مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان

این طراحی در کنار برترین سازه های معماری سال 2012

ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان

طراحی ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان که در سایت اصلی این دانشگاه در حال ساخت است در کنار طرح بزرگترین معماران دنیا قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ طرح این ساختمان به عنوان کانسپت های برتر معماری و هنر در مجلات و وب سایتهای معتبر بین المللی به صورت پی در پی به چاپ رسیده است .
مجله و وب سایت evolo ایالات متحده آمریکا که تنها به طرحهای پیشرو و خلاقانه و دارای ارزش هنری در سطح بسیار بالا در قرن 21 می پردازد این طرح را به صورت مفصل مورد بررسی قرار داده است .
اخیرا وب سایت معتبر arthitectural طرح آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان را در کنار طرح بزرگترین معماران دنیا از جمله زاها حدید ، نورمن فاستر استیون هال و گروه BIG به عنوان پربازدید  کننده ترین طرحهای فرهنگی دنیا در سال 2012 اعلام نموده است .
یاد آور می شود ؛ این طرح در لیست مورد نظر در کنار موزه ماکسی رم اثر زاهاحدید برنده بهترین ساختمان سال دنیا در سال 2010 در فستیوال جهانی معماری قرار گرفته است .
در این پروژه سعی شده که حجم مجموعه کتابخانه دانشگاهی و سالن آن بعنوان یک تندیس یا یک عکس به یاد ماندنی باقی بماند .گره و چفد ضربدری در نما ,حجم را از نظر بصری به هم پیوسته نشان میدهد .در حالی که شیشه های ثابت تیره مثلثی شکل فضا را روشن میکند و در واقع به نوعی با نور و سایه بازی میکند. این عناصر با کاهش نور خورشید بخصوص در تابستان گرم و خشک سمنان یک فضای آرام را بوجود می آورد .
آمفی تئاتر شامل 1000 صندلی و 100, 200 صندلی برای سالن تجمع ,فضای چند منظوره , فضای انتظار و....را شامل میشود.
کتابخانه شامل بخش مطالعه , نشیمن مخصوص مطالعه روزنامه , ذخیره سازی چند زبانه , کافی نت ,سالن مجموعه مراجع , دفتر اداری , فضای کتاب های نفیس و ... است .

طراحی آمفی تئاتر و کتابخانه دانشگاه سمنان توسط مهندسین مشاور معماری موج نو در سال 2006 انجام شده و در مساحت ناخالص هشت هزار متر مربع در حال ساخت است .

ساختمان آمفی تئاتر و کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان

نظرات 4 + ارسال نظر
razi چهارشنبه 17 تیر 1394 ساعت 16:41

سلام.خوب هستسن.شما میدونین طراحان این مجموعه چه کسایی هستن

nahid جمعه 16 فروردین 1392 ساعت 00:18 http://moderndesign.blogfa.com

خیلی جالب بود و از خواندن این مطلب خیلی لذت بردم و این یک افتخار بزرگی برای ما محسوب میشود که این چنین ساختمان با این طراحی دارن در شهرهای ما می سازند.

fariba دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 20:58 http://architectur1366.blogfa.com

سلام. خوب هستین؟ با اجازتون من ادتون میکنم. دوست دارم از تجربیاتتون استفاده کنم. من تازه وبلاگ زدم. اگه دوست دارین از وبلاگم دیدن کنین.و اگه قابل میدونین ادم کنین. مرسی

برزین جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 10:46

امیدوارم که در اجرا به این مسایل هم توجه بشه و فاز 2 معماری این پروژه هم شبیه کانسپتش بشه

ممنون برزین جان
من هم امیدوارم
البته این نوع طراحی ها ، همه چیزشون خاص و مخصوص به خودشون باید باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد