مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

اصفهان برای تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی خاورمیانه مهیاست

 Isfahan to become the cultural capital of the Middle East dear

 

برخی فعالان میراث فرهنگی اصفهان مهمترین چالشهای پیش روی این شهر تاریخی را قطار شهری، بی توجهی به میراث فرهنگی و هویت تاریخی آن دانسته و تاکید دارند اصفهان به دلیل زیرساختهای مناسب فرهنگی و تاریخی‌‌ قابلیت تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی خاورمیانه را دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، استاد تاریخ دانشگاه اصفهان مهمترین چالش پیش روی اصفهان را قطار شهری و گذر خط شرقی - غربی مترو از زیر میدان نقش جهان دانست و گفت: نباید منتظر بمانیم تا همان مشکلاتی که خط شمالی – جنوبی برای اصفهان و آثار تاریخی آن ایجاد کرد دوباره با احداث خط شرقی – غربی برای میدان نقش جهان ایجاد شود.
رضا عبدالهی ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های پیش روی شهر اصفهان، نجات تپه تاریخی اشرف است به خصوص آن بخشی که امروزه زیر خیابان مشتاق قرار گرفته است.
این استاد تاریخ دانشگاه اصفهان بیان کرد: کاوش‌ها باید در زیر خیابان مشتاق ادامه پیدا کند و حتی اگر لازم باشد یک راه کارشناسی باید یافت تا آثار تپه موجود در زیر خیابان حفظ شود.

ادامه مطلب ...

فنگ شویی رنگ های دکوراسیون خارجی ساختمان

Feng shui colors exterior decoration


دکوراسیون خارجی خانه و رنگ های استفاده شده در آن نقش بسیار مهمی در تاثیرات روحی و روانی افرادی که وارد خانه می شوند دارد و می تواند سبب شود که انرژی های منفی و سمی در دکوراسیون خارجی جریان یابد و یا به کلی حذف شود. اینکه انرژی مثبت آرام حرکت کند یا حرکتی سریع داشته باشد (که هر دو حالت نامناسب است) بستگی به نوع دکوراسیون و رنگ های استفاده شده در دکوراسیون دارد. نوع انرژی ای که در فضای خارجی خانه شما به جریان می افتد تاثیر زیادی در نوع روابط همسایگان  با هم و هم چنین احساس مهمانان شما و ذهنیت آن ها در مورد دکوراسیون داخلی خانه شما خواهد داشت.

رنگ های مناسب برای دکوراسیون خارجی
رنگ های مناسب برای بناهای مختلف بنا بر کاربرد های که دارند متفاوت است. در این قسمت در یک جدول به طور کامل رنگ های مناسب برای دکوراسیون خارجی بناهای مختلف مطرح شده است. 


ادامه مطلب ...

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه نخست مسابقه بین‌المللی معماری AIM پکن

Iranian student, won first prize International Architecture Competition AIM Beijing


دانشجوی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، با طراحی ابرساختار شیشه‌ای بر فراز مجموعه‌ای قدیمی، برنده جایزه نخست مسابقه بین‌المللی معماری AIM پکن چین شد.
علی افسرمنش، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی معماری دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد درباره طرح ارائه شده خود در این مسابقات اظهار داشت: مسابقه بین‌المللی AIM در حقیقت ایجاد جریان فرهنگی - طراحی آخرین بلوک کارخانه در چین است.
وی با بیان این‌که ساختمان‌های چند طبقه منطقه cable 8 واقع در منطقه مرکز تجاری پکن به منظور مجموعه کارخانه‌های تولیدات صنعتی در دوره صنعتی جمهوری خلق چین احداث شده است، گفت: این مجموعه به تازگی به انکوباتوری برای هنر و طراحی تبدیل شده است به طوری که هشت ساختمان از این مجموعه به loft space ، نمایشگاه و کارگاه‌های هنری تغییر داده شده و هر روزه میزبان هنرمندان و طراحان در زمینه‌های مختلف هنری است، با وجود این، مجموعه مذکور همچنان در تضاد شدیدی با بافت شهری توسعه یافته اطراف خود قرار دارد، چنانکه تنها چند بلوک شهری با ساختمان CCTV فاصله دارد، بنابراین سایت مورد نظر به دلیل این موقیعت حساس مکانی شاهد اولین مسابقه بین المللی AIM شده است.
افسرمنش با اشاره به مسابقه برگزار شده افزود: طراحان و شرکت‌کنندگان ضمن ارائه راهکارهایی برای ارتقا بخشیدن به مجموعه loft space باشد، آزاد بودند که بر اساس برنامه خود، بافت موجود را ارتقا داده و یا در اصل، طراحی جدیدی را معرفی کنند اما دغدغه اصلی برگزار کنندگان مسابقه -ZNA (دفتر طراحی معماری و شهرسازی واقع در بوستون) - هماهنگ کردن مجموعه با مقیاس شهری پکن بود.
افسرمنش در رابطه با پروسه طراحی این پروژه گفت: چندین ورودی به سایت به‌ عنوان ایستگاه‌هایی به سمت رامپ‌هایی که به عنوان سیرکولاسیون هستند هدایت می‌شود و دسترسی به فضاهای بالایی را تامین می‌کنند، طبقات نیز به شکل راهروهایی در اطراف void های بزرگ شکل می‌گیرند و تا بالا ادامه می یابند، هم‌چنین ستون‌های عظیم با قطر 3 متر تمام سازه و تاسیسات و دسترسی‌های عمودی را تامین می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در نهایت پوشش شیشه در آسمان با درخشش خاصی به ویژه برای مسافرانی که سوار بر هواپیما وارد پکن می‌شوند، خودنمایی می‌کند. همچنین نمای شهری را بوجود می‌آورد که در طول روز با تغییر انعکاس خورشید، شکل‌های گوناگونی را از خود به نمایش می‌گذارد. این پوشش کنسول چندمتری بر پیاده‌رو نیز احاطه دارد که به واسطه شفاف بودن، درون خود را به خصوص در شب به نمایش می‌گذارد.
در این مسابقه که بیش از 400 نمونه کار شرکت‌کنندگان از نقاط مختلف عرضه شده بود، مقام نخست به مسعود و علی افسرمنش رسید که با طراحی جدید در قالب ابر ساختار شیشه‌ای بر روی مجموعه قدیمی، ساختمان جدیدی را طراحی کرده‌اند.

خبر تکمیلی برندگان جایزه معماری آقاخان در سال 2010

Additional News Recipients of the 2010 Aga Khan Award for Architecture

پست مربوطه : یازدهمین دوره جایزه معماری آقاخان -- ۲۰۱۰ -- ۵ برنده

از طریق لینک زیر میتوانید جزئیات بیشتری را مشاهده کنید :

2010 Cycle Shortlisted Projects

24 نوامبر 2010: یازدهمین دوره جایزه معماری آقاخان (2007-2010)، با معرفی 5 پروژه برگزیده از میان 401 اثر معماری، طی مراسمی در موزه هنر اسلامی دوحه قطر، به کار خود پایان داد. همچنین، در این مراسم، Oleg Grabar، مورخ هنر و معماری اسلامی، جایزه‌ ویژه ریاست را، به پاس خدمات طولانی‌اش در شناخت و مطالعه‌ هنر و معماری اسلامی، دریافت کرد.

جایزه معماری آقاخان که در دوره‌های سه‌ساله برگزار می‌شود، در سال 1977، توسط آقاخان، با هدف شناسایی و ترویج پروژه‌هایی که در پاسخ‌گویی به نیازها و آرمان‌های جوامع مسلمان موفق بوده‌اند، بنیان نهاده شد. این جایزه 500000 دلاری، به لحاظ مبلغ بالای جایزه و نیز سخت‌گیری و دقت عمل زیاد در روند گزینش شرکت‌کنندگان و برندگان نهایی، یکی از مهم‌ترین جوایز معماری جهان، به شمار می‌رود.
جایزه معماری آقاخان به وسیله یک کمیته راهبری، به ریاست آقاخان، اداره می‌شود که در میان اعضای کنونی این کمیته، نام‌های آشنایی همچون نورمن فاستر، معمار بریتانیایی، و سه معمار ایرانی مقیم خارج از کشور، به نام‌های محسن مصطفوی، معمار ایرانی مقیم آمریکا و رئیس مدرسه طراحی دانشگاه هاروارد، فرشید موسوی، معمار ایرانی مقیم بریتانیا، و فرخ درخشانی، معمار ایرانی مقیم سوئیس و مدیر جایزه، دیده می‌شود. از چهره‌های سرشناس هیئت داوران نه‌نفره یازدهمین دوره جایزه‌ معماری آقاخان نیز می‌توان به ژان نوول، معمار فرانسوی، انیش کاپور، هنرمند بریتانیایی و نیز فریار جواهریان، معمار ایرانی، اشاره کرد.

پنج پروژه برگزیده دوره یازدهم جایزه معماری آقاخان (2007 - 2010) عبارتند از:

ادامه مطلب ...

روایت فاطمه شریعتمداری،از سمینار نگاهی به نمایشگاه جهانی شانگهای

Fatemeh Shariatmadari narrative, the Seminar on Shanghai World Expo to Take


HTML clipboard

فاطمه شریعتمداری، یکی از خوانندگان فعال و پیگیر زروان، با ارائه گزارشی کوتاه از سمینار نگاهی به نمایشگاه جهانی شانگهای، از برگزاری احتمالی مسابقه‌ای برای طراحی غرفه ایران در اکسپوی ٢٠١5 میلان، خبر داده است:


":: شهر بهتر، زندگی بهتر، شعار نمایشگاه شانگهای بود.

:: اصلا توی نمایشگاه اکسپو، چی باید نشون داده بشه؟ 
بعضی کشورها، روی طبیعت تمرکز کرده بودند، به صورت عام. بعضی کشورها، روی طبیعت و جغرافیای کشورشون، روی آب پاک خلیج‌شون، روی خونه‌های روستایی‌شون، روی منظره آلپ.
بعضی کشورها روی تکنولوژی و آینده تمرکز کرده بودند و با مباحث سبز آمیختش کرده بودند، مثل یه ماهی که به صورت دیجیتال، به اسم خودت می‌ساختی و توی اقیانوس رهاش می‌کردی.

:: بحث هویت باز شد، این که هویت من ایرانی، الان چیه؟
به نظر من، ما هر کدوم، راجع به ایران، یه جور فکر می‌کنیم. یکی مثل آقای مجیدی، جاده ابریشمش رو می‌بینه، در اتصال رمز آلود ایران کهن با چین، یکی جوهر فضای حرکتی رو در دوره هخامنشی، یکی زندگی الان یه جوون ایرانی، یکی دشت، یکی .... به قول آقای افشارنادری، نباید بگیم! مسابقه می‌تونه این همه ایده خوب رو بیرون بکشه از ذهن جوونای معمار. بر همین مبنا، مرکز معماری ایران، نوید یه مسابقه رو، برای اکسپوی سال 2015 میلان، داد!"

_________________________

:: منبع: زروان+

فراخوان سومین دوره تخصصی فشرده آکادمی داموس ایتالیا در ایران

Academy call for intensive professional Damvs third in Italy


HTML clipboardبه گزارش سایت جامعه مهندسان معماری داخلی ایران، سومین دوره تخصصی فشرده آکادمی داموس ایتالیا در ایران، با موضوع "طراحی داخلی فروشگاهی"، از 16 تا ٢٠ بهمن 1389، برگزار می‌شود. مدرس این دوره، پروفسور Fabrizio Lepore خواهد بود.

سخنرانی؛ جایگاه نابینایان در معماری و شهرسازی

Lecture; position in the blind architecture and urbanism


"جایگاه نابینایان در معماری و شهرسازی"، عنوان جلسه سخنرانی پری زنگنه و دکتر مهیار دادخواه است که یکشنبه 28 آذر 1389، ساعت 12، در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، برگزار خواهد شد.


فنگ شویی قرار دادن کتاب در پشت شیشه

Feng shui books to put behind glass


آیا طبق قوانین فنگ شویی کتاب ها باید پشت شیشه قرار داده شوند یا خیر؟ اگر با این سوال مواجه شده اید توصیه می کنیم این مطلب را مطالعه کنید زیرا در این مطلب به طور کامل در این خصوص صحبت کرده ایم و دیدگاه ها متفاوت را بازگو کرده ایم.
افرادی که با قراردادن کتاب ها پشت شیشه موافقند
نسبت به اینکه آیا کتاب ها را باید پشت شیشه قرار داد یا خیر نظرها و دیدگاه های متفاوتی وجود دارد. برخی از کارشناسان فنگ شویی جوابشان نسبت به این سوال مثبت است و برای این نظر دلایلی نیز دارند. برخی از این دلایل عبارتند از:
•    جلوگیری از ورود و خروج امواج منفی به داخل کتابخانه و کتاب ها: امواج سمی به دلایل زیادی در خانه به وجود می آیند که باید بسیار هوشمندانه مدیریت شوند. برای مثال در قسمتی که گوشه دیوار ها به هم می رسند و یا در صورت وجود اجسام نوک تیز در فضا امواج منفی بوجود می آورند. در خصوص کتابخانه استفاده از شیشه در مقابل کتاب ها سبب می شود این امواج برخوردی با کتاب ها نداشته باشد.
•    معایب وجود وسایل حجیم و بسیار بزرگ در خانه: اجسام بسیار بزرگ و عظیم در خانه سبب ایجاد اضطراب در افراد می شود. اغلب کتابخانه ها بدون شیشه نیز دارای ساختاری بزرگ با قسمت های مجزای متعدد هستند. راهکاری در این خصوص ارائه شده است و آن استفاده از کتابخانه های ظریف و کوچک است که طبقات کتاب آن درپوش شیشه ای دارند. در این صورت می توانید کتاب ها را با سازماندهی مناسب و لازم در کتاب خانه قرار داد و از تولید انرژی های منفی  و آثار مضر آن جلوگیری بعمل آورید .
افرادی که با قراردادن کتاب ها پشت شیشه مخالفند:
این افراد نیز برای مخالفت خود در خصوص قرار دادن کتاب ها پشت شیشه دلایلی دارند. برخی از این دلایل عبارتند از:
•    شیشه ها ایجاد فاصله و دوری می کنند: اگر به دنبال یافتن دلیل این ادعا هستید به این بیاندیشید که چرا افراد اشیا مهم و با ارزش را همیشه پشت شیشه قرار می دهند. بله! برای دور ماندن از صدمه و آسیب های احتمالی. دلیل اینکه  اشیا پشت شیشه از صدمه و آسیب بیشتر در امانند این است که شیشه به عنوان یک سد دفاعی عمل می کند و تا حد زیادی بین شی و دنیای بیرون فاصله ایجاد می کند.
•    آنچه پشت شیشه قرار داده شود دیگر پشت شیشه می ماند: یکی دیگر از بحث ها در این خصوص این است که افرادی که با قرار دادن کتاب ها پشت شیشه مخالفند بر این باورند که زمانی که کتاب پشت شیشه قرار گرفت دیگر همان جا می ماند و از انجا که کتاب ها نماد و شکل مادی و قابل لمس دانش و یادگیری هستند، گویی دانش و علم پشت شیشه خواهد ماند و منتشر نخواهد شد.
بهترین جایگاه برای قرار دادن کتاب ها:
با توجه به این مخالفت ها و موافقت ها در خصوص وجود شیشه مقابل کتاب ها بهترین کار این است که در خصوص جایگاه ایده آل و مناسب قرارگیری کتاب ها بیشتر بدانید. جایگاه مناسب و ایده آل برای قرار دادن کتاب ها به صورت کلی باید دارای ویژگی هایی باشد. این ویژگی های عبارتند از:
•    کتاب ها و قفسه آن ها باید جایی قرار داده شوند که به راحتی دیده شوند و کاملا در دید افراد قرار داشته باشند. این امر زمانی از اهمیت زیادی برخوردار می شوند که در خانه کودک یا فرزند دانش آموزی داشته باشید. زیرا دیده شدن کتاب سبب تشویق افراد به مطالعه می شود.
•    ببینید که چگونه و در چه زمینه ای از کتاب ها استفاده می کنید. اگر بیشتری زمان استفاده از آن ها هنگام کار است آن ها را در اتاق کار قرار دهید. کتاب ها باید در فضایی که لازم هستند کاملا در دسترس و سهل الوصول باشند.
•    حجم زیادی از کتاب ها را در اتاق خواب و نزدیک به تخت خواب خود مثلا روی میز کنار تختی خود قرار ندهید. وجود کتاب ها در فضای خواب شما سبب مختل شدن خوابتان می شود و می تواند باعث شود که دچار بی خوابی شوید. بنابراین تا می توانید آن ها را دور از فضای خواب خود قرار دهید.
ایده مطالعه در تخت خواب درست قبل از خواب در واقع ایده خوبی نیست اما افراد زیادی هستند که به این کار عشق می ورزند. از این رو به این افراد توصیه می کنیم تنها کتابی که قصد مطالعه ان را دارند با خود به تخت خواب ببرند و از قرار دادن کتاب هاب متعدد کنار یا نزدیک تخت خود اجتناب کنند.

باغچه زمستانی خانه شما

Winter garden and your home


باغچه ها خصوصا در آب و هوای شمالی در فصل زمستان به خواب می روند و بی بار هستند. برخی از افراد تصور می کنند که در طول این مدت نمی توان کاری در مورد باغچه ها انجام داد و فکر می کنند که برای رونق بخشیدن به باغچه باید تا گرم تر شدن هوا و شروع فصل بهار صبر کرد؛ اما اگر از قبل با برنامه ریزی وارد فصل سرما شوید و در روزهای سرد اقداماتی را برای باغچه خود انجام دهید، می توانید باغچه ای زیبا و زنده هم در فصل زمستان و هم تابستان داشته باشید. برای نمونه می توان با کاشت درختان همیشه سبز در باغچه حتی در زمستان باغچه را پویا و زنده جلوه داد.
باغبان ها در مناطق شمالی می توانند با برنامه ریزی قبلی باغچه های زنده و شادابی را در زمستان داشته باشند و از تماشای آن لذت ببرند. بعد از پژمرده شدن گل ها در تابستان و ریختن برگ ها در پاییز، پیکر عریان درختان و بوته ها نمایان می شود. اما باغبان می تواند با برنامه ریزی قبلی و کاشت درختان همیشه سبز و گیاهان همیشه بهار در زمستان هم شاهد سرسبزی محوطه باغچه خود باشند.
حتما هنگام طراحی برای داخل باغچه خود یک گذرگاه عبوری در میان باغچه در نظر بگیرید و با سنگ فرش های زیبا آن را بیارایید تا جلوه ای رمانتیک و زیبا داشته باشد. با وجود چنین گذرگاه سنگ فرش شده ای در طول بهار و تابستان شاخ و برگ ها و سبزه هایی که اطراف سنگ های این گدرگاه می رویند جلوه دوست داشتی و با شکوهی را به باغچه می دهد و در زمستان نیز سنگ فرش زیبا می تواند محدوده و حریم عبور افراد را به زیباترین وجه نمایان سازد.
بار دیگر به کاشت درختان همیشه سبز مانند کاج و صنوبر و سرو تاکید می کنیم، زیرا این درختان چون همواره سبز و زنده هستند در چهار فصل زیبایی بصری را برای باغچه به ارمغان می آورند. به نوعی می توان گفت نقطه کانونی در دکوراسیون فضای سبز خانه شما محسوب می شوند. بوته ها و درختچه های همیشه سبز نیز چنین حالتی را دارند و همین نقش را در باغچه ایفا می کنند.
درختان برگ ریز را نیز برای کاشت در باغچه انتخاب کنید زیرا وجود درختان برهنه و بی برگ نیز در کنار درختان همیشه سبز می تواند تضاد زیبا و چشم نوازی را در زمستان به وجود بیاورد.
اضافه کردن وسایل و اشیا دکوری و هنری از قبیل یک حوض زیبا به همراه یک مجسمه هنری شیک در مرکز باغچه می تواند جلوه با شکوه و بی نظیری را به باغچه شما در تمام فصول به خصوص در فصل زمستان که باغچه کمی خلوت تر است می بخشد.
باغچه ها نه تنها در بهار و تابستان که فصول های رویش و سبزی هستند بلکه در فصل زمستان نیز می تواند زیبا و چشم نواز باشد و اگر به درستی از آن مراقبت بعمل آید در فصل سرما نیز زندگی و تکاپو را در باغچه احساس کرد. از ان ها غافل نباشید و قبل از سرد شدن هوا به فکر آن ها باشید و برای باغچه خانه خود وقت بگذارید. مطمئن باشید لذتی که از تماشای آن خواهید برد ارزش زحمتی که می کشید و وقتی که می گذارید را دارد.

اعطای کرسی معماری یونسکو به دکتر محمود گلابچی

 UNESCO architecture award seats to the Dr. Mahmoud Golabchy

 

کرسی یونسکو از سوی یونسکو به افرادی اعطاء می‌شود که به لحاظ علمی در سطح ملی و بین المللی رتبه برتر علمی داشته باشند.
 محمود گلابچی چهره ماندگار سال جاری گفت: کرسی یونسکو از سوی یونسکو به شخصی اعطاء می‌شود که به لحاظ علمی در سطح ملی و بین المللی رتبه برتر علمی داشته باشند.

چهره ماندگار رشته معماری کشور افزود: یونسکو این افراد را از دستگاه های مختلف جهان شناسایی کرد و موقعیتی را در اختیار فرد انتخاب شونده قرار می‌دهد تا بتواند برنامه، طرح ها و فعالیت های علمی خود را با توجه به رشته علمی خود در سطح بین المللی در چارچوب کرسی یونسکو ارائه کند. وی همچنین از انتشار مجله بین المللی فن آوری معماری در ایران خبر داد و تصریح کرد: به عنوان دارنده کرسی یونسکو فن آ‌وری های معماری ایران را به جهان معرفی می‌کنم به همین منظور مجله بین المللی علمی پژوهشی با عنوان فن آوری های معماری ijat به زبان انگلیسی در ایران منتشر می‌شود.

گلابچی در ادامه گفت: اعضاء هیئت تحریریه این مجله از برجسته ترین اساتید دانشگاه های دنیا از کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، ژاپن،‌چین، لهستان، کانادا و هلند تشکیل شده است. وی افزود: هدف از انتشار مجله بین الملل علمی پژوهش فن آوری های معماری، معرفی معماری ایران و جلوه های فن آوری معماری ایران است.

دکتر گلابچی ادامه داد: از اجرای برنامه های متنوع در زمینه های معماری در سطح بین المللی خبر داد و افزود: تامین انجمن بین الملل معماری و سازه در ایران،ایجاد رشته های دانشگاهی جدید در ایران و سایر کشورها با موضوع معماری و انتشار کتابهای مختلف در زمینه معماری به زبان انگلیسی برای معرفی ایران، ارزشهای پایدار و فن آوری های پیشرفته در معماری کشورمان از جمله برنامه هایی به عنوان دارنده کرسی یونسکو در معماری است.

جوابیه مورخ 22/09/1389 آقای فریدون رضوی کیا

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

برگزاری سومین شب معمار به تعویق افتاد

 Architect holding the third night postponed

 

برنامه برگزاری مراسم سومین شب معمار به تعویق افتاد. بنابر آخرین اطلاعات دریافتی به دلیل همزمانی برگزاری سومین مراسم شب معمار با ایام سوگواری محرم، بنیاد معماری میرمیران برگزاری این برنامه فرهنگی را به زمان دیگری موکول کرد.

بنابر این گزارش پیش از این قرار بود شامگاه دوشنبه 22 آذرماه طی مراسمی با عنوان سومین شب معمار از کتاب 75 سال معماری ایران رونمایی شود. این کتاب که به همت بنیاد معماری میرمیران و با مشارکت وزارت مسکن و شهرسازی و گروه مهندسین مشاور نقش جهان پارس تهیه شده است از جمله آثار ناتمام زنده یاد سید هادی میرمیران، به شمار می رود که پس از فوت وی توسط برادرش، حمید میرمیران و با همکاری دکتر ایرج اعتصام به پایان رسیده است.

کتاب هفتاد و پنج سال معماری ایران شامل معرفی و ارائه‌ی مشخصات کامل طرح‌های عمرانی و غیرعمرانی معماران و مهندسانی است که طی هفتاد و پنج سال اخیر ارائه شده است. البته این کتاب مجموعه ای از طرح‌های بناهای شاخص را در بر می‌گیرد که در دو جلد منتشر شده است.

زمان دقیق برگزاری سومین شب معمار متعاقبا اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است که برگزاری مراسم شب معمار، ابتکار گروه معماران جوان بنیاد معماری میرمیران می باشد که با هدف طرح و معرفی موضوعات مرتبط با معماری ایران، برنامه ریزی شده است، تاکنون دو شب معمار با عناوین تجلیل از معماران پیش کسوت و معرفی کتب برگزیده معماری ایران برگزار گردیده است.