مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

چگونه خانه را بزرگتر جلوه دهیم؟

سلماز خیرخواه: شایدشما هم از ان دسته از مردمی باشید که نمی دانید چگونه از فضای کوچک خانه تان بهترین بهره را ببرید و از اینکه خانه کوچکی دارید احساس خوبی ندارید اما بد نیست این را بدانید که با انتخاب اسباب و اثاثیه و رنگ مناسب  می توانید خانه کوچک خود را بزرگتر کنید.ما در این شماره  10 روش را برای این کار به شما معرفی می کنیم تا بتوانید بااستفاده از این روش ها از فضای خانه تان لذت بیشتری ببرید:

1- وقتی سعی دارید تا خانه یا اتاق شما بزرگتردیده شود، انتخاب رنگ برای دیوارها کار آسانی است؛ رنگ های روشن را انتخاب کنید . رنگ های سفید و زرد و رنگهای پاستل گونه بهترین انتخاب برای اتاق شما می توانند باشند، چون رنگهای روشن، نورروشن را منعکس می کنند و اتاق را بزرگتر نشان میدهند .
2- یک رنگ برای خانه خود انتخاب کنید مثلا اگر دیوارها را با آبی ملایم رنگ می کنید،رنگ بقیه وسایل ها هم باید با رنگ دیوارها همخوانی داشته باشد؛ رنگ فرش ها و چهارچوب پنجره ها آبی تیره باشد،رنگ رومبلی ها و پرده ها آبی ملایم باشد و یا تاثیر گرفته از رنگ آبی باشد، ممکن است بخواهید سقف ها را نیز آبی کنید که بهتر است از رنگ آبی کمرنگ استفاده کنید .
3- کاغذ دیواری ها، پرده ها و طرح روی پارچه ها می توانند به شما کمک کنند تا خانه شما گیراتر و جداب تر شود؛ بطوریکه طرحهای درشت و بزرگ روی پارچه ها و کاغذ دیواریها باعث کوچک شدن اتاق ها خواهد شد، به نگام انتخاب آنها باید دقت کرد و    پارچه های ریزنقش تر و کاغذ دبواری هایی با طرح های ظریف تر را انتخاب کرد.
بزرگترین استثنا در اینجا درخصوص خط ها (خط های موازی با راه راه) است، شما       می توانید از راه های موازی درشتر؛ البته تک رنگ و بصورت عمودی برای بزرگ دیده شدن اتاق ها و از افقی آن برای مرتفع دیده شده سقف ها استفاده کنید.
4- آئینه ها و شیشه ها نیز می توانند فضای بصری خاصی را ایجاد کنند؛ استفاده از میزهای ناهارخوری و یا عسلی از نوع شیشه ای کمک می کند تا فضا بزرگتر دیده شود و از لحاظ بصری جلوی دید بیننده را نگیرد همچنین آئینه های نصب شده بر دیوارها      می توانند در بزرگ دیده شدن فضا موثر باشند .
5- اندازه و سایز اسباب و اثاثیه نیز از لحاظ بصری در اندازه اتاق ها موثر است، مثلا یک کاناپه یا بوفه خیلی بزرگ، اتاق یا سالن شما را کوچک و تنگ و یا حتی شلوغ نشان خواهد داد که در این شرایط بهتر است بقیه اسباب واثاثیه کوچکتر باشند تا فضای باز برای رفت و آمد وجود داشته باشد .

6- چیدمان اسباب و اثاثیه خیلی اهمیت دارد، تکیه دادن و قرار دادن همه اسباب در کنار دیوارها اگرچه راحت است ولی زیبا و جذاب نخواهد بود درعوض سعی کنید تا وسائل را بصورت مورب و در گوشه های اتاق بچینید.
7- استقاده از اسباب و اثاثیه چند کاره موثر خواهد بود، اسباب و اثاثیه که کارایی زیادی دارند باعث می شوند تا از تعداد کمتری وسائل استفاده کنید بطور مثال کاناپه           تخت خوابشو، تخت خواب میز تحریردار و یا میزهای ناهارخوری که قابلیت کوچک شدن دارند.
8- ممکن است شما بخواهید از پرده هایی استفاده کنید که بیرون پنجره را ببینید، در این حالت محیط و فضای بیرون از اتاق را به داخل خواهید آورد همچنین می توانید از یک رنگ برای پرده ها و رنگ  دیوارها استفاده کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهید.
9- راه دیگر برای بزرگ نشان دادن فضا این است که از فضا بصورت عمودی استقاده کنید، قفسه کتاب ها را بصورت عمودی و در امتداد سقف قرار دهید و از وسایل و تجهیزات ورزشی مانند دوچرخه و راکت تنیس و ...  در قالب وسائل هنری استفاده کنید و آنها را مثل قاب عکس ها به دیوار آویزان کنید .
10- و در نهایت اینکه اسباب و اثاثیه اضافی را جمع کنید، از قفسه ها و کشوی کمد ها برای جمع و جور کردن وسائل کوچکتر استفاده کنید چون همین خورده وسایل در زیر دست و پا و جلوی دید باعث می شوند تا فضا کوچکتر دیده شود .


منبع :WWW.ESSORTMENTHOME.COM 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد