مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

استخرهای سراسر دنیا

بزرگترین استخر دنیا

 

این استخر که در کشور شیلی و در کنار دریا ساخته شده ،  نامش به عنوان بزرگترین استخر دنیا در کتاب رکورد های گینس به ثبت رسیده است. طول آن ۱۰۱۳ متر است ، محوطه ای به وسعت ۸ هکتار را پوشش داده و مجموعا 250.000 متر مربع آب را در فضای خود جای داده است. برای ساخت این استخر 1 میلیارد دلار هزینه شده و هزینه نگهداری از آن سالانه 2 میلیون دلار است.

 

 

استخر شیطان

 

آبشار ویکتوریا با ارتفاع 128 متر ارتفاع  در قاره آفریقا درکشور زیمباوه قرار گرفته است.  در بالای این آبشار یک استخر طبیعی شکل گرفته که به استخر شیطان معروف است. جریان آب این استخر طبیعی، آرام و در 4 ماه آخر سال که آب آن کم است می توان در ان شنا کرد.  برای افرادی که دوست دارند شنا در ارتفاع و در نوک یک آبشار را تجربه کنند محل بسیار  جالبی است.

 

 

استخر  روی  پشت بام

 

این استخر روی پشت بام  یک هتل 11 طبقه در  دالاس، تگزاس ساخته شده است.  حدود  2 متر از این استخر  در آسمان معلق است.

 

 

بزرگترین استخر سرپوشیده ی جهان 

 

استخر Ocean Dome  در میازاکی ژاپن،  تا قبل از  اینکه درسال 2007  بسته شود ، بزرگترین استخر سر پوشیده جهان محسوب می شد. این استخر  300 متر طول و 11 متر عرض داشت و سقف آن به رنگ آبی آسمان بود که لکه های ابر روی  آن نقاشی شده  بود.

 

 

شلوغترین استخر موج جهان

 

این استخر موج در  summerland  توکیو واقع شده است.

 

 

استخر خون  Blood-red pool

 

این استخر که کاشی ها قرمز آن،  آب آن را قرمز رنگ جلوه می دهد در در تایلند واقع شده است.

 

 

 

عمیق ترین استخر سرپوشیده ی جهان

 

استخر Nemo  در بلژیک 33 متر  عمق دارد و  با 2.500.000 لیتر آب پر شده است.

 

 

 استخر "شهر زیر آب "

 

یک موسسه ی تبلیغاتی در  هند برای اینکه مردم را نسبت به خطراتی  که  گرم شدن کره  زمین به دنبال دارد  اگاه کند، در کف یک  استخر ، عکس هوایی آسمان خراش های یک شهر را چسبانده است تا افراد تصور کنند که دارند در یک شهر در اب فرو رفته شنا می کنند.

 

 

استخر "بی نهایت"

 

استخر  infinity  در برجهای گنبدی در شبه جزیره ماکائو در جنوب دریای  چین واقع شده است.

دفتر جدید Facebook ، طراحی برای کار

چند هفته پیش ، عکس هایی از دفتر فیس بوک که در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد، در اینترنت منتشر شده بود که محیطی جالب و مشابه به آنچه پیش تر در دفاتر شرکت گوگل دیده میشد ایجاد شده ( ببینید :  افتتاح دفتر جدید گوگل در سوییس ). این دفتر واقع شده در شهر Palo Alto است و کاریست از شرکت طراحی O + A ، که بیشتر در شهر سان فرانسیسکو فعالیت میکند و از سال ۱۹۹۰، طراحی های متعددی برای شرکت های معتبر انجام داده.

طراحی های داخلی مجموعه واقعا” جالب توجه است. فضاهایی متعدد و با جزییات زیاد که برای مقاصد مختلفی مانند جلسات و کار و استراحت به دقت طراحی شده و فضاهایی بزرگتر و باز که برای فعالیت های دسته جمعی کارکنان فیس بوک در نظر گرفته شده است. این دفتر تازه تاسیس که از ۱۰ قسمت مجزا از هم تشکیل شده، پذیرای ۷۰۰ کارمند شرکت کامپیوتری فیس بوک است.

با توجه به اینکه کارمندان فیس بوک از نقاط مختلف با فرهنگ های مختلف هستند، طراحی های اختصاصی و خاص برای هر فضا انجام شده که اکثرا” با رنگ های متفاوتی از هم جدا شده اند و در نهایت این فضاهای کوچک، به فضایی بزرگ تر که برای کارهای گروهی در نظر گرفته شده است میرسند. در ادامه تصاویر بیشتری از این دفتر را میتوانید مشاهده کنید …

 

منبع : یک معمار

طرح یک مغازه ی ساده، پرتغال

شرکت extrastudio ، طراحی بسیار ساده ای برای یک اغذیه فروشی در پرتغال در نظر گرفته که به عنوان یک رستوران کوچک هم کار میکند.
راه ورودی مغازه به وسیله ی یک در پنجره ای بزرگ است که روبروی یک میدان باز میشود و در تابستان به طور کامل مانند یک در بزرگ عمل میکند. در داخل هم قفسه های زیادی دور تا دور دیوارها انواع محصولات را به مشتریان عرضه میکنند. قسمت بار مغازه، به وسیله ی کاشی هایی که نقوش پرتغالی دارند، از قسمت عمومی جدا شده است. قسمت سقف هم پوشیده از نقوشی تکرارشونده است که به وسیله ی اشعه ی لیزر بر روی تخته ای نازک برش داده شده است. برای یک دست شدن میز وسط مغازه با دیواره ها و بار، تکه ای سنگ مرمر بر روی میز گذاشته شده …

 

منبع : یک معمار

دکوراسیون پاییزی

من در دکوراسیون اصولاً طرفدار ظاهر طبیعی و ساده هستم. با تغییر فصول بسیاری از آدات و تمایلات ما نیز تغییر می کند. وقتی وارد یک فصل جدید می شویم به طبع نحوه زندگی کردن، غذا خوردن، استراحت کردن ما هم دستخوش تغییراتی قرار می گیرد. تغییر دکوراسیون نیز از این امر مستثنی نیست. پاییز فصل محبوب بسیاری از افراد است و آماده سازی خانه برای ورود به پاییز کار ساده ای است. لازم نیست بیرون بروید و هزینه زیادی صرف کنید تا دکوراسیون فصلی جذابی داشته باشید. طبیعت هر آنچه را که شما به آن نیاز داشته باشید برایتان فراهم می کند. 

دکوراسیون پاییزی 

در ماههایی که هوا کم کم سرد می شود، بهتراست محیط را گرم و صمیمی کنید. در پاییز هوا قدری خنک تر می شود و روزها کوتاه می شوند؛ بنابراین دکوراسیون پاییزی باید دنج و راحت، واقع گرایانه، و منطبق بر سلیقه شخصی باشد. طرح و استایل هر فرد مختص به خودش است و باید در نظر داشته باشید که می بایست در این مورد کاملاً آزادنه عمل کنید. شاید در دکوراسیون خانه خود از سبک مدرن استفاده کرده باشید، اما تمایل داشته باشید که از چند گلدان سفالی روستایی هم استفاده کنید. هیچ مانعی وجود ندارد؛ پس بی پروا علایق خود را به خانه اضافه کنید. در این بخش نکته های ظریفی را به شما پیشنهاد می دهیم که با اتکا به آنها و با صرف هزینه محدود می توانید پاییز را به خانه خود دعوت کنید.

رنگ

با شروع فصل سرد افزودن رنگ های گرم به خانه فضا را گرم تر و شادتر می کند. بنابراین به هر نحو که می توانستید در جاهای مختلف رنگ گرم بیفزایید.

در جنگل قدم بزنید

بیشتر وسایل دکوراتیو و هنری که می توانید برای دکوراسیون پاییزی از آنها استفاده کنید، نیازمند صرف هزینه های زیادی نیستند. شاید قدری تعجب کنید اما به راحتی و با قدم زدن در جنگل و بکارگیری قدری ذوق و سلیقه شخصی می توانید به راحتی آنها را پیدا کنید. به عنوان مثال می توانید شاخه های شکسته درخت را داخل یک سبد چوبی یا حصیری جمع کنید و سبد را در کنار شومینه قرار دهید. در دکوراسیون پاییزی هر چه بیشتر از اشیاء طبیعی استفاده کنید، خانه تان زیباتر خواهد شد. برای زیباتر شدن می توانید شاخه ها را درون سبد قرار داده و با برگ های رنگارنگ پاییزی آنها را تزئین کنید. 

دکوراسیون پاییزی 

گل های پاییزی

افزودن گل های پاییزی نیز فضای خانه شما را زیبا می کند. پیشنهاد من ترکیبی از آفتابگردان و دم گربه ای است که با خوشه های خشک گندم آراسته شده باشد. شما می توانید آنها را درون گلدان قرار داده و روی میز بگذارید. زیر گلدان نیز می توانید از یک رومیزی دست دوز مثلاً قلاب بافی شده استفاده کنید. اگر گلدان بزرگ باشد، می توانید آنرا روی زمین و در کنج اتاق نشیمن بگذارید. 

دکوراسیون پاییزی 

بافت

بافت در دکوراسیون پاییزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پوست حیوانات، چرم و مخمل جزء بهترین گزینه ها هستند. بافت های مختلف را در فرش، کفپوش، و کوسن ها به کار گیرید. همچنین می توانید برای سرویس بهداشتی از حوله هایی به رنگ برگ های پاییزی استفاده کنید. 

دکوراسیون پاییزی 

شیشه های زینتی

داخل شیشه های مربای بزرگ یا کاسه های شیشه ای را با میوه های تزئینی مثل گلابی، سیب، لیمو ترش، و انگور پر کنید، بعد کاسه یا شیشه را روی اپن آشپزخانه قرار داده و اطراف آنرا با پر، گل خشک، و کاج تزئین کنید. 

دکوراسیون پاییزی 

ترکیب کوسن های زرد، نارنجی، قرمز، قهوه ای

شاید امکانپذیر نباشد که با تغییر فصل مبلمان و کل اثاثیه را عوض کنید، اما با تغییر روکش کوسن ها می توانید حس تغییر و تحول و نو شدن را در دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید. 

دکوراسیون پاییزی 

نهایتاً سعی کنید در همه جای خانه اثری از پاییز بگذارید: از آشپزخانه گرفته تا سرویس بهداشتی و یا حتی حیاط خلوت. از آنجایی که رنگ های پاییزی متفاوت و زیاد هستند با هر دکوراسیون و پیش زمینه رنگی به راحتی می توانید خانه خود را پاییزی کنید.

قدرت رنگ در دکوراسیون

قدرت رنگ در دکوراسیون

قدرت رنگ در دکوراسیون

قدرت رنگ در دکوراسیون

رنگ‌ها دارای نیروی خاصی هستند و هر یک از طیف‌ها یک احساس عمیق را در محیط القا می‌کنند. برای مثال تصور کنید که در یک اتاق به رنگ زرد کره‌ای هستید در این صورت به راحتی می‌توانید اشعه‌های نورانی و روشن را که به سمت شما می‌آیند ببینید و احساس کنید. مشغول گرفتن حمام آفتاب هستید و یا  در یک اتاق آبی قرار گرفته اید، مطمئناً آرامشی که به شما القا می‌شود غیر قابل وصف است. رنگ تنها آن چیزی نیست که به چشم خود می‌بینید در حقیقت رنگ به شما می‌گوید که از نظر روحی و جسمی در چه سطحی به سر می‌برید. این قدرت نهفته رنگ‌هاست.
اکثر ما در حال حاضر رنگ‌های خاص خود را داریم. رنگ ها عمیقا بر حالات، روحیه، رفتار و روربط عمومی و اجتماعی تاثیر می‌گذارند و سبب می‌شوند شما شدیدا احساس اعتماد به نفس و یا احساس نشاط و سرزندگی کنید و همچنین این امکان وجود دارد که احساس کسلی و بی حوصلگی را به شما القا کنند. رنگی که برای دکوارسیون اتاق‌های منزل خود انتخاب و استفاده می‌کنید نیز عمیقا در حالات روحی و روانی حاکم در منزل شما موثر است. بنابراین به نقش و تاثیر انواع رنگ‌ها در محیط توجه داشته باشید و از آن ‌ها مطلع شوید تا انتخابی صحیح و مفید داشته باشید و بتوانید از محیط پیرامون خود لذت ببرید.
برخی از رنگ‌ها وجود دارند که تاثیر بسیار مثبتی را در محیط اعمال می‌کنند، اما اکثر طراحان و افراد از بکار بردن آن رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی اجتناب می‌کنند یا شاید از بکار بردن آنها به نحوی خجالت می‌کشند! در حالی که به شما توصیه می‌کنیم چنانچه از تاثیر مثبت یک رنگ خاص مطلع هستید آن را بکار ببرید و تنها به چند رنگ تکراری بسنده نکنید. شما می‌توانید از رنگ‌ها نه فقط برای دیوار و سطوح بلکه در کوسن، پرده و دیگر اشیاء نیز استفاده کنید و آن ها را به اتاق‌های خود دعوت کنید و از تاثیرات آن‌ها بهرمند شوید.
چه کسی بهتر از خود شما می‌تواند بگوید که کدام رنگ بیشتر مورد علاقه و مناسب شماست؟! و چه چیز بهتر از تجربیات شما قادر است احساس شما را در مورد یک رنگ بیان کند بنابراین برای انتخاب رنگ می‌بایست وقت بگذارید و مقداری روی آن تامل کنید زیرا رنگی که برای منزل خود انتخاب میِ‌کنید در حقیقت حالات، احساسات و زندگی شما را رقم می زند و آنرا شکل می‌دهد.
چه رنگی برای اتاق های منزلم مناسب است و چگونه رنگ مناسب خود را انتخاب کنم ؟! چنانچه شما جزو افرادی هستید که محیط زندگی و دکوراسیون آن برایتان اهمیت دارد، بی شک این سوال ذهن شما را به خود مشغول می کند.برای یافتن پاسخ این سوال مباحث جدیدی را در زمینه رنگ در نظر گرفته ایم که با مطالعه آن ها می توانید براحتی پاسخ های خود را پیدا کنید.
برای اینکه رنگ خودتان را پیدا کنید سعی کنید کمتر از واقعیات استفاده کنید و بیشتر از قوه تخیل خود بهره بگیرید! چشم خود را ببندید و خود را در دنیای خیالی تصور کنید, ببینید خود را به چه رنگی می بینید. با هر رنگی که خود را دیدید، آن رنگ رنگ شماست! برای مثال ممکن است خود را به رنگ صورتی ببینید, در این صورت رنگ شما رنگ صورتی می باشد, اما این بدان معنا نیست که شما باید تمام اتاق خود را به رنگ صورتی درآورید! شما می توانید از قرار دادن یک دسته گل میخک صورتی در گلدان روی میز, استفاده از روکش صورتی رنگ برای کوسن ها، یا صندلی های میز غذاخوری شروع به دعوت رنگ صورتی به دکوراسیون منزل خود کنید. در همین حد رنگ صورتی بخشی از دنیای رنگی موجود در خانه شما شده است؛ اما ممکن است تمایل داشته باشید دیوارهای اتاق خود را به رنگ صورتی نقاشی کنید، در این صورت شما باید طیف مناسبی از رنگ صورتی را با توجه به ویژگی های اتاق مورد نظر انتخاب کنید. برای مثال چنانچه اتاق مورد نظر نورگیر مناسبی ندارد و رو به جنوب قرار گرفته است، استفاده از صورتی ملایم و براق می تواند تا حد زیادی گرما و درخشندگی را به اتاق دعوت کند.
اغلب اوقات شما با تغییر فصول و شرایط روحی و احساسیتان، احساس نیاز به تغییر رنگ محیط پیرامون و خلق یک ترکیب رنگی جدید پیدا می کنید. در نهایت مهم این است که شما معجزه رنگ ها و تاثیراتی که هر کدام از آن ها در زندگی شما دارند را بدانید تا بتوانید با استفاده اصولی از انواع رنگ ها از زندگی خود لذت ببرید.
در این سری از مباحث رنگ ها قصد داریم در مورد  8 رنگ مهم و پر کاربرد را به شما معرفی کرده و به اختصار ویژگی و کاربرد هر یک از آنها را در طراحی داخلی ذکر کنیم.

نگاه اجمالی به ویژگی رنگ ها:
رنگ زرد:
ویژگی:درخشندگی,حس خوش بینی و دلگرمی. رنگ زرد باعث بهبود فعالیت های ذهنی و بیشتر شدن اشتها نیز می شود .
کاربرد: در آشپزخانه, اتاق کارو اتاق نشیمن هم چنین به ندرت و بصورت خیلی ناچیز در اتاق خواب بزرگسال می توان از رنگ زرو استفاده کرد اما استفاده از این رنگ در اتاق نوزادان توصیه نمی شود.
رنگ نارنجی:
ویژگی: رنگیست بسیار گرم, محرک و شادی آور که گرمابخش محیط می باشد.
کاربرد:در ورودی و راهروها, اتاق غذاخوری و اتاق نشیمن. رنگ نارنجی رنگی محرک است بنابراین می توان از آن به مقدار کم و بصورت ملایم در اتاق خواب و اتاق کار نیز استقاده نمود.
رنگ قرمز:
ویژگی: قرمز رنگ عشق,تحرک و انرژی است.قرمز ضربان قلب را افزایش می دهد و باعث نشاط و سرزندگی می شود.
کابرد:در اتاق غذاخوری,آشپزخانه, راهروها و اتاق بازی کودکان. از آنجا که قرمز میزان ضربان قلب را افزایش می دهد توصیه می شود از این رنگ بصورت محتاطانه در اتاق خواب و اتاق کار استفاده شود.
رنگ صورتی:
ویژگی: رنگ آرامش,احساس قوت قلب و لطلفت است.صورتی رنگی است که احساس آرامش و تکامل  را القا می کند.
کاربرد:در اتاق خواب,اتاق کودک, اتاق نشیمن,سرویس های بهداشتی و هال . صورتی تا حدودی باعث کم شدن اشتها می گردد بنابراین استفاده از آن در آشپزخانه و اتاق نشیمن توصیه نمی شود.
رنگ بنفش تیره:
ویژگی: رنگی الهام بخش و موقر است حی هدف مندی و انگیزه را در فرد القا می کند.
کاربرد: در اتاق خواب و اتاق نشیمن.هم چنین از طیف ملایم ان مثلا بنفش یاسی نیز برای اتاق نشیمن ,اتاق خواب و سرویس های بهداشتی  مناسب می باشد.
رنگ آبی:
ویژگی:رنگ آرامش,التیام و رهاییست.آبی یک محبوبیت جهانی دارد که همواره در همه جا سمبل رفع تنش و خستگی است و باعث ارتقای روابط می گردد.
کاربرد:در اتاق کار و اتاق مطالعه, سرویس بهداشتی , اتاق نشیمن و اتاق خواب.آبی رنگ آرامش است بنابراین از آن بصورت هوشمندانه و بسیار کم در هال و آشپزخانه و جاهایی که در آن فعالیت هایی صورت می گیرد استفاده کنید.
رنگ سبز:
ویژگی: رنگ سبز رنگ آرامش و نشاط است هم چنین سبز رنگ هماهنگی و عدالت است.
کاربرد:این رنگ در اکثر فضاها قابل استفاده است و چون رنگ هماهنگی است می توان آن را با رنگ های دیگر ترکیب کرد.
رنگ قهوه ای:

ویژگی:  رنگ راحتی و رنگ طبیعت است. با اینکه رنگ قهوه ای جزو رنگ های اصلی چرخه رنگ نیست اما دارای قدرت فوق العاده ای می باشد.
کاربرد: در بسیاری از اتاق ها  مخصوصا در اثاثیه و مبلمان .

Ecodistrict in Dijon / EXP Architects

DHE-3D VIEW 2

EXP Architects and teammates Studiomustard Architecture, Sempervirens Landscape Designers and Even Conseil have won the design for the Ecodistrict “Heudelet 26” in Dijon, France.  Located in proximity to the city center, the new urban design will be the first of Dijon’s Ecodistricts and serve as a model for later developments.  The district  will enhance “the neighborhood’s identity and density by favouring mixed income and mixed generational housing, thus testifying to a new way of conceiving urban development.”

More about the Ecodistrict after the break. DHE-3DVIEW1

The project includes approximately 300 houses, (a mix of social housing and privately rented or owned residences), 9 artist workshops, 1200m² of offices, shops, kiosks, cultural facilities, commercial retail and service amenities. These buildings will all be eco-oriented, either utilising passive designs or even actively generating energy.

The district is geared toward pedestrians and cyclists; yet, the district will also include a parking lot that will rest slightly below grade and its roof will “provide a green corridor, with commons, playgrounds, urban forums, vegetable gardens.”

DHE-AERIAL VIEW

The whole project stresses green building and civic participation, yet the Ecodistrict puts emphasizes on the main park that incorporates innovative ideas “with regards to urban, social, technical and energetic requirements.”

Z:PRODUCTIONu-DHE-Dijon Heudelet 26 EcoquartierPRODUCTIONA-D

Z:PRODUCTIONu-DHE-Dijon Heudelet 26 EcoquartierPRODUCTIONA-D

Z:PRODUCTIONu-DHE-Dijon Heudelet 26 EcoquartierPRODUCTIONREN

Z:PRODUCTIONu-DHE-Dijon Heudelet 26 EcoquartierPRODUCTIONREN

Z:PRODUCTIONu-DHE-Dijon Heudelet 26 EcoquartierPRODUCTIONA-D

Z:PRODUCTIONu-DHE-Dijon Heudelet 26 EcoquartierPRODUCTIONA-D

Z:PRODUCTIONu-DHE-Dijon Heudelet 26 EcoquartierPRODUCTIONREN

Z:PRODUCTIONu-DHE-Dijon Heudelet 26 EcoquartierPRODUCTIONREN

Z:PRODUCTIONu-DHE-Dijon Heudelet 26 EcoquartierPRODUCTIONREN 

 

منبع : www.archdaily.com

Ordos Art Museum / DnA

 
© Ruogu Zhou

© Ruogu Zhou

Architects: DnA
Location: Ordos, Inner Mongolia
Project team: Tiantian Xu,Guillaume Aubry,Yingnan Chen
Program: Museum
Client: Ordos Jiangyuan Water Engineering Co. Ltd
Design year: 2005-2006
Construction year: 2006-2007
Site area: 420 sqm
Building area: 270 sqm
Photographs: Savoye/Ruogu Zhou, Iwan Baan

© Iwan Baan © Iwan Baan © Ruogu Zhou © Ruogu Zhou

Ordos Art Museum is the first building of Ordos’ new civic center on a stretch of sand dunes along the lake that is dedicated as a “public corridor” with art and cultural facilities. This 29,000 sq.ft. of exhibition and research space is distributed within an undulating form with a central span lifting clear off the ground, suggesting a desert viper winding over the dunes.

© Iwan Baan

© Iwan Baan

ground floor plan

ground floor plan

 

The space is conceived as one uninterrupted room with a series of openings absorbing natural light while offering cinematic views of the raw surroundings; the art exhibition mingles with the natural landscape that becomes an integrated experience for views.

«خانه کوه‌ بر»

«خانه کوه‌بر» در سال 2009، اثر برگزیده مسابقه بین‌المللی معماری موزه هنر و معماری شیکاگو شد.

«خانه کوه‌بر» به عنوان اثر برگزیده مسابقه بین‌المللی معماری موزه هنر و معماری شیکاگو و انجمن معماری و شهرسازی اروپا در سال 2009 شناخته شد.

شرکت «طرح و آمایش» برای دومین سال پیاپی در لیست معماران برگزیده جهان قرار گرفت. به طوریکه معماری «خانه کوه‌بر» کار مهندسان مشاور «طرح و آمایش» به عنوان اثر برگزیده مسابقه بین‌المللی معماری موزه هنر و معماری شیکاگو و انجمن معماری و شهرسازی اروپا در سال 2009 معرفی شد.

این مسابقه یکی از مهمترین و معتبرترین جوایز معماری در جهان است که همه ساله آثار خلاقانه و پیشرو در زمینه معماری را به عنوان الگوهای برتر انتخاب کرده و به جامعه حرفه‌ای معماری جهان معرفی می‌کند.

سال گذشته نیز نام شرکت «طرح و آمایش» از ایران با پروژه «مجموعه مسکونی فشم» در لیست برگزیدگان سال 2008 قرار داشت و در سال 2009 معماری «خانه کوه‌بر» از میان 97 پروژه‌ای که از قاره‌های آسیایی،آمریکایی،آفریقایی،اروپایی و استرالیا در این مسابقه شرکت‌ کرده بودند،به عنوان اثر برگزیده شناخته شد.

گفتنی است: تمامی آثار راه‌یافته به این مسابقه در کتابی با عنوان «شهرها و جهان» به چاپ رسیده و در سایت  http://europeanarc.eu  و همچنین سایت رسمی  http://chi-athenaeum.org   به نمایش گذاشته شده است.  

آخرین مهلت

آخرین مهلت ارسال اصل مقالات پذیرفته شده به دبیرخانه همایش ملی "معماری فضاهای کتابخانه‌ای" 15 مهرماه و پایان مهر ماه نیز زمان اعلام نتایج مقالات برگزیده تعیین شده است.
با به پایان رسیدن مهلت دریافت چکیده مقالات همایش ملی "معماری فضاهای کتابخانه‌ای" در نیمه مرداد در حال حاضر کار بررسی و انتخاب اولیه چکیده مقالات دریافتی انجام می‌شود.
اکبر آقابابایی ادامه داد: کسانی که چکیده مقالات آنها پذیرفته شده تا 15 مهر فرصت دارند اصل مقاله خود را به دبیرخانه همایش بفرستند که پس از این مهلت داوری نهایی مقالات آغاز و تلاش می کنیم تا پایان مهرماه نتایج نهایی را اعلام کنیم که تعدادی از مقالات برگزیده در زمان برگزاری همایش (4 و 5 آذرماه) ارائه می‌شود.
آقابابایی با اشاره به اینکه این همایش با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران (شاخه اصفهان) و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این شهر برگزار می‌شود بیان کرد: احتمالا زمان دو روزه همایش اجازه نمی‌دهد همه مقالات برگزیده در قالب سخنرانی ارائه شوند. به همین خاطر درنظر داریم تعدادی از مقالات را در قالب پوستر ارائه کنیم.
مسئول اداره سمینارهای دانشگاه اصفهان درباره اینکه آیا مقالات انتخابی به صورت کتاب منتشر می‌شوند یا خیر؟ توضیح داد: در نظر داریم که چنین کتابی برای همایش داشته باشیم ولی این به اعتبارات مالی ما بستگی دارد و اگر موفق به چاپ کتاب نشویم حتما سی دی مقالات را در سطح گسترده منتشر خواهیم کرد.
وی  در پایان تعداد چکیده مقالات دریافتی را بیش از 220 عنوان اعلام کرد.
از جمله محورهایی که برای همایش ملی "معماری فضاهای کتابخانه‌ای" در نظر گرفته شده می‌توان به بررسی وضع موجود معماری و اجرای بناهای کتابخانه‌ها در کشور، معیارهای کیفیت در معماری کتابخانه‌ها، استانداردها در معماری کتابخانه‌ها، طراحی داخلی، طراحی فضاهای بیرونی، ایمنی و امنیت در معماری، نوسازی و مناسب‌سازی ساختمانهای کتابخانه‌ها و پیشرفتهای نو در معماری فضاهای کتابخانه‌ای در جهان اشاره کرد.

افتتاحیه چهاردهمین ضیافت وبلاگ نویسان معماری-Opening of the 14th

با سلام خدمت همه همراهان و معماران عزیز

با اجازه چهاردهمین ضیافت وبلاگ نویسان معماری ایران را به صورت رسمی شروع می کنیم.

برای اطلاع عزیزانی که به تازگی با این ضیافت معمارانه همراه هستند عرض می کنم این برنامه به صورت دوره ای در بین وبلاگ نویسان معماری برگزار می شود.در طی هر ضیافت چند موضوع از سوی وبلاگ میزبان معین شده و با انتخاب شرکت کنندگان در ضیافت یک موضوع با بالاترین رای به عنوان موضوع ضیافت اعلام می شود.

طبق برنامه زمان بندی اعلام شده از سوی میزبان مهمانان مقاله ها و مطالب خود پیرامون موضوع را در وبلاگهایشان منتشر نموده و لینک مقاله های خود را به وبلاگ میزبان اطلاع می دهند.در انتهای ضیافت نیز مقاله های برتر انتخاب و اعلام می شوند.

 

موضوعات پیشنهادی برای ضیافت چهاردهم بدین ترتیب می باشند:

-معماری خلاق

-کودک و معماری

-هویت در معماری مدرن

-جایگاه حریم در معماری معاصر

-ارتباط متقابل فضا و زمان در معماری 

 (نکته قابل ذکر اینکه منظور از عبارت معماری در عنوان موضوعات هر دو اصطلاح معماری و شهرسازی می تواند باشد.) 

برنامه زمان بندی

 برنامه چهاردهمین ضیافت

۲۱ شهریور ماه-۳ مهرماه

افتتاحیه و اعلام موضوعات و نظر سنجی

۴ مهر ماه

اعلام موضوع نهایی

۵ مهر ماه-۱۵ آبان ماه

ارسال مطالب

۱۶-۲۰ آبان

بررسی مقاله های ارسالی

۲۱ آبان

اختتامیه ضیافت

 

در آخر لازم می دانم  از دوستانی که برای انجام هر چه بهتر این ضیافت با وب معماری ایران همراه بودند تشکر کنم:

-خانم خوشحال که وب معماری ایران رو به عنوان میزبان دور چهاردهم  معرفی فرمودند و با راهنمایی هایشان کمک زیادی برای برگزاری ضیافت داشتند.

- اعضای خوب کافه دیزاین که در انتخاب موضوع و طراحی پوستر ضیافت نقش زیادی داشتند.به خصوص  آقای محمد که طراحی پوستر را بر عهده داشتند.

- آقای مهندس کریمی که علاوه بر کمک در طراحی قالب وب معماری ایران صحبت هایشان نیز در بررسی و انتخاب موضوعاتی که به شکلی دغدغه های معماری امروز هستند راهنمای خوبی برای انتخاب موضوعات بود.

- آقای مهندس عمو حیدری که علاوه بر طراحی بنر ضیافت از ابتدا تا الان زحمت زیادی در طراحی قالب وب معماری ایران داشتند.

امیدوارم ضیافت خوبی را در کنار هم داشته باشیم. 

 

پوستر چهاردهمین ضیافت

 

 Hello and welcome to the 14th  banquet of Iran Architectural Blogs

In this banquet you can publish one or more post(s) about the topic in your personal weblog  and send the links of your post publication to me to share all of visitors

 

The suggested topics are 

 Creative Architecture

Child and Architecture

Identity in modern Architecture

Privacy in temporary Architecture

Relationship between space and time in Architecture

I should say when we say Architecture in topics it means Architecture and Urbanism too

 

Schedule of 14th banquet

TIME LINE

Opening of the 14th banquet and suggest topics

25 Sep 12-Sep.

Publish the main topic

26 Sep.

Posts publication and share of links

 Sep27- Nov 6.

Conclusion

Nov 7-Nov11 

End of the 14th banquet

Nov 12.

 

Special thanks to

Miss Khoshhal who choose my weblog as  the host of the 14th banquet and guide me for it

My good friends in cafedexign! Who help me for choosing topics and designing the poster of the banquet.Specialy Mr.Mohammad who design the poster 

Mr.Karimi who help for designing my weblog and also help me a lot for choosing topics which are more important in architecture 

Mr.Amooheidari for designing my weblog  and  the banner of the banquet

Hope to have good time in this banquet and of course in my weblog too 

منبع : www.maryart.blogfa.com