مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

همه چیز در مورد رنگ بنفش

"من فکر می کنم اگر از مزرعه ای پر از گل های بنفشه بگذرید و به آن ها توجه نکنید درحق خداوند ناشکری کرده اید"
                                          آلیس واکر – نویسنده 

 همه چیز در مورد رنگ بنفش

بنفش رنگ عرفان و معنویت است.  بنفش در هر طیفی که باشد الهام بخش و رنگ شاهزادگان، ‌پادشاهان و ملکه هاست. بنفش سیر در اصل ترکیبی از رنگ های آبی و قرمز می باشد که ویژگی های هر دو رنگ را یکجا در بر دارد. تندی قرمز به واسطه آرامش و خنکی آبی فروکش می کند و به حس تازه تبدیل می شود و شما را به آرامش و رهایی دعوت می نمایند. به همین دلیل است که در بیمارستان های روانی و مطب روانشناسان اغلب از بنفش ملایم یا همان بنفش یاسی استفاده می شود. بنفش ملایم احساس ترس را کاهش می دهد و مشغله های فکری آزار دهنده را تعدیل می نماید. وقتی بنفش در کنار سفید قرار می گیرد سمبل خالص بودن و تواضع است. در فرهنگ چین بنفش رنگ رویا پردازان و فیلسوفان است و نشانه صداقت ، وفاداری و عشق می باشد. علم رنگ شناسی ثابت کرده است که بنفش آثار ترس و شوک های روحی را پاک می کند و در این زمینه مانند اشعه ماوراء بنفش عمل می نماید. 

 همه چیز در مورد رنگ بنفش

از به کار بردن بنفش در دکوراسیون داخلی خانه خود اجتناب نکنید. همانطور که مشاهده می کنید ترکیب بنفش و سبز به ترکیب کامل و زیباست که تحسین همگان را بر می انگیزد و همان چیزیست که دنبالش بودید. اگر فردی به شما بگوید که قصد دارد قالیچه بنفش خریداری کند مطمئن باشید آن فرد در آینده ای نزدیک به موفقیت خواهد رسید چون از ذهن باز و آرامی برخوردار است. جالب است بدانید امروز در آمریکا به سربازانی که در جنگ زخمی شده اند به پاس شجاعت شان قلب بنفش هدیه می شود. در دهه 1960 بنفش از محبوبیت بی نظیری در مجلات مد برخوردار بود . هم چنین این رنگ در دهه 1980 در کنار رنگ های طلائی قرمز و سیاه زیاد دیده می شد اما شهوت این رنگ در این دهه بسیار زیاد زود گذر بود. 

 همه چیز در مورد رنگ بنفش

این دوره دیگر زمان این است که بنفش در طراحی داخلی منزل شما جایی ویژه برای خود داشته باشد. زمان آن رسیده که شما نیز از آرامش و حالت خوش عرفانی این رنگ در خانه خود بهره مند شوید. بنفش به ندرت در طبیعت دیده می شود. مانند گل های زیبای بنفشه. هیچ رنگی به اندازه بنفش نمی تواند عرفانی و الهام بخش باشد. بنفش هم چنین یادآور غذاها و خوردنی های خوش مزه ای مثل انگور بنفش – بادمجان و تمشک می باشد و بسیار اشتها آوراست.

آبی به شما کمک می کند تا حین آشپزی تمرکز و آرامش داشته باشید. از طرفی بنفش به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای انتخاب غذا انجام دهید. استفاده از رنگ بنفش در آشپزخانه از یک فرد عادی یک سرآشپز هنر مند می سازد. 

 همه چیز در مورد رنگ بنفش

بنفش در خانهدیگر زمان آن رسیده تا بنفش را به اتاق نشیمن ، اتاق غذا خوری ، اتاق خواب و سرویس های بهداشتی منزل خود دعوت کنید تا جادوی این رنگ زیبا را به چشم خود ببینید. به شما توصیه می کنیم از حالت عرفانی و آرامبخش که به واسطه استفاده از رنگ بنفش در اتاق نشیمن شما بوجود می آید خود را محروم نکنید. شما به چند طریق می توانید از این رنگ در دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کنید. اگر تمایل دارید اتاق نشیمن شما در عین شیک بودن کمی کم نور و تاریک تر به نظر برسد از بنفش سیر برای نقاشی دیوارها استفاده کنید. هم چنین برای جلوه بیشر کوسن های بزرگ به رنگ قرمز طلائی روی مبل های قرار دهید اما اگر می خواهید کمی مدرن تر عمل کنید می توانید تنها یک دیوار را به رنگ بنفش بادمجانی رنگ آمیزی کنید و مبلمان چوبی و قالیچه های پرز بلند و سبز رنگ را در وسایل اتاق داشته باشد. چنانچه جنبه آرامش فضا بیشر برایتان اهمیت دارد از طیف های روشن و ملایم بنفش مثل بنفش یاسی استفاده نمائید و چیدمان خود را با قرار دادن کوسن های شکلاتی و قالیچه های پوستین کامل کنید.
در اتاق غذا خوری از قرمز و بنفش کنار هم بکار برید. برای مثال می توانید دیوارها را به رنگ بنفش نقاشی کنید و از دستمال سفره ، رومیزی یا گلدانی قرمز برای روی میزی غذا خوری استفاده نمائید. بنفش به دلیل آرامشی که به روح می بخشد رنگی بسیار مناسب برای اتاق خواب است بهتراست برای اتاق خواب از بنفش روشن ( بنفش یاسی ) در کنار سفید و نقره ای استفاده نمائید که در این صورت تاثیر گذازی آن بر آرامش روح و جسم چندین برابر خواهد شد . این رنگ رویاهایی زیبایی برای شما می سازد. 

 همه چیز در مورد رنگ بنفش

بنفش در اتاق خواب تنها یک تاثیر و ویژگی دارد و آن القای آرامش است. طیف ملایم و روشن و بنفش ذهن شما را باز می کند و نمی گذارد به افکار آزاردهنده تمرکز کنید و به همین دلیل به شدت استرس و تنش را از شما دور می کند و آرامش را جایگزین آن ها می نماید.  بنفش هم چنین برای کاهش های سرویس بهداشتی رنگی بسیار مناسب است. وجود ویژگی ها و تاثیرات رنگ بنفش آنچنان در آشپزخانه حیاتی به شمار نمی آیند بنابراین روی کابرد بنفش در آشپزخانه زیاد تاکید نمی شود بهتر است از این رنگ در قسمت های دیگر بیشتر بهره جست.
بنفش در هارمونی
بنفش بسیار کم در طبیعت دیده می شود و همان مقدار کم نیز اغلب در کنار طیف های گوناگون رنگ سبز به چشم می خورد . بنفش هم چنین در کنار قهوه ای بسیار زیبا می نشیند اما نکته ای که می بایست رعایت کنید این است که طیف های دو رنگی که در کنار هم می نشیند بسیار مهم هستند برای مثال بهتراست بنفش روشن ( بنفش یاسی ) در کنار قهوه ای شکلاتی قرار بگیرد و یا بنفش بادمجانی در کنار بژ و طیف های خنثی ی رنگ قهوه ایی .
ترکیب بنفش و صورتی نیز بسیار زیبا و چشم نواز است . این دو رنگ یک زوج بسیار هماهنگ هستند که وقتی در کنار هم می گیرند چشم ها را به سوی خود جذب می کنند. کنار هم نشستن بنفش ملایم و صورتی روشن ترکیبی را ایجاد می کنند که بسیار مورد پسند بانوان و دختران جوان واقع می شود و ترکیبی بسیار مناسب برای اتاق خواب می باشد. بنفش در کنار نقره ای طلائی ترکیبی شیک و بسیار پرجلوه را خلق می کنند که فضا را به فضایی شاهانه منزل می سازد و  همچنین باعث صمیمیت و گرم شدن محیط می شود. اگر تمایل دارید که فضایی فانتزی و هنری داشته باشید. به شما توصیه می کنیم آبی ، قرمز و سبز را کنار بنفش بنشانید . بنفش نیز همانند قرمز وقتی کنار سفید قرار می گیرد جلوه ای زیبا و تحسین بر انگیزی را بوجود می آورد از ترکیب بنفش با سیاه و طولی بپرهیزید زیرا این ترکیب احساس غم و ناکامی را در محیط القا می کند. 

همه چیز در مورد رنگ بنفش

همایش ملی معماری پایدار زیست محیطی

درباره همایش 

واژه پایداری برای نخستین بار در سال 1986 توسط کمیته جهانی گسترش محیط زیست تحت عنوان رویارویی با نیازهای عصر حاضر بدون به مخاطره انداختن منابع نسلهای آینده برای تامین نیازهایشان مطرح شده است و هر روز بر ابعاد و دامنه آن افزوده می شود تا راهبردهای مناسبی پیش روی جهانیان قرار گیرد. در جهان کنونی، معماران همسو و با سایر دست اندرکاران در تکاپوی یافتن راهکارهای جدیدی برای ایجاد زندگی مطلوب انسان می باشند و از آنجا که نقاط ضعف و قوت بنا بر زیست بوم جهانی تأثیر مستقیم دارد وظیفه ای بس حساس بر عهده معماران گذارده است. در واقع طراحی پایدار را می توان نوعی طراحی قلمداد کرد که در طول چرخه حیات خویش با سامانه های بوم شناسانه هماهنگی کامل دارد. طراحی پایدار نوعی از طراحی است که هدفش تامین نیازهای امروز بدون به مخاطره انداختن منابع نسلهای آینده است. بنیاد علمی پژوهشی معماری و شهرسازی ایران به مناسبت نامگذاری سال 1388 به نام سال اصلاح الگوی مصرف و با توجه به اهمیت فوق العاده استفاده از راهکارهای پایداری در کاهش مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف در ساخت و سازها از تمامی علاقمندان، صاحبنظران و پژوهشگران معماری و شهرسازی دعوت می کند تا از طریق ارائه مقالات، نظرات خود را با توجه به محورهای همایش به بحث و بررسی بگذارند.

هدف همایش

ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف سوختهای فسیلی به منظور کاهش آلودگیهای زیست محیطی و شکل دهی به ساختارهای نظری معماری پایدار در قالب ارائه راهکارهای کالبدی- محیطی جهت بنیانی برای معماری معاصر ایران است. جهت نیل به این هدف سعی بر آن است که از یک سو با مطالعه و تحلیل یافته های نوین در رابطه با معماری پایدار، و از سوی دیگر با بازخوانی تجارب معماری بومی کشورمان و معرفی نمونه های موفق طرحها و پژوهشهای معاصر که منطبق با آرمان پایداری است، به این مقصود دست یابیم. 

محورهای همایش 

در این همایش، مقالات در سه بعد اصلی معماری پایدار که شامل (منابع انرژی)، اجتماع و اقتصاد است در قالب محورهای زیر  ارائه خواهند شد:

معماری پایدار و مصرف بهینة انرژی:

  • معماری پایدار و انرژی های تجدیدپذیر
  • معماری پایدار و بهینه سازی مصرف انرژی در بنا
  • معماری پایدار و انرژی نهفته
  • معماری پایدار و بازخوانی معماری بومی

معماری پایدار و اجتماع:

  • معماری پایدار و هویت بومی
  • معماری پایدار و سلامتی جمعی
  • معماری پایدار و مشارکت مردمی
  • معماری پایدار و امنیت اجتماعی
  • معماری پایدار و آسایش (روانی،بصری، صوتی و حرارتی)
  • معماری پایدار و آموزش (ضررورت رشته های معماری پایدار)

معماری پایدار و اقتصاد:

  • معماری پایدار و اقتصاد خانواده
  • معماری پایدار و خودکفایی بنا (ZEB)
  • معماری پایدار و بازیافت (مواد، مصالح، منابع طبیعی ....)
  • معماری پایدار و سامانه مدیریت بنا (BEMS & BMS) 

مخاطبان همایش:

گروه یک:

الف. روسا، معاونین و کارشناسان وزارت نفت و شرکت های تابعه

ب. معاونین عمرانی استانداری ها ، شهرداران و معاونان شهرسازی و معماری شهرداریها

پ. روسا، معاونین و کارشناسان سازمان های مسکن و شهرسازی استانها

ت. روسا، معاونین و کارشناسان سازمان های حفاظت محیط زیست استانها

ث. مهندسین مشاور معماری و شهرسازی ، کارشناسان معماری و شهرسازی

ج. پژوهشگران آزاد

گروه دو:

الف. اعضای هیأت علمی رشته های معماری ، شهرسازی ، مکانیک سیالات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

ب. اعضای سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور

گروه سه:

دانشجویان رشته های معماری ، شهرسازی ، طراحی شهری ، عمران و مکانیک سیالات 

 

تقویم همایش 

تقویم همایش ملی معماری پایدار زیست محیطی 

برگزار کنندگان:

  • بنیاد علمی پژوهشی معماری و شهرسازی ایران
  • وزارت نفت
  • شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور
  • استانداری یزد

 حامیان:

  • وزارت کشور
  • شهرداری تهران
  • پژوهشگاه استاندارد
  • سازمان حفاظت محیط زیست
  • سازمان نظام مهندسی ساختمان (شورای مرکزی)
  • شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران (مپنا)
  • شرکت ملّی گاز ایران
  • سازمان صنایع و معادن استان یزد
  • شرکت توزیع نیروی برق استان یزد 

تماس با همایش : 

تلفن: 88105119 ( 10 خط)
نمابر: 88105122
نشانی پستی دبیرخانه همایش:
تهران، صندوق پستی 1943- 14155، دبیرخانه همایش معماری پایدار زیست محیطی
پست الکترونیک همایش:
Info@Seac2010.ir 

 

منبع: www.seac2010.ir

نقطه کانونی در دکوراسیون

زمانی که وارد یک اتاق می شوید چه موردی در بدو ورود نظر شما را به خود جلب می کند؟ شومینه؟ قاب عکسی مجلل؟ یا قفسه کتاب ها؟ شاید هم وسایلی عتیقه و آنتیک که در دکورسیون اتاق قرار داده شده اند. اما اگر چنین اتفاقی نمی افتد و هنگامی که وارد اتاقی می شوید هیچ عنصری در آن نگاه شما را به سمت خود نمی کشد در حقیقت دکوراسیون آن اتاق فاقد نقطه کانونی و عنصر اصلی نمی باشد. وجود نقطه کانونی در دکوراسیون یکی از باید ها در اصول طراحی داخلی است. درحقیقت هر دکوراسیونی باید دارای عنصری باشد که در هنگامی که فرد وارد اتاق می شود نظرش به سوی آن جلب گردد. 

  نقطه کانونی در دکوراسیون

این عنصر می تواند هر وسیله یا قسمتی از اتاق باشد و تشخیص و تعیین چنین قسمتی کار چندان دشواری نیست. نقطه کانونی در دکوراسیون یک اتاق دقیقا همان قسمتی است که کانون توجه و جذابیت دکوراسیون را به خود اختصاص داده است. 

 نقطه کانونی در دکوراسیون

به عنوان مثال ، یک نقاشی پرتره زیبا بر روی دیوار که نمایشگر صحنه مشهوری از یک گذشته تاریخی است می تواند جلوه کل اتاق و دکوراسیون را تحت الشعاع خود قرار دهد. دلیل این است که چنین تصویری به دلیل خیره کننده بودن و قدرتی که در جلب نظر ها دارد می تواند بر احساسات و روحیه افرادی که وارد اتاق می شوند و در آن حضور دارند تاثیر بگذارد. از این رو می توان گفت نقطه کانونی در دکوراسیون یک اتاق می تواند بر احساسات و حالات حاکم در فضا نیز تاثیرگذار باشد. 

 نقطه کانونی در دکوراسیون

ممکن است تصور کنید که نقطه کانونی در اتاق باید یک قسمت و یا یک شی بسیار بزرگ و آنچنانی باشد, در صورتی که این تصور اشتباه است. بلکه یک پیانوی قدیمی و کوچک نیز می تواند یک نفطه کانونی در دکوراسیون یک اتاق باشد. بنابراین برای ایجاد یک نقطه کانونی در دکوراسیون لزومی به صرف هزینه زیادی نیست بلکه تنها باید سعی شود تا آن زیبایی و جذابیت بصری لازم فراهم شود و به وجود آید. 

 

نقطه کانونی در دکوراسیون

حال پس از مطالعه این مطلب کمی دقیق تر به دکوراسیون اتاق های خانه خود نگاه کنید و ببینید آیا دکوراسیون آن ها دارای چنین ویژگی مهمی هست و عنصری در دکوراسیون آن ها در نظر گرفته شده تا سبب جلب نظر و خیره کردن چشم ها شود یا خیر. اگر چنین عنصری را نمی یابید برای بوجود آوردن آن سریعا اقدام کنید و فراموش نکنید که برای این کار بیش از اینکه به هزینه و وقت زیادی نیاز باشد به خلاقیت و سلیقه هم نیاز است.

رنگ درمانی در خانه

انتخاب رنگ مناسب در فضاهای مختلف خانه، آرامش، هماهنگی و شادی را برای شما به ارمغان خواهدداشت. امروزه همه‌ی ما در دنیایی رنگارنگ زندگی می کنیم. از صبح که بیدار می شویم تا شب که به خواب می رویم، رنگ های گوناگونی از نظر ما می گذرند. رنگ ها به طور نا خود آگاه در روحیات ما تاثیر می گذارند، به گونه ای که حتی خلق و خوی روزانه ی ما متاثر از آنها است. شاید تاکنون متوجه تاثیر رنگ خاصی بر روحیات خود شده اید. اگر در میحط هنری مشغول به کار باشید، احتمال دارد رنگ اتاق کارتان نارنجی روشن باشد. گاهی وارد مکان هایی شده اید که مملو از رنگ های ناهماهنگ بوده، و با دیدن این منظره احساس خفگی به شما دست داده است. 

در حقیقت رنگ، انرژی نوری است که بر سلول‌های زنده تاثیر می گذارد. براساس تحقیقات علمی، نور دارای فرکانس و ارتعاش است، و در عصر مصر باستان، رنگ برای درمان کلی بیماری ها مورد استفاده قرار می گرفت. در نتیجه میتوان از خاصیت درمانی رنگ در خانه ها سود جست.
رنگ درمانی چیست؟
داشتن احساسی خوب و شاد تنها با استفاده از رنگی خاص از کاربردهاى رنگدرمانى است. از آنجا که خانه مکانی برای استراحت، بازی، کار، و سپری کردن یک عمر زندگی است، کاربرد رنگ تاثیر بسزایی در زندگى شما دارد.
موارد کاربرد رنگ درمانی چیست؟
ابتدا رنگی را انتخاب کنید که بیشتر می پسندید،سپس آن را برای رنگ زمینه ی خانه خود در نظر گیرید. شاید تعجب کنید اگر به شما بگویم انرژی که  از بدن شما به محیط اطراف منعکس می شود رنگی است. مثلا اگر چیزی باعث ناراحتی شما شود، انرژی انعکاسی از بدن شما به رنگی خواهد بود که از آن بیزار هستید. پس رنگی را انتخاب کنید که با روحیات شما سازگار باشد.
چه رنگی مناسب شما است؟اگر در انتخاب رنگ هنوز به نتیجه نرسیده اید، از رنگ فروشی بروشورهای رنگ را تهیه کرده، به خانه ببردید. با بررسی دقیق رنگ ها، مشاهده کنید که هر یک از آنها به لحاظ احساسی چه تاثیری بر شما دارند. اگر دوست دارید اتاق خواب شما هم آرامش و هم شادابی داشته باشد، از رنگ های خنثی مانند سفید، کرم و خاکستری مایل به قهوه ای برای ایجاد تعادل، استفاده کنید.

رنگ ها و فواید درمانی آنها 
آبی رنگی است تسکین دهنده که سلامتی و آرامش به همراه دارد. هرچه رنگ آن روشنتر باشد، بهتر است.در درمان کلی بیماری هایی مانند تب، تشنج و مشکلات تنفسی بسیار تاثیر گذار است. آبی بهترین رنگ برای اتاق خواب است. اگر این رنگ را دوست ندارید در کنار آن قرمز را بکار برید تا تعادل ایجاد شود. 
قرمز رنگ خون است و به شریان خون در بدن کمک می کند. قرمز نماد استقامت و قدرت است. میتوانید از این رنگ، یا زیر مجموعه هایش، در قسمت های کوچکی از دیوار استفاده کنید.
 زرد برای عصب های بدن مناسب است و هوشیاری و دقت را بالا می برد. این رنگ انرژی های منفی و صموم را از بدن میزداید. رنگ طلایی، که زیر مجموعه ی زرد است، به شما شهامت میدهد. این رنگ مناسب سرسرا، اتاق های بزرگ و نشیمن است. 
 سبز
میان دیگر رنگ های تعادل ایجاد می کند. به همین دلیل گل و گیاه در خانه احساس خوبی به شما می دهد. این رنگ خواه در یخبندان زمستان، خواه در گرمای تابستان، شما را شاداب و سرحال میکند. 
 نارنجی تقویت کننده ی انرژی است و شدت رنگ قرمز را ندارد. این رنگ خلاقیت و شادابی به همراه دارد، و مکان های کسل کننده و سرد را فرح بخش می سازد. نارنجی مناسب اتاق کار است.
بنفش رنگ معرفت است، و به ذهن و بدن شما استراحت می دهد. این رنگ مناسب کسانی است که از بیماریهای میگرن و بی خوابی رنج می برند. رنگ یاسی به اتاق خواب شما جذابیت و صفای خاصی خواهد داد.
بسیادی از محافظه کاران _ طرفداران سبک سنتی _ ترجیح میدهند از یک رنگ برای خانه ی خود استفاده کنند. مردم به علت عدم آگاهی از تاثیر رنگ ها و ترس از تغییرات تنهااز رنگ های سفید و خاکستری استفاده می کنند. اما با بکار گیری رنگ مناسب میتوانید خانه ی خود را تبدیل به محیطی شاد و دلپذیر کنید.

به دکوراسیون اتاق خواب خود گرما بخشید

اتاق خواب شما باید مکانی گرم و راحت باشد تا شما بتوانید در پایان یک روز پرکار در آن به آرامش برسید. اتاق خوابی که فاقد فضایی گرم و راحت با دکوراسیونی مناسب نباشد تنها یک اتاق از اتاق های خانه شماست. 

اتاق خواب شما باید به قدری دنج و تسکین دهنده باشد که به محض ورود تمام استرس ها و تنش ها را فراموش کند و تنها به آرامش و استراحت فکر کند. مهم نیست که اتاق خواب شما بزرگ است یا کوچک زیرا اتاق خواب شما به هر اندازه و شکلی که باشد می توانید با اجرای چند تکنیک و رعایت چند نکته مهم در آن اتاق خوبی گرم و دانشین داشته باشید. برای آموختن این موارد در این مطلب با ما همراه شوید.
1.    اتاق خواب خود را مرتب و سازمان یافته نگه دارید. شما نمی توانید انتظار داشته باشید در اتاق خوابی که از شدت بهم ریختگی کف اتاق دیده نمی شود احساس گرما و راحتی کنید. تمام وسایل و لباس های خود را در جای مخصوص خود قرار دهید و اتاق را از هرگونه بهم ریختگی دور نگه دارید.
2.    رنگ سقف و دیوار را طوری انتخاب کنبد که به گرم کردن فضا کمک کنند. رنگ های طلایی, قرمز, پرتقالی ، زرد و قهوهای مایل به زرد سبب گرم شدن محیط می شوند. از رنگ های تیره و سرد برای اتاق خواب خود دوری کنید زیرا این گونه رنگ ها تا زمانی که هدف شما داشتن اتاق خوابی گرم و راحت است هیچ جایی در اتاق خواب شما ندارند. از دو طیف رنگی در اتاق خواب خود استفاده کنید طیف روشن تر برای سقف و طیف تیره تر برای دیوارها مناسب است.
3.    چیدمان وسایل اتاق خواب خود را به نحوی انجام دهید که فکر می کنید بهترین است. اگر اتاق خواب شما کوچک است دقت کنید که تنها وسایل ضروری را در آن قرار دهید و از وسایل کوچک و ظریف و تا حد امکان چند منظوره استفاده کنید تا از شلوغ  شدن فضا جلوگیری شود اما اگر اتاق شما به اندازه کافی بزرگ است، سعی کنید با قرار دادن چند مبل تکنفره راحت و یک قفسه کتاب زیبا محیطی راحت و گرمی را مهیا کنید. فقط مطمئن شوید که فضای کافی در اختیار دارید و براحتی می توانید در اتاق خود عبورومرور داشته باشید و برای اینکه به وسیله ای نخورید مجبور به تغییر مسیر نباشید. 

4.    برای پرده از رنگ های خنثی و هماهنگ با رنگ دکوراسیون اتاق استفاده کنید. حتما شمع های زیبا را در دکوراسیون اتاق خواب خود بگنجانید. زیرا این عناصر دکوری زیبا نه تنها سبب زیبایی اتاق خواب شما می شود بلکه به طرز شگفت انگیزی سبب گرمای اتاق خواب شما می شود.
5.    تا حد امکان از تعدد زیاد کوسن های زیبا و نرم برای تزئین تخت خواب خود استفاده کنید زیرا کوسن ها می توانند احساس راحتی و گرما را تواما به فضای اتاق خواب القا کنند.

ایمنی در حمام

وارد شدن به وان پر از آب شاید یکی از آرامبخش ترین کارهایی باشد که هر کس پس از یک روز پر از استرس تمایل به انجام آن دارد، اما در این میان حفظ و رعایت مسائل ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. و این امر به ویژه برای سالخوردگان و کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. آگاهی، احتیاط، و آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمال بروز آسیب ها را کاهش می دهد. 

ضروریاتدر حمام باید احساس آرامش داشته باشید، به همین دلیل باید در مورد حفظ ایمنی با کلیه افراد خانواده و به ویژه کودکان صحبت کنید. با آنها در مورد درجه حرارت آب، نحوه استفاده صحیح از لوازم بهداشتی نظیر صابون و شامپو، و سایر موارد به روشنی صحبت کنید.
کودکان و وان حمام
هر ساله 8 کودک به دلیل غرق شدن در وان حمام جان خود را از دست می دهند و این امر تنها به دلیل عدم وجود نظارت کافی از سوی والدین است. زمانیکه کودکان وارد حمام می شوند روی کارهایی که انجام می دهند نظارت داشته باشید و آنها را به حال خود رها نکنید. 

دمای آبآبی که از شیر یا دوش می ریزد اگر بیش از اندازه گرم باشد می تواند خطرساز شود. آب خیلی گرم می تواند سبب سوختگی شود. آب را باید ابتدا با نوک انگشتان و سپس دست خود تست کنید. یکی دیگر از موارد مربوط به این بخش گرم شدن بخش فلزی شیر آلات زمانی که آب گرم از آنها بیرون می آید می باشد. اگر این شیرآلات گرم با دست و یا پوست بدن شما ارتباطی برقرار کنند باعث ایجاد سوختگی می شوند.
سالخورگان و حمام
زمانیکه سن افراد بالا می رود قابلیت های حرکتی آنها کاهش پیدا می کند و به مثابه آن خم شدن، نشستن و بلند شدن نیز برای آنها دشوار می شود. برای افراد سالخورده حمام بدون وجود وان مناسب ترین گزینه است. همچنین نصب دستگیره های متفاوت دیواری در مکان های مختلف حمام به آنها کمک زیادی میکند. 

جلوگیری و اجتنابتنها با کمی دقت و پی گیری می توان تعداد مرگ و میرهایی را که هر ساله به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در حمام اتفاق می افتد را از میان برداشت. تنها با رعایت چند نکته محدودی که به آنها اشاره کردیم به راحتی می توانید امنیت را حفظ نموده و از یک حمام گرم و دلچسب لذت ببرید.

اولین جشنواره ملی معماری سبز

برای دیدن و خواندن اطلاعات مربوزه بر روی هر کدام از لینک های زیر جداگانه کلیک کنید 

مقدمه-بیان مساله 

مسابقه طراحی مسکن سبز 

مسابقه معماری و انرژی 

فراخوان مقاله 

ثبت نام

 

لینک های مربوطه: 

 راهنمای تهیه مقاله 

دریافت فرم ثبت نام 

شرایط شرکت در کنفرانس

 

آدرس دبیرخانه جشنواره :

 اصفهان - چهارباغ پایین - بین چهارراه تختی و میدان شهدا - کوچه شهیدبانکی - بن بست اول - پلاک 18

دبیرخانه اولین جشنواره ملی معماری سبز

 کدپستی : 8148635113

 تلفکس                           4460851-0311

                                        09361310993 

 

منبع: www.aboarch.com

 

اطلاعاتی در رابطه با ونیز

شهر ونیز

ونیز بر روی 117 جزیره ساخته شده و دربرگیرنده 150 آبراه و 410 پل است. آنچه به عنوان ونیز برای گردشگران شناخته می‌شود، از چند جزیره کنار یکدیگر حاصل شده است که به وسیله آبراه بزرگ(Grand Canal) از یکدیگر جدا شده‌اند. شهر به 6 بخش اصلی تقسیم شده است.

Venice Map

ونیز بزرگترین منطقه پیاده جهان از لحاظ مساحت است. دو پایانه بزرگ در محل اتصال پل ورودی (پل آزادی یا به  زیان ایتالیایی ها ponte della liberta)  قرار گرفته‌اند. ایستگاه راه آهن سانتا لوچا (Santa Lucia) و ایستگاه اتوبوس و پارکینگ خودرو. مابقی راه را مسافران باید با پای پیاده، اتوبوس دریایی، تاکسی دریایی و یا قایق‌های توریستی که به آن گندلا (Gondola) گفته می‌شود، طی کنند. حتی ورود دوچرخه نیز به ونیز ممنوع است. بهترین پیشنهاد ما به شما مسیر پیاده و گم شدن در کوچه و پس کوچه‌ها است.

چهار پل بر روی آبراه بزرگ ساخته شده است که آخرین آن پل کالاتراوا در مجاور پایانه اتوبوس اخیرا احداث شده است. پل قرمز رنگ کالاتراوا همچون ستون فقرات یک مار به صورت نرم و ملایم دو بخش را به یکدیگر وصل نموده، از معدود بناهای جدید (افتتاح در سپتامبر 2008) است که در جزیره به چشم می‌خورد. اگر مارکو پلو مجددا به ونیز بازگردد، هنوز بسیاری از بخش‌های شهر همچون وقتی است که آنرا ترک نمود.

Venice calatrava bridge

 

زندگی در ونیز

جمعیت 70هزار نفری ونیز سالانه پذیرای 20 میلیون گردشگر است. قیمت بالای زمین و خدمات باعث فرار بسیاری از افراد بومی به خارج از شهر شده است. از طرفی سیل و بالا آمدن ای دلیل دیگری برای زندگی سخت در آن است، به نحویکه چکمه‌های ونیزی بسیار مشهور است. قسمت پایین در ورودی اکثر خانه‌ها نیز با ورقه‌های فلزی آّب بندی  پوشیده شده، تا جلوی نفوذ رطوبت به داخل بنا گرفته شود.

در دومین سفر ما در یک روز آفتابی دسامبر به ونیز، میدان سن مارکو به عمق 5 سانتیمتر در آب بود و ما تا مچ پا در آب بودیم. تصور اینکه در روزهای بارانی چه اتفاقی برای شهر می‌افتد، وحشتناک است.

میدان سن مارکو

در اکثر معابر اصلی شهر تخته های چوبی بر روی چهارپایه های فلزی حدود 50 سانتیمتر بالاتر از زمین قرار گرفته‌اند. در ابتدا برای ما این سوال بود که دلیل وجود آن در معابر تنگ برای چیست. در میدان سن مارکو متوجه شدیم، در مواقعی که زمین آب گرفته است، مردم برای فرار از آب روی این چهارپایه‌ها حرکت می‌کنند.

 باسیلیکای سن مارکو

بعضی از ساکنین ونیز، زندگی در آنجا را با زندگی در قفس بزرگ تشبیه کرده‌اند. علاوه بر کوچکی و بسته بودن شهر، سیل گردشگران کنجکاو نیز این موضوع را تایید می‌کند. چرا که گردشگران از هر سوراخ و روزنی برای دیدن فضای داخلی ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. چگونگی زندگی امروزی در ساختمان‌های قدیمی برای همه جالب است. به همین دلیل پنجره تمام خانه‌ها با پرده‌های کلفت پوشیده شده است. البته این موضوع مانع از رخت بندهای طولانی با لباس‌های شسته شده رنگارنگ نیست. چنانچه این پارچه‌های رنگارنگ جزیی از نمای شهری ونیز است.

رخت های ونیزی

  

معابر ونیز

سیستم نامگذاری کوچه ها در ونیز بسیار جالب است. اصولا در ایتالیا برخلاف تهران، خیابان‌ها بعد از هر تقاطع  نام جدید به خود می‌گیرند و خیابان طویلی وجود ندارد. این موضع برای ونیز نیز صادق است. هر کوچه کوچک برای خود کسی است و نامی دارد.

ترکیب آبراه‌ها و کوچه ها شریان‎های ونیز را ساخته است. آبراه ‌های بزرگ کانال نامیده می شود و آبراه‌های فرعی تر ریو (rio). آبراه ها وظیفه ای همچون خیابان‌های سواره را دارند. جالب اینکه بعضی از آنها یک طرفه هستند و بعضی محدودیت ارتفاع، عرض و نوع قایق دارند که با علایم رانندگی مشخص شده است. علامت ورود ممنوع درعکس زیر یکی از این نمونه‌ها است.

Venice Alley 02

ویا Via و یا خیابان به ایتالیایی در ونیز کاله (calle) نام دارد. کوچه روگو (rugo)،  مسیر کنار آب فوندامنتا  (fundament)، کوچه بن بست کرته (corte) و کوچه‌ای که خانه ای بخشی از آنرا سرپوشیده کرده (همانند ساباط ) ستپرتگو (sotoportego ) نامیده می‌شود. شهرداری ونیز نگاه تخریبی به گذرهای آشتی کنون شهر ندارد. گاهی  حتی دو نفر هم به زحمت از کنار یکدیگر می‌توانند عبور کنند. عکس پایین یکی از این کوچه‌های آشتی کنون است.

Venice Alley 01

تنها میدان و پیاتزای شهر، سن مارکو است و مابقی میدان‌ها کمپو (campo) خوانده می‌شوند. بعد از هر معبر تنگ همیشه باید منتظر میدانی باشید، که اغلب کلیسایی در کنار آن واقع شده و درخت‌ها، نیمکت‎ها، صندلی‌های کافه‌ها اطراف و گروه کبوتران، رهگذر را به نشستن و تامل فرا می‌خواند.

پل از اجزای اصلی جزیره است. از بین 410 پل شهر ونیز، 4 پل آن بر روی کانال بزرگ ساخته شده‌اند. پل ریانتو (Rialto Bridge) تنها پل روی کانال تا زمان افتتاح پل آکادمیا (Accademia Bridge) در سال 1854 بود. پل ریانتو (عکس پایین) بین سال‌های 1588 تا 1591 ساخته شده است. پل دارای 3 مسیر پیاده است، دو مسیر در طرفین و یک مسیر در میان مغازه‌هایی که بر روی پل ردیف در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.  دو پل سکالتزی (Scalzi) و کالاتراوا پایانه‌های شهر را به سوی دیگر کانال پیوند می‌دهد.

Venice Bridge

 

میدان سن مارکو

میدان سن مارکو، میدان اصلی ونیز و  از بزرگترین فضاهای باز شهری اروپا است. ناپلئون معتقد بود که میدان سن مارکو بهترین فضای طراحی شده اروپاست. میدان همیشه مملو از دسته های گردشگران و کبوتران است. میدان قرن 9 میلادی به صورت فضایی کوچکتر در مقابل کلیسا جای نمایی و در سال 1177 به اندازه فضای کنونی بزرگ شد. فضای میدان از دو مستطیل ال شکل تشکیل شده که هیچکدام از اضلاع آن با هم موازی نیستند و برج ناقوس کمپنیله (Campanile) در محل اتصال دو بخش سر کشیده است.

Venice San marco 03

بخش اعظم مستطیل بزرگتر در  روبروی کلیسا با صندلی‌های کافه‎های اطراف پوشیده شده است. سطح این میدان پایینترین نقطه ونیز است و با هر بارندگی به استخری بزرگ تبدیل می‌شود.

مستطیل کوچکتر یا پیاتزتا  Piazzetta روبرو تالاب ونیز (Venetian Lagoon) قرار دارد. دو ستون مصری با مجسمه‌های شیر سنت مارکو و مجسمه سنت تئودور با تمساح نگهداران میدان هستند و منظره تالاب را نیز قاب کرده‌اند. این دو ستون شاهد برافراشتن بادبان کشتی مارکو پلو در هفتصد سال پیش بوده اند.

Venice San marco 02

 

منبع : معماری منظر ایران

معرفی کتاب "از مفهوم تا فرم در طراحی منظر"

 

From Concept to Form

کتاب "از مفهوم تا فرم در طراحی منظر" تالیف گرانت دبلیو. ری با ترجمه دکتر محستن فیضی و دکتر مهدی خاک زند  توسط انتشارات فرهنگ متین منتشر شده است. خواندن این کتاب ارزشمند را توصیه می کنیم. این کتاب را می‌توان از کتابهای بدیع و جذاب در حوزة معماری منظر دانست که به جهت سادگی در گفتار و توجه به فرایندهای واقع بینانه، در زمرة آثار موفق درا ین عرصه قرار گرفته است. در این کتاب می خوانیم:

به طور کل می توان رویکردهای فرایندهای طراحی را به دو دسته کلی تقسیم کرد: دستة نخست آنهایی که به دنبال استعاره‌ها و مفاهیم ویژه‌ای هستند و در این راه به فرمهای خاص و متفاوتی نیز دست پیدا می‌کنند و گروه دوم آنهایی که تلاش می‌کنند با در نظر گرفتن مفاهیمی کلی و منطقی پروژه را به سمت طراحی فرمهایی معین و تعریف شده سوق دهند. رید نیز در کتاب خود تلاش کرده با بیانی سلیس و روان یک فرایند طراحی منظر از دستة دوم را تصویر نماید و با معرفی چند پروژه واقعی بیش از پیش بر عملی بودن این فرایند صحه گذارد.

آنچه مسلم است دست مداخله‌گر انسان همیشه طبیعت را تهدید کرده است و چنانچه ایان مک هارگ نیز در کتابش (طراحی با طبیعت) ذکر می‌کند بهترین شیوه، کنار آمدن با طبیعت است. چنانچه دراین کتاب نیز می‌بینیم رید در تلاش است تا در رویارویی با موقعیت‌های طبیعی و درک آنها مناسب‌ترین شیوة برخورد مفهومی (ذهنی) و عملی (طراحی) را برگزیند ولی تفاوتی که نگاه رید با بسیاری از معماران و بخصوص معماران منظر دارد توجه خاص به مقولة فرم و کنکاش‌های وی در این عرصه است. او با دسته‌بندی ویژه‌ای می‌کوشد تا فرمهای اطراف ما را (طبیعت‌گرا یا غیر آن) بشناسد و با بهره‌گیری از خصوصیات ذاتی هر یک که از روان آدمی نیز نشأت می‌گیرد، به بحث کردن در مورد هر کدام بپردازد و به حق که چه شایسته با معرفی و انتخاب شواهدی مناسب در انتهای کتاب مهر تأئیدی بر نظریه‌پردازی‌های خود می‌زند. شاید همین بیان ساده و بی‌پیرایه اوست که اندکی کار مترجمین را با مشکل مواجه ساخت. کتاب از نظم خاصی در فصل‌بندی و نوشتار برخوردار بود و به همین جهت مترجمین تلاش کردند که حتی در فرم کلی و کلیات محتوای صفحات نیز امانتدار باشند و همان را که نویسنده انجام داده، مورد توجه قرار دهند.

در مجموع می توان اذعان نمود که کتاب از "مفهوم تا فرم در طراحی منظر" با حجم کم خود، نگاههایی بزرگ را به دنبال دارد و به راحتی می‌توان دریافت که توسعة این مفاهیم و فرمها نمی‌تواند دور از ذهن باشد. این موضوع تلاش بیشتر دانشجویان و متخصصین در حوزة معماری منظر را می‌طلبد تا با سعی و کوشش به توسعه این مفاهیم و فرمها به خصوص در فرهنگ ایرانی ما بپردازند و در این راه به معرفی ارزشهای ناب طراحی منظر ایرانی دست یابند.

فهرست عناوین نسخه اصلی این کتاب را در اینجا ببینید. 

منبع : معماری منظر ایران

زندگی در فضای باز

این خانه خودمانی و راحت در ایالت کالیفرنیا واقع شده است. طراحی کلی خانه توسط خانه عمران و معماری "تورنبال گریفین" تهیه گردیده و کار ساخت آن در سال گذشته به اتمام رسید. نمای بیرونی تمامماً از چوب سدر ساخته شده است، و سقف های آنها آهنی است. در قسمت دیوارهای شمالی به طور کامل از شیشه درست شده اند و نمای زیبایی را فراهم آورده اند. دیوارهای جنوبی نیز حریم خصوصی خانه نسبت به جاده را حفظ می کنند اما همچنان نور را از طریق پنجره های روی بام دریافت می نمایند. 

زندگی در فضای باز

زندگی در فضای باز

زندگی در فضای باز

زندگی در فضای باز

زندگی در فضای باز

زندگی در فضای باز

زندگی در فضای باز

زندگی در فضای باز

زندگی در فضای باز

زندگی در فضای باز

زندگی در فضای باز

زندگی در فضای باز

زندگی در فضای باز

کتابخانه دانشگاه آمستردام


مطالب معماری
محک - موسسه خیریه حمایت از کودکان مبنلا به سرطان

University Library of the University of Amsterdam / Roelof Mulder & Ira Koers

 University Library of the University of Amsterdam / Roelof Mulder & Ira Koers

Architects: Studio Roelof Mulder & bureau Ira Koers
Location: Amsterdam, The Netherlands
Project Area: 2,300 sqm
Project Year: 2009
Photographs: Courtesy Roelof Mulder & Ira Koers
 

 برای دیدن عکسهای بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید 

University Library of the University of Amsterdam / Roelof Mulder & Ira Koers


مطالب معماری
محک - موسسه خیریه حمایت از کودکان مبنلا به سرطان

نورپردازی فضای خارجی


مطالب معماری
محک - موسسه خیریه حمایت از کودکان مبنلا به سرطان

مهندس سایه آرین

 

ورودی

   ضرب المثل قدیمی درباره تاثیرات اولین برخورد به همان اندازه درست می باشد که همیشه بوده و به همان گونه ورودی یک خانه نمایانگر فضاهای اشغال شده و آزاد داخل خانه است. کنا در ورودی یک خانه ممکن است به وسیله یک سبد آویزان و یا یک کالیکه لامپ و یا به وسیله سفال قرمز رنگ در گوشه ای که با لامپهای هالوژن کم نور روشن کرد. این جزئیات و مقدمه چینی ها یک نشانه ای می دهد درباره کسی که آن سوی خانه است. درست است که سبک و دکوراسیون ورودی یک حانه بیان از شخصیت صاحب خانه است ، با این وجود علت اصلی آن متمایز کردن یک خط بین فضای بیرون و فضای داخل خانه است. این خط تقریبا درک شده و محترم برای تام مردم است ، حتی یک دیدارگر معمولی مانند پستچی این حریم را نخواهد شکست مگر اینکه اچازه چنین کاری به او داده شود.

   بنابراین ورودی یک سری وظایفی را بر عهده دارد که باید به آنها عمل نماید. این مکانی است که ما شخصیت خود را نشان می دهیم ، بسته های پستی را قبول میکنیم ، به مهمانان خوش آمد می گوییم. یک وظیفه حیاتی دیگر آن حفاظت ما در مقابل دیدارگران ناخواسته می باشد. در این لفافه ، نور میتواند یک نقش بسیار مهم بازی کند ، چه برای جلوه بخشیدن به منظره ورودی و چه برای دور نگاه داشتن هرگونه تلاش مهمانان ناخوانده.

 

طرح

   با به همراه داشتن این یاداشت ها درباره منابع نور که می خواهید در ذهن خود به صورت جزئی مجسم کنید و بعد نوبت به طراحی و برنامه ریزی می رسد.

   شروع کردن با فضای میانی ، من پیشنهاد میکنم که یک نقشه اشکوب ، به صورتی که شما میتوانید مشخص کنید که لوازم اصلی منزل کجا قرار خواهد گرفت ( مانند : تخت خواب ها ، میزها ، ... ) یک یاداشت از هر پنجره و جهت آن بردارید تا بعدا بدانید کی و کجا نور خورشید به داخل خانه می تابد.

 

جزئیات عمل

   زمانی که نقشه در حال شکل گیری است این مهم است که عملی فکر کنیم آیا سیستم های برقی در شرایط خوبی هستند یا نه ؟ این زمان خوبی است که در مورد سلات سیستم تحقیق کنیم. کمک گرفتن از افراد حرفه ای را توصیه می کنم. در بسیاری از کشورها با یک هزینه کم ، شرکت های تجهیزات برقی یک ارزیابی از سیم کشی شما می کنند. آنها ممکن است حتی بتوانند یک متخصص برای بهبود سیستم و نصب نور جدید در اختیار شما بگذارند. لطفا به خاطر داشته باشید در برخی کشورها برای مالکان خانه عیر قانونی است که تجهیزات برقی خود را تعمیر کنند.

   تمامی این صنعت به ما کمک میکند که از کوچکترین مکان ها و فضا ها نهایت استفاده را ببریم. راه های بیشماری وجود دارد برای زیباتر ساختن فضاهای خارجی خانه هزاران نوع کباب پز و غذاپزهای باغچه ای وجود دارد ، مصالح تراس سازی ، سیستم آبیاری کامپیوتری ، فضای سبک کافه با دستگاه تولید گرما که ممکن می سازد که در زمستان در آن نشست و با یک دوست نوشیدنی خورد.

   یک وسیله مهم دیگر نورپردازی مصنوعی است که ممکن میسازد ک ما زمان بیشتری را در باغچه سپری کنیم. خلافترین کار نورپردازی این نیست که زمانی ما در محیطی هستیم آن را محدود نکنیم. اما ما می خواهیم بسازیم فضایی را که از داخل فوق العاده به نظر آید.

 

نیازهای جانبی ( نیازهای متصل )

   وقتی که می خواهیم طراحی و دکور فضای ورودی را برای آماده سازی یک خوش آمد گویی گرم آماده سازی کنیم ، یک موضوعی است که باید در نظر گرفته شود و آن این است که سوالات ذیل حتما پاسخ داده شود.

   آیا شماره و یا اسم خانه به وضوح قابل رویت است؟

   آیا یک راه یا مسیر که از خیابان به در ورودی منتهی می شود وجود دارد؟ اگر هست آیا در شب آن تاریک است؟

   آیا در نظر دارید که یک سیستم چراغ امنیتی نصب کنید؟

   آیا نور چراغ های خیابان در ورودی را روشن میکند؟

   آیا میتوانید سوراخ کلید را در تاریکی به وضوح ببینید؟

   اگر شما یک سیستم ایمنی ویدوئی و یا یک سوراخ چشمی در دوورودی دارید آیا میتوانید همیشه صورت دیدار گرانتان را به روشنی ببینید؟

   نقشه نورپردازی از چایی شروع میشود که تسهیلات عمومی شهری تمام می شود برای مثال در یک دهکده که راه های عمومی و خیابان هایی که از نور کمی برخوردارند و یا نور ندارند ، در آنجا یک نورپردازی سطح بالاتری نسبت به خانه هایی که در خیابان های اصلی شهر هستند و از نور چراغ های خیابان استفاده می کنند لازم است.

 

نقشه نورپردزی

   در نظر بگیرید مسیر از فضای عمومی به طرف در ورودی خانه ف می شود ، در یک خانه دوطبقه که به نظر می رسد به مقدار کافی نور دریافت می کند ، که نیاز به لامپ اضافه ندارد ، اما اگر جاهایی ناریک باشد یا گیاهان زیادی آنجا روییده باشد یا راهروهای تاریکی داشته باشند ، لطیفی به مهمانان شما می کنند ، که برای آنها آنجا را قابل رویت بکنید. ( برای امنیت آنها و احساس خوشایندیشان ). راه های طولانی می توانند با چراغ های آویخته بر ( تیر چراغ برق ) و تابلوهای راهنما روشن شوند.

   جایی که مسیر در کنار دیوار باشد ، چراغ می تواند آنجا روی دیوار نصب شود که را را روشن کند. چراغ های ایمنی با گرما یا حرکت فعال می شوند و برای محافظت مناسب است.

 

صرفه جویی در انرژی

   برای اینکه نورپردازی خارجی شما که ساعات طولانی کار می کند استفاده از لامپ های کم مصرف مناسب نمی باشد. انتخاب های زیادی در مورد استفاده از لامپ های کم مصرف وجود دارد مخصوصا که در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته و مدل های رنگی هم از این نوع لامپ ساخته شده و تعویض نورهای شدید میتواند آرامبخش باشد.

 

قابل اجرا بودن

   همراه با تهیه یک دعوت مناسب و خوش آمد گویی به مهمان ، این مهم است که نور در ورودی برای شما و خانواده تان به درستی عمل کند. این شامل در نظر گرفتن طرح ها و افکاری در مورد سیستم که به خوبی کار کند. در نطر بگیرید یک تایمر یا یک سویچ که به کار بیفتد در غروب که اگز شما از خانه یه دتی دور بودید که چراغ ها روشن شود قبل از آمدن شما به خانه در تاریکی ، این نه تنها یک کار عملی است بلکه به امنیت خانه شما هم اضافه می کند.

   برای آنهایی که واقعا طالب یک ورودی هستند این تصویر یک طراحی رویایی است یک جفت ستون سنگ مرمر که مقداری از دیوار خارجی فاصله دارد و از سطح زمین بلند شده و نوری صورتی که منعکس شده روی دیوار از پشت ستون با قرار دادن در ورودی و نمایش فضای داخلی کشیده می شود و در انتها به سمت باغچه کوچک داخلی منتهی میشود.


مطالب معماری
محک - موسسه خیریه حمایت از کودکان مبنلا به سرطان