مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

رونمائی کتاب معماری دیجیتال

رونمائی کتاب معماری دیجیتال

در سی و سومین گفتمان هنر و معماری که به رونمائی کتاب معماری دیجیتال تالیف آقای دکتر محمود گلابچی، مهندس علی اندجی گرمارودی و دکتر حسین باستانی اختصاص دارد، دکتر کتایون تقی زاده، دکتر مهناز محمودی، مهندس ساناز افتخارزاده، دکتر جلیل اولیاء و مهندس کوروش دیباج طباطبائی و مهندس احمد علیپور به معرفی کتاب می پردازند که با نمایش فیلم همراه خواهد بود.

کاربرد روزافزون کامپیوتر در زمینه های طراحی، معماری و مهندسی از مهمترین دستاورهای سال های اخیر در راستای ارتقاء فرایند طراحی و افزایش بهره وری در مراحل مختلف از طراحی تا اجرای یک پروژه محسوب می شود. فرایند طراحی و تولید به کمک کامپیوتر می تواند در حوزه وسیعی از فعالیت های علمی و صنعتی امروز مانند معماری، طراحی صنعتی، مهندسی ساختمان و مهندسی مکانیک و صنایع نقش بسیار مهمی ایفا نماید. معماری دیجیتال به طراحان و معماران برای خلق ساختارهای حقیقی به شکل مجازی کمک می کند به گونه ای که آنان می توانند پیش از ساختن طرح در فضای درونی طرح، تمامی شرایط را مورد بررسی قرار دهند. در همین راستا کتاب معماری دیجیتال بر اساس آخرین دستاوردهای علمی در جهان با هدف آشنا نمودن طراحان و سازندگان با طراحی دیجیتال و نیز فرایندهای طراحی و تولید با کامپیوتر، امکان طراحی در فضای مجازی (قبل از خلق واقعیت و نیز تولید) با بهره گیری از تجسم ذهنی و شبیه سازی تالیف گردیده است.
این کتاب به شناخت محیط های طراحی و ساخت، خصوصیات و امکانات محیط های طراحی به کمک کامپیوتر (سامانه CAD) و نیز ساخت و تولید دیجیتال (سامانه CAD) می پردازد و سپس نقش کامپیوتر در طراحی، طراحی دیجیتال، فرایند طراحی معماری و طراحی الگوریتمی را مورد بررسی قرار می دهد و پس از آن پیشینه و تاریخ معماری دیجیتال و راه حل های دیجیتال در طراحی پروژه های بزرگ مورد توجه قرار می گیرد. همچنین در این کتاب روش ها و تکنیک های فرم یابی دیجیتال، فرم یابی دیجیتال به کمک الگوریتم، الگوریتم های ژنتیک، به کارگیری تکنیک برداشت حجم کامپیوتری از مدل و نیز پیدایش فرم بر اساس ساختار سازه، مورد بحث و بررسی قرار دارد. در بخش های بعدی، ابزارهای طراحی دیجیتال، مفهوم الگوریتم، فرایند های مبتنی بر الگوریتم، مقایسه ذهن انسان و کامپیوتر در پردازش الگوریتم و نیز جبر فرمکسی، نرم افزار فرمین، تولید نقوش هندسی به روش پارامتریک و کاربرد نقوش هندسی در معماری امروز بیان می شود. سپس تغییر شکل های زنجیره ای، میان یابی هندسی، فرایندهای اتفاقی شامل متغیرهای تصادفی، الگوریتم های جستجوی تصادفی، الگوریتم ورونئی، الگوریتم های جذب کننده و ماشین های خودکار سلولی توضیح داده می شود و به دنبال آن، مفهوم جهش و تکامل در چرخه طبیعت، الگوریتم های بهینه سازی و ساختار الگوریتم های ژنتیک مورد بررسی قرار می گیرد. خصوصیات محیط های نرم افزاری CAD/CAM/CAE و پس از آن پایه های عملی بحث تبادل اطلاعات در صنعت ساختمان و رویکردهای مختلف مانند روش های معمول، استفاده گسترده از ابزارهای دیجیتال در مرحله طراحی و استفاده از ابزارهای دیجیتال در کل فرایند طراحی تا ساخت مورد بررسی قرار گرفته است و در پایان نیازهای نرم افزاری در طراحی و تحلیل سازه و رویکرد دیجیتال به فعالیت های سازه ای و روش تولید دوبعدی، روش های کاستنی دو و سه بعدی و روش های مبتنی بر تغییر فرم و روش های سرهم کردن اجزا به تفصیل بیان می شود.
زمان: یکشنبه 23 بهمن ماه 1390 از ساعت 16 الی 19
مکان: موزه هنر امام علی (ع) - خیابان ولیعصر – چهارراه نیایش - بلوار اسفندیار – شماره 35
انجمن مفاخر معماری ایران
www.ammi.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد