین سمیع زاده، دکتر مهران دشتی ، مهندس سایه آرین، دکتر عباس غفاری ، مهندس احدالله اعظمی و مهندس پیروز علامه سخنرانی کردند.

در پایان روز اول سخنرانان و همچنین افراد حاضر در کنفرانس بر طبق هماهنگی های انجام شده از قبل و فراهم کردن تور سیاحتی ائل گلی (یکی از مناطق دیدنی و زیبای تبریز)، به بازدید از این مکان زیبا پرداختند.

روز دوم کنفرانس با صحبت های آقای مهندس معیری زاده آغاز شد.سپس قسمت دوم سخنرانی مهندس بهناز خیابانی و در پایان و پس از همه انتظارها در میان تشویق پر شور حاضران آقای دکتر نورایر ناظاریان –دکترای زیبایی شناسی هنر- سخرانی کردند.دکتر ناظاریان همچنین با دقت نظر بالایی که در طی کنفرانس داشتند به زیبایی به جمع بندی کلیه صحبت های دوستان سخنران پرداختند و با تشویق ممتد و پر هیجان تماشاگران سخنان خود را به اتمام رساندند. به جرأت می توان گفت که این قسمت نقطه عطف برنامه و زیباترین پایان بر سخنرانی ها بود.

اختتامیه کنفرانس نیز با سخنرانی دبیر کنفرانس آقای شهاب بخشوده شروع شد و تندیس یادبود کنفرانس به اساتید همچنین حامیان مالی کنفرانس توسط مدیرعامل و دبیران کنفرانس اهداشد.سپس با حضور همه تیم برگزاری کنفرانس بر روی سن به پایان رسید تا خاطره ای زیبا در ذهن همه حاضران و در تاریخ معماری ایران شکل بگیرد.

همچنین دو کارگاه یکی با موضوع نور در معماری داخلی در روز اول و دیگری با موضوع اصول چیدمان صحیح در روز دوم توسط مهندس بهناز خیابانی برگزار شد که با استقبال بالای حاضران روبرو شد و متاسفانه به علت ظرفیت محدود (70 نفر) بسیاری از شرکت در این کارگاه ها باز ماندند.

در نهایت شاید، بزرگترین و مهم ترین دستاوردمان،استقبال زیاد شرکت کنندگان (به طوری که حتی یک صندلی خالی در سالن وجود نداشت) و رضایت خاطر بالای سخنرانان و تمامی حاضران از نحوه برگزاری ونیز کیفیت مباحث علمی مطرح شده بود. که خود مهر تاییدی بر این نخستین گام و توشه ای برای ادامه راه و پیگیری و عدم توقف و در نهایت رسیدن به سرمنزل مقصود که همان تولید علم و رشد و تعالی معماری و معماری داخلی است، می باشد.

 

با تشکر از سرکار خانم سمانه رضایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد