مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

طراحی شهرهای سال 2300 میلادی

میراث فرهنگی
ازسوی یک معمار ایرانی و همکارانش صورت می‌گیرد
طراحی شهرهای سال 2300 میلادی
سیاوش تیموری، آرشیتکت و شاگرد "لوکور بوزیه"، از معدود اعضای گروه بین‌الملکی آرشیتکت‌های پیشرو و مبدع استخرهای سرپوشیده با پوسته نازک بتونی در دنیا، اعلام کرد که در فرانسه با گروهی معمار مشغول طراحی شهرهای جهان برای سال 2300 میلادی به بعد هستند.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری(CHTN)، دکتر "سیاوش تیموری" در مراسم سالگرد نخستین انجمن معماران مهر پارسه در موزه ملی فرش گفت: متأسفانه معماری ایران، درحال‌حاضر هیچ حرفی برای گفتن ندارد، به کپی‌کاری اکتفا کرده‌ایم و هر آنچه که در جملات خارجی چاپ می‌شود حجت می‌دانیم.

وی افزود: در فرانسه با گروهی معمار تراز اول در حال طراحی شهرهای جهانی برای سال 2300 میلادی به بعد هستیم، در این شهرها هیچ خبری از ستون و آهن و پایه نیست. من به شما معماران جوان می‌گویم "فاستر" و امثال او هر نسخه‌ای پیچیدند برای جغرافیا و وطن خود آنها بوده و ایران نیازمند معمار، متخصص و طراحی خاص خود است.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به وضعیت نابهنجار معماری بافت شهری تهران گفت: متأسفانه درحال‌حاضر شهرسازی و معماری به راه‌حلی برای رفع ترافیک تبدیل شده و تمام کوهپایه‌های تهران که حکم شش‌های تنفسی این شهر را دارند با برج‌های ناهنجار خفه شده‌اند.

تیموری در ادامه افزود: الان نزدیک به یک‌سوم جمعیت ایران در تهران زندگی می‌کند و بهتر است بگوییم مملکت تهران و ولایت ایران!!! مسجد علی که جزء بهترین معماری‌های معاصر ما بود به‌دلیل طراحی و تقسیم‌بندی نامنظم تهران یک‌دفعه وسط یک خیابان سر درمی‌آورد. حال بگویید باید چه کرد؟!

وی با اشاره به فضای مناسب انسان‌ها در معماری افزود: معمار باید انسانی جامع‌العلوم باشد.معمار دقیقاً حکم رهبر اکستر را دارد شما اگر می‌خواهید کاری کنید به اندیشه و تفکر خود تکیه کنید نه کپی‌برداری از دیگران زیرا جغرافیای ما متفاوت با آنهاست.اگر ما در گذشته معماری با شکوه داشتیم به این دلیل بود که معماران ما تفکر و اندیشمند بودند.

وی در پایان گفت: نوار ساحلی خزر به عده‌ای که 4 درصد جمعیت ایران را هم تشکیل نمی‌دهند، فروخته شده کجای دنیا چنین است که ساحل دریا را عده‌ای به تملک خویش درآورند و مابقی مردم حسرت دیدن آن را داشته باشند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد