Information about the third major conference Deco 2010
ادامه مطلب ...
Conferences architecture and philosophy at Boston University
همایش "معماری و فلسفه 2011" هشتم و نهم آوریل 2011 (19 و بیست فروردین 1390) از سوی گروه فلسفه دانشگاه بوستون آمریکا برگزار میشود.
فیلسوفان از دیرباز به موضوعات مرتبط با معماری اندیشیدهاند اما در سالهای اخیر فیلسوفان، معماران را به دلیل بد به کار بردن متون و معماران نیز، فیلسوفان را به دلیل برداشتهای نادرست از ساختمانها متهم کردهاند.
البته اختلافات دیگری نیز میان خود نظریهپردازان معماری وجود دارد. برخی از آنها به تجربه انسانی همراه با پرسشهای اخلاقی و شاعرانه، با احساسات و مکاشفات زیباییشناسانه از معماری و محیط زیست آن اهمیت میدهند، حال آنکه برخی دیگر از این نظریهپردازان، معماری را به مثابه فرمی از دانش مطرح میکنند که کنشی رسمی و سیاسی-اجتماعی از خلال ابزارهایی چون زبان، الگوریتمها، و نمودارها محسوب میشود.
کارستن هریس و آلبرتو پرز گومز از سخنرانان اصلی همایش "معماری و فلسفه 2011" هستند که قصد پرداختن به این موضوعات را دارد. "اخلاق، عشق و معماری" نیز در قالب میزگردی در این نشست مورد بررسی قرر می گیرد .
Windward book; symbol Architecture
کتاب «بادگیر؛ نماد معماری ایران» در زمینه سازه بادگیر منتشر شد.
در قسمتی از این کتاب آمده است: «معماری بر جایمانده از نسلهای گذشته، حاکی از تأثیر نیروهای اقلیمی در شکل دادن به فضاهای سکونتی است و بیانگر این مطلب است که به اقلیم به مثابه یک موضوع اساسی ساختمانی ـ محیطی نگریسته شده است... بادگیر به عنوان یکی از عناصر معمارانهای که اکنون کارکرد خود در معماری معاصر را از دست داده است، در سیمای شهر های قدیمی به صورت المانی عمودی جلوهگر است. منافذ رأس بادگیر باد مطلوب را به فضاهای داخلی هدایت کرده و با پیوند معماری با محیط اطرافش و وارد کردن جریانی پویا و برگرفته از محیط از انرژی پایدار محیط بهرهمند شده است».
کتاب «بادگیر؛ نماد معماری ایران» حاصل تحقیق و پژوهش سهسالهی دکتر مهناز محمودی - عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد قزوین - است که توسط انتشارات یزدا در 276 صفحه به صورت مصور و در قطع خشتی روانه بازار کتاب شده است.
بادگیر یکی از شاخصترین نمادهای معماری سرزمین زیبای یزد است و به ادعای نویسنده، این دومین کتابی است که در این زمینه به صورت آکادمیک و علمی پس از اثر محقق انگلیسی، سوزان روف، به رشتهی تحریر درآمده است.
Coherence factors in Interior Decoration
چشم عناصر را انتخاب میکند و ترکیب میکند،. او در جستجوی آسانترین موجزترین شکل میگردد و سعی میکند قسمتهای گوناگون را ادغام کند. دوباره معماری بر سر دوراهی میان هنر و علم قرار میگیرد. انسجام یک اثر هنری میتواند منطق درونی خود را داشته باشد که نه با علم طبیعی و نه با علم تعبیر و تفسیر شناخته نمیشود. یک شکل حتی اگر انتزاعی هم باشد، مشخصههای خاص خود را دارد. یک اثر از قسمتهایی تشکیل میشود که آن قسمتها در کنار هم تاثیر دسته و گروه را میبخشند. این اصل دسته کردن یا گروهی کردن توسط تکرار، تشابه، مجاورت، چهارچوب مشترک، تقارن و جهتگیری قسمتها تقویت میشود. هدف ما صحبت درباره روابط میان شکل و مضمون نیست، بلکه باید اشاره کنیم که به این ترتیب وحدت معنایی میتواند تقویت شود و حتی گاهی جایگزین انسجام نظم شود. ساخت کلیسا در دوره تمدن روم آغاز شد و تا دوره گوتیک ادامه یافت و در رنسانس کار تکمیل شد. با این حال این کلیسا، علیرغم اختلافات سبکی، یکپارچگی خاصی را از خود نشان میدهد. این نمونه تبدیل به نظریه کلیسا شد که بر کل مجموعه مسلط است و آن را یکپارچه میسازد.
How effective a small kitchen and styles we
آشپزخانه کوچک شما با اعمال چند تغییر مختصر و جزئی بهراحتی میتواند بهیک آشپزخانه بزرگ و کاملا کارآمد تبدیل شود. تنها کافیست کاری کنید که آشپزخانه کوچک شما بزرگتر و دلبازتر بهنظر آید. برای اینکار برای شما ایدههایی داریم که با انجام آن به نتیجهای مطلوب و رضایتبخش خواهید رسید.
In order decorations
نظم فقط زمانی معنا پیدا میکند که با بینظمی و آشفتگی در ارتباط باشد. نظم به خودی خود ارزشی ندارد، مگر در چهارچوب محدودیتهایش. نظم فراگیر و آشفتگی همه جانبه، هر دو به میزان یکسان. شرایط سختی را ایجاد میکنند که در طولانی مدت غیرقابل تحمل میشوند، کارهایی که ما انجام میدهیم چیزی است میان آن دو.
ادامه مطلب ...
Interior Decoration and improvement with antique antique
یکی از محبوب ترین عناصر دکوراسیونی در طول زمان همواره وسایل آنتیک و عتیقه بوده و هست و این وسایل می توانند به دکوراسیون خانه شما هویت و اعتبار بخشند. استفاده از وسایل آنتیک مختلف در دکوراسیون مانند دیگر اقدامات دارای اصول خاص خود است. در این مطلب سعی داریم تا حد زیادی در خصوص نحوه استفاده از وسایل آنتیک در دکوراسیون جهت ارتقا و بهبود جلوه کلی خانه برایتان صحبت کنیم.
Iranian garden building in Geneva
پیگیری پیشنهاد و ابتکار شماری از ایرانیان مقیم ژنو سبب شده است تا طرح ساخت باغ ایرانی به عنوان پارک عمومی جدی تر در دستور ساخت قرار گیرد تا سوییسی ها نیز شاهد نمادی از فرهنگ کهن ایران زمین باشند.
Museums established architectural desig
طرح تاسیس موزههای معماری برای معرفی خصوصیات بومی هر منطقه و آشنایی فعالان این رشته در بکارگیری روشهایی که با اقلیم آن شهر مناسب باشد، از سوی انجمن مفاخر معماری به استانداریها پیشنهاد میشود.
Books; City Design Art Nouveau structure of city
هومن فروغمند اعرابی
بسیاری مهندس محمود توسلی را به تکراری نوشتن متهم می کنند اما در مورد این کتاب تجربه شخصی من آنست که آنان که این کتاب را نخوانده اند بیشتر این حرف را می زنند و بسیاری هم به کهنه بودن منابع ایشان اشاره می کنند مسئله ای که در مورد کتاب آخرشان به هیچ وجه صدق نمی کند....
این کتاب
ویژگی های مثبت فراوانی دارد اول اینکه به طور قطع قوی ترین گرافیک را در
میان کتاب های تالیفی شهرسازی در ایران را داراست، کیفیت اسکیس ها صفحه
بندی و ترکیب نوشته و تصاویر یک سر و گردن بالاتر از کارهای معمول است،
جالب اینجاست که حتی از کتابی که برای اسکیس در طراحی شهری تالیف شده است
قوی تر می باشد که آنجا بسیاری متنها واضح نیست، براستی مسئله بیان تصویری
در میان نوشته های این حوزه در ایران بسیار ضعیف است که با توجه به اهمیت
این موضوع قطعا این فراموشی نتیجه منفی در میان متخصصان دارد. کتاب
"طراحی شهری" علاوه بر این قطعه آخر از تحقیقات بیش از سی ساله نویسنده آن
است ازین جهت جریانمندی ارزشمندی در میان این آثار وجود دارد، در شرایطی که
بسیاری از متخصصان از این شاخه به آن شاخه می پرند این جریان هاست که
اهمیت فراوانی دارد، حاصل این تلاش ها در کتاب به صورت مختصر توضیح داده
شده است. نکته مهم در مورد این جریان بومی بودن موضوع آن است، در ایران نمی
دانم به چه دلیلی متخصصان تلاش فرآوانی در تالیف کتابهایی دارند که به
توضیح جریان ها و فکرها و آثار کشور های پیشرفته بپردازد که معمولا در
مقدمه آن از کمبود منابع شکایت کنند! و برای خواننده هم معمولا سخت است که
ان دسته از کتاب ها را جمع آوری نبیند! اما این کتاب برای ایران است به
تاریخ شهر ایران نظر دارد و به دنبال راه حلی برای مسائلی مانند فرسودگی
بافت شهری و نبود فضای شهری در ایران است.
در مقدمه این کتاب موضوعی بسیار با اهمیت که گویا در نقطه کور دید متخصصان
بوده است و همچنان هم هست مطرح شده است، نسبت میان دانش طراحی شهری و مسائل
شهری ایران، آیا می توان از دانش غربی ها (من شخصا با این واژه مشکل دارم)
بهبود وضعیت ایران استفاده کرد ؟ بررسی جریان های تاثیر گذار در طراحی
شهری مقدمه ارائه جواب مولف در این کتاب است.با وجود اینکه مولف از بسیاری
مسائل سربسته عبور کرده اما بسیاری از زمینه های تحقیق به یمن وسعت مباحث
مطرح شده معرفی شده اند، مسئله زمین شهری در ایران مسئله شناخت تاریخی شهر
های ایران و اینکه در کدام شهر های ایران این شناخت ممکن است را می توان در
صفحات این کتاب پیدا کرد.
طراحی شهری را منابع معتبر معمولا با نمونه موردی معرفی می کنند، کتاب های
طراحی شهری در ایران هم از این مهم غافل نبوده اند اما در این کتاب چهار
نمونه موردی که البته همه آنهادر کتاب های قبلی ایشان هم معرفی شده بود باز
نویسی شده است. البته بدون شک بهتر بود که نمونه موردی جدیدی هم به این
مجموعه اضافه می شد اما آیا گفتن این مسئله به اندازه انجام دادنش سخت
است؟!
در نهایت هیچ نوشته ای بی نقص نیست، این کتاب در برخی موارد به نظر می رسد
بسیار خلاصه نوشته شده ست، ازین جهت خواندنده بی دقت بسیاری از مفاهیم را
نخواهد دید به خصوص اینکه لحن کتاب کمی غیر رسمی است. البته مهمترین انتقاد
به این کتاب توزیع آن است، چون ناشر کتاب نویسنده است (احتمالا به خاطر
دقت در کیفیت چاپ) این کتاب را از بسیاری کتاب فروشی ها نمی توان خرید مثلا
پرهام که شناخته شده ترین فروشنده کتابهای معماری و طراحی شهری است این
کتاب را ندارد اما می توان این کتاب را از پیام و از دانشکده هنرهای زیبا
تهیه کرد، البته تیراژ پایین هم مشکلی است که احتمالا به زودی بروز پیدا می
کند.
منبع : آرونا
ادامه مطلب ...The Future of Green Architecture: A Live-In Power Plant
در نگاه اول، این برج 10 مگاواتی مشابه با دیگر پروژههای ورشکسته دوبی به
نظر میرسد: ارتفاع بلند، ظاهر تجملی و حضور متکبرانه در آسمان شهر. اما
در نگاهی دقیقتر، یک ماشین زیستی خود را نمایان میکند.
این
برج 600 متری که شکلی مشابه با A دارد، برای تولید 10 برابر انرژی مورد
نیاز خود طراحی شده و به این ترتیب میتواند انرژی مورد نیاز 4هزار خانه
در اطراف خود را تامین کند.
سه سیستم مجزا انجام این کار را
امکانپذیر ساخته است. اول، یک توربین بادی 5 مگاواتی در حفره A که با کمک
بادهای غیرقابل پیشبینی و قدرتمند بیابان، انرژی تولید میکند.
دوم،
آینههای مورب در نمای جنوبی که نور را به مخزن پر شده از نمک مذاب که از
این ساختمان مانند یک لامپ بلند آویزان است، بازتاب میکند. نمک مذاب که
در دمای 500
درجه سانتیگراد پخته شده، گرما را درون حلقهای همرفتی به جریان میاندازد که یک توربین بخار 3 مگاواتی را میچرخاند.
پاپساینس، ترجمه: ابوالفضل کریمی
خبر آن لاین
آرمانشهر