مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد
مطالب معماری Architecture Topics

مطالب معماری Architecture Topics

نوشته هایی بر اساس نفسهای یک معمار --- استفاده از مطالب تنها با ذکر نام وبلاگ مجاز می باشد

ضیافت سیزدهم وبلاگ های معماری



 
باتشکر از آقای مهندس احمدرضا سلیمانی که فرصت برپایی ضیافت سیزدهم معماری را به وبلاگ دل خوشی دادند. هدف از برپایی این ضیافت ها به چالش کشیدن مباحث و معضلات حال حاضر معماری می باشد. دور دوازدهم ضیافت با عنوان « نمادگرایی در معماری » برگزار شد . ضمن دعوت از همه ی وب نویسان معماری و نیز دانشجویان نخبه و فعالان این عرصه و نیز اساتید فن برای شرکت در دور سیزدهم , موضوعات انتخابی را به شرح زیر اعلام می کنم :
- کودک و معماری
- آب در معماری
- فرم و ممفهوم آن در معماری معاصر
- سنت و مدرنیته در معماری
لازم به ذکر است که از تاریخ پانزده مرداد هشتادوهشت لغایت بیست و دوم مرداد هشتادوهشت نظرسنجی برای انتخاب موضوع نهایی از میان نظرات شما عزیزان صورت خواهد گرفت . اعلام نتجیه ی نهایی در تاریخ بیست و سوم مرداد به سمع و نظر دوستان خواهد رسید. 

Arts and the opportunity that Mr. Ahmad Reza Soleimani banquet setup architecture blog thirteenth heart was joy.The purpose of this banquet setup to challenging topics and problems are present architecture.Banquet as the twelfth round «Symbolism in architecture» was held.elite students and activists in this arena and Technology Teachers for the thirteenth round, selected the following I announced:

- Child and Architecture

- Water in architecture

- form and the contemporary architecture

- Tradition and modernity in architecture

.Please note that the date of fifteen and twenty Jan.Announce your final Ntjyh on August twenty-third to Sm and comments will be friends 

 

منبع : www.chalepa.blogspot.com 


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

وب سایت آنلاین معماری



 

یک میلیارد نفر در سراسر جهان در فقر مطلق به سر می برند؛ و 1 نفر از هر 7 نفر زاغه نشین است. این رقم تا سال 2020 به یک نفر از هر 3 نفر افزایش پیدا خواهد کرد. چیزی که بشر به آن نیاز دارد یک انقلاب در حوزه عمران و معماری است.
 
 معماری در خدمت بشریت
 
 www.openarchitecturenetwork.org
 
 
 فکر می کنید چطور می توان استانداردهای زندگی 5 میلیارد انسان در سراسر جهان را ارتقا بخشید؟ این سوالی است که توسط موسس این وب سایت مطرح گردیده. و اما پاسخ چیست؟ طراحانی را از سراسر جهان گرد هم می آوریم تا پیشنهادات خود را در قالب این امر که "چگونه می توان سرپناهی امن برای تمام انسانها ساخت؟" را باهم در میان بگذارند.
 
 
 یکی از اهداف توسعه هزاره سازمان ملل رسیدن به بهسازی استاندارهای زندگی 100 میلیون ساکن زاغه نشین و کارتن خواب تا سال 2015 است. رسیدن به این هدف نیازمند کسب یک رویکرد کاملاً جدید در حوزه ساختمان سازی و احداث بناهاست و این وب سایت صرفاً قصد دارد که در این زمینه نقش کاتالیزور را بازی کند. 
 
 ین وب سایت به عنوان منبعی آنلاین در زمینه نوآوری سازه های پایدار معماری مشغول به فعالیت است. از جمله رویکردهای وب سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 
 •    ارائه طرح، پلان و ایده های خلاقانه
 •    بررسی و مرور طرح هایی که دیگران می فرستند
 •    تشریک مساعی با سایر معماران و مهندسان عمران برجسته جهان
 •    مدیریت پروژه از مرحله طراحی تا اجرا
 •    بهرمندی از حقوق اختصاصی در حوزه طراحی های فردی
 •    ساختن آینده ای پایدارتر
 
 آرشیتکتها، طراحان، معماران و مهندسان بسیار زیادی هستند که به صورت خودجوش و داوطلبانه وب سایت فوق الذکر را حمایت می کنند. کلیه این افراد عضو یک سازمان خیریه جهانی هستند که کار خود را از سال 2006 آغاز نموده است. 


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

دکوراسیون اتاق دوقلوها



 

اگر قرار است صاحب دو قلو یا حتی سه قلو بشوید در عین حال که خوشحال هستید قدری هیجان زده هم خواهید شد. شاید از خودتان سوال کنید که چگونه می توایند دو تختخواب کودک را در یک اتاق جای بدهید، پوشک ها را کجا بگذارید، و چگونه فضایی را به صورت اختصاصی به هر یک از کودکان اختصاص دهید. اگر دو قلوهای شما یک دختر و یک پسر باشند، کارتان دشوارتر خواهد شد. در این مقاله تکنیک هایی را به شما آموزش می دهیم که با اتکا به آن دکوراسیون زیبایی را برای اتاق دوقلوها فراهم بیاورید.
 
 
 انتخاب رنگ اتاق
 
 دو رنگ را انتخاب کنید و برای هر یک از فرزندان یک فضای اختصاصی درست کنید. اگر قرار است صاحب یک فرزند دختر و یک پسر بشوید، می توانید دو تا از دیوارها را یک رنگ دخترانه و دو تای دیگر را یک رنگ پسرانه بزنید. این کار نه تنها اتاق را از نظر بصری زیباتر میکند، بلکه فضایی را به صورت منحصربفرد در اختیار هر یک از دو نوزاد شما قرار می دهد. سایر وسایل اتاق را نیز به اقتضای رنگ دیوارها تهیه نموده و بچینید.
 
 بیشترین استفاده از کمترین فضا
 
 درست کردن اتاق حتی برای یک نوزاد کار ساده ای نیست، چه برسد به دو تا و سه تا. برای استفاده بهینه از فضا بد نیست که از مبلمان تاشو استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از فضای که در اختیار دارید بیشترین استفاده را ببرید، سعی کنید کلیه وسایل را به صورت عمودی بچینید و از چیدمان افقی خودداری نمایید. به عنوان مثال کمدهای بلند را جایگزین کمدهای عریض کنید.
 
 ایجاد ظرافت با وسایل جانبی
 
 
 زمانی که نوبت به تزئین اتاق دو قلوها می رسد، بهتر است کارهای هنری تجملی را فراموش کنید و ذهن خود را روی تهیه وسایل کاربردی تر معطوف کنید. برای زیباتر کردن اتاق هم عکس هایی از نوزادان بگیرید و آنها را قاب کرده و به دیوارها بچسبانید. همچنین اگر قرار است بچه ها در همان اتاق بازی کنند، سبدهای زیبایی را تزئین کرده و محلی برای جای دادن اسباب و وسایل بازی آنها نیز درست کنید. در هر حال سعی کنید همه چیز را کاربردی و خلاقانه بچینید.
 
 مادرهای دوقلوها درگیری شدید برای دکوراسیون اتاق دوقلوها دارند، و این وضعیت دشوار به مسائل مختلفی نظیر بودجه، فضا، جنسیت دوقلوها، و سلیقه شخصی آنها بستگی دارد. تنها به این دلیل که فرزندان شما دو قلو هستند نباید تصور کنید که دارای علایق و سلایق یکسانی هم هستند.
 
 تخت خواب دو نفره
 
 برخی از نوازادان دوقلو نه تنها در یک اتاق به صورت مشترک زندگی می کنند، بلکه مجبورند که در یک تخت هم بخوابند. در این حالت ممکن است دو کودک به سمت یکدیگر متمایل شده و آرامش را از هم سلب کنند و یا وقتی یکی از آنها بیدار می شود دیگری را نیز بیدار کند. البته خریدن یک تختخواب دو نفره خیلی مقرون به صرفه تر است، اما از طرفی راحتی و آسایش را تا حدی از کودکان سلب می کند. مطمئناً نوزاد شما دوست ندارد در حالیکه پای خواهر یا برادر دوقلویش روی صورتش است، به خواب برود. اگر آنها خوب نخوابند، مطمئناً اجازه نمی دهند سایر اعضای خانواده هم خواب راحتی را تجربه کنند.
 
 فراموش نکنید که از قراردن وسایل زیاد روی زمین خودداری نمایید تا فضای کافی برای بازی کودکان بر روی زمین وجود داشته باشد.
 
 نورپردازی
 
 نور اتاق نوزاد نیز مسئله مهمی است. بهتر است یک نور سقفی به عنوان منبع اولیه روشنایی در اختیار داشته باشید و چند لامپ دیواری هم به عنوان منابع ثانویه نور در اختیار داشته باشید. این کار به شما اجازه می دهد که اگر به نور کمتری مثلاً در شب احتیاج داشتید نور را به اندازه دلخواه تنظیم نموده و به همان اندازه فضا را روشن کنید. 


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

استانداردهای لازم برای طراحی فرهنگسرا



 

ضوابط و معیارهای طراحی فرهنگسرا

بخش های مختلف فرهنگسرا(بعضی الزامی و بعضی وابسته به نظر طراح دارد).

 

1-لابی وزیر مجموعه های آن شامل:

فضای انتظار و نشیمن
فروش اغذیه
محل نگهداری کودکان
عناصر خدمات عمومی مانند باجه های تلفن و اینترنت
عناصر دسترسی عمودی مانند رمپ،پله وآسانسور


2-غرفه های فروش محصولات فرهنگی و هنری


3-سایت اداری شامل:

اتاق کنفرانس
اتاق ریاست
دفاتر کار
بایگانی
آبدار خانه
سرویس های بهداشتی
محل انتظار ارباب رجوع و منشی

 

4-آمفی تئاتر و سینما


5-کتابخانه


6-گالری نمایش آثار هنری


7-کلاس ها و آتلیه های آموزشی شامل:

نقاشی
معماری
طراحی
عکاسی
مجسمه سازی
خوشنویسی
لابراتوار زبان و ...


8-واحد سمعی بصری و سایت رایانه


9-رستوران یا کافی شاپ


کتابخانه:


میزان فضاهای کتابخانه:

عوامل موثر بر تخصیص میزان فضاهای کتابخانه عبارتند از حجم مواد و متون و بخصوص کتابها،میزان سطح که در کتابخانه اشغال م کنند و میزان جمعیت کتابخانه که از طریق میزان گردش کتابها در سال تعیین می گردد.
فضای مورد نیاز برای محاسبه ی زیر بنای یک کتابخانه طبق فرمولی بنام VSCاستانداردIFLAبه دست می آید.
(110/تعداد کتابها)+(مقدار محلهای نشستن+72/3)+(430/گردش کتابها)
مثلا برای جا دادن 110کتاب،یک متر مربع در نظر گرفته می شود.محل نشستن یک خواننده 72/3متر است.


ابعاد و استاندارد های پیشخوان و برگه دان:

حداکثر ارتفاع قفسه های فهرست معمولا به اندازه ی ارتفاع شش کشو است و در هر کشو نیز در حدود صد کارت جای می گیرد.فهرست معمولا در ارتباط مستقیم با میز امانت و میز اطلاعات مرجع قرار دارند و اغلب در مجاورت آنها مجموعه ای از کتابهای مرجع عمومی یا موارد استفاده ی همگانی نیز قرار می گیرند.از این رو محل قرار گیری فهرستها معمولا فضایی باز است که در نزدیک ورودی قرار دارد و بوسیله ی ردیفهایی از قفسه های فهرستها و پیشخوان بررسی و جستجو کشوها تشکیل شده است.وسعت چنین محلی برای چهار ردیف قفسه های دو طرفه در حدود 12 متر مربع برآورد می شود.


استانداردابعاد قفسه ها و عمق قفسه ها:

در اغلب کتابخانه ها حداقل90%کتابها دارای عرضی کمتر از 230 میلیمتر هستند و عملا می توان قفسه های با عمق200-230میلیمتر را استاندارد فرض کرد.در صورت بکارگیری قفسه های دو طرفه با عمق 450میلیمتر حتی صرفه جویی بیشتری در فضا به عمل می آید.
چنانچه نگهداری کتابهایی با ابعاد کمی بزرگتر مرد نظر باشد عمق 490میلیمترجوابگوست.طبق یک قاعده تجربی در یک کتابخانه 80%قفسه ها 200میلیمتری،15%آنها 250 میلیمتری و 5% آنها 300 میلیمتری هستند.


طول قفسه ها:

طول استاندارد،سالها برابر1940میلیمتر بوده است.زیرا که پذیرفته شده بود که چشم خواننده توانایی در بر گرفتن بیش از این اندازه را در یک نگاه ندارد.مطالعات بعدی اندازه بزرگتر تا 2220 میلیمتر را نیز تایید کرد.


ارتفاع قفسه ها:

ارتفاع کتابها بر فاصله ی میان طبقات و در نتیجه تعداد طبقات تاثیر می گذارد.در اکثر کتابخانه ها حداقل90% کتابها را می توان در طبقات مرکز تا مرکز 280 میلیمتر جای داد.به این ترتیب 7 طبقه و یک پا خور 150 میلیمتری مجموعا ارتفاع 2120 میلیمتر را برای قفسه ها بوجود می آورند که بالاترین قفسه در ارتفاع 1830 میلیمتری با دسترسی آسان قرار می گیرد.در مورد معلولین ارتفاع مناسب و دسترسی 1370 میلیمتر برای زنان و 1500 میلیمتر برای مردان می باشد.پایین ترین طبقه در ارتفاع 300 میلیمتری است و چهار طبقه 280 میلیمتری (300 میلیمتری)به روی آن می باشد.


استاندارد میزها:

میز ها از جمله مهم ترین وسائل فضاهای مطالعه هستند.
استاندارد میز ها برای میز های مختلف به شرح زیر است:

میز های 1 نفره:

رقم قابل قبول برای این میزها 600×900 میلیمتر می باشد.این رقم گاهی برای راحتی بیشتر خواننده تا یک متر نیز افزایش می یابد.اگر چه جذابیت بیشتری دارند ولی جای زیادی اشغال می کنند.


میزهای 2 نفره:

میزهای 2 نفره ای که از هم جدا نشده اند ظاهرا برای خوانندگانی که روبروی هم قرار می گیرند جذابیت چندانی ندارند ولی در صورت قرار گیری در یک سمت ابعاد پیشنهادی 1200×900 میلیمتر می باشد.


میزهای طولانی:

میز های طولانی قابلیت جای دادن 4 تا 12 نفر را دارند.میزهای 4 نفره از بروز شلوغی جلو گیری کرده و در عین حال نحوه ی قرار گیری آنها جذاب و انعطاف پذیر است.عرض آنها نباید از 1200 میلیمتر کمتر باشد.فضای جانبی میان خوانندگان نیز لازم است حداقل 900 میلیمتر باشد.بین میزهای موازی باید حداقل 1800 میلیمتر فاصله پیش بینی شود.در عین حال نباید در انتهای این میزها محلی را برای نشستن در نظر گرفت.


نور پردازی:

نور پردازی باید فضایی راحت برای مطالعه را بوجود آورد.موجب خستگی وخیرگی نشود،میزان گرما را افزایش ندهد وبه جلوه ی ساختمان بیفزاید.جهت بر آوردن موارد ذکر شده دو نوع نور وجود دارد:

1-نور مصنوعی                         2-نور طبیعی.

برای نور پروژه هم از نور طبیعی و هم از نور مصنوعی سقفی استفاده می شود.


روشنایی توصیه شده:

اتاق ها مطالعه(روزنامه و مجلات)200
میزهای مطالعه(کتابخانه های امانی)400
میزهای مطالعه(کتابخانه های مرجع)600
پیشخوان ها 600
مخزن بسته 100
صحافی 600
فهرست بندی،طبقه بندی و اتاق های مخزن400


آکوستیک:

هیچ استاندارد مشخصی در مورد آکوستیک کتابخانه وجود ندارد،اما اغلب حد تراز صداهای داخلی را 50 دسیبل(Db) تعیین می کنند.


تهویه ی مطبوع:

به منظور ایجاد بهترین شرایط برای نگهداری مواد و فنون،فضا باید عاری از هر گونه گرد وغبار اعم از گاز،مایع و اسید باشد ودما و رطوبت تحت کنترل باشد،چنین شرایطی تنها با نصب دستگاه کامل تهویه مطبوع امکان پذیر است.

 


گالری ها:


ساختار عمومی گالری ها:

فضای نمایشگاه بخش مهمی در این مجموعه به شمار می رود که خصوصیات آن بر مجموعه تاثیر می گذارد.تجربه فرد از فضای سه بعدی نمایشگاه نتیجه ی یک ادراک سریع است.این ادراک در محیطی با ساختار روشن،آسان تر و با خستگی کمتر به دست می آید تا در فضائی که ترکیب ضعیف و نا خوانایی دارد.نمایشگاه نوع خاصی از فضا است که در آن علاوه بر رابطه ی انسان،فضا یک رابطه ی پیچیده بین فضا و شئ وجود دارد.در قسمتهایی از نمایشگاه که دارای مجموعه های نمایشی ثابت است.معماری را می توان تا حد امکان با اشیاء تطبیق داد،ولی در قسمتهای قابل انعطاف،این امر فقط از طریق تزئینات و تمهیدات عملی است.


ترتیب قرار گیری اشیاء:

ترتیب اشیاء نمایشی به بازدیدکنندگان و خصوصیات اشیاء نمایش بستگی دارد.
رابطه ی بازدید کننده و شئ نمایشی به شرح زیر است:

1-هر چه نسبت بازدید کنندگان به اشیاء نمایشی کمتر باشد، امکان تمرکز واینکه هر بازدیدکننده بتواند آزادانه با شئ نمایشی ارتباط برقرار کند،بیشتر می شود.

2-در یک بازدید گروهی تماس نزدیک با شئ نمایشی بدون ایجاد مزاحمت برای سایر اعضاء گروه ممکن نیست. بازدیدکنندگان باید به ترتیبی گرداگرد شئ نمایشی قرار بگیرند که همگی فاصله شان تا آن مساوی باشد.


نورپردازی گالری ها:

الف)نور پردازی طبیعی(نور روز):

به دلایل اقتصادی،فیزیولوژیکی و تنوع،این نور پردازی هنوز بهترین وسیله ی روشنایی است و اگر مسائل حفاظتی اشیاء اجازه دهد ارجحیت،نور روز است.جهت نور ممکن است از بالا (عمودی)یا از پهلو(افقی)باشد.مدت هاست که ارزش نور پردازی از بالا در طراحی موزه ها استفاده می شود که امتیازات آن عبارتند از:
الف)نور پردازی از بالا روشی است راحت تر و ثابت تر در نور پردازی و کمتر در معرض موانع جنبی در داخل و خارج از بنا مانند ساختمانهای دیگر و درختان قرار می گیرد.
ب)نوری که از بالا به تصاویر یا سایر اشیاء به نمایش گذارده می تابد،قابل تنظیم است و تامین نور کافی و یکنواخت آن دیدی بسیار مناسب با حداقل بازتاب یا انحراف بوجود می آورد.
ج)امکان به نمایش گذاشتن اشیاء بیشتری را در فضای نمایشگاه امکان پذیر می سازد.
د)با توجه به حذف پنجره ها و کاهش راههای ارتباطی،فضای نمایشگاه از امنیت بیشتری برخوردار شده و تمهیدات امنیتی نیز کاهش می یابد.


ب)نور پردازی جانبی(افقی):

اینگونه نور پردازی از طریق پنجره ها و نور گیر های معمولی به اشکال و ابعاد مختلف و در مکانهای مناسب در دیوارها انجام می شود.پنجره ها و نورگیر ها معمولا یا در ارتفاعی که بازدید کننده قادر به دیدن محوطه ی بیرون باشد و یا در ارتفاعی بالاتر نصب می شود.
دیوارهایی که پنجره ها با ارتفاع معمولی بر روی آنها نصب شده،غالبا بدون استفاده هستند و علاوه بر آن اشیاء نمایشی که بر روی دیوار مقابل این پنجره ها نصب شده اند نیز به خاطر وجود نور از مقابل دارای انعکاس هستند که مانع دید کامل وروشن می گزدد.با این وجود،اینگونه پنجره ها برای اشیایی که روی دیگر دیوار ها و در زاویه ای درست نسبت به منبع نور قرار دارند،نور مناسب و دلپذیر به وجود می آورند.


ج)نور پردازی مصنوعی:

ملاحظات تکنیکی و مشکلات نگهداری مربوط به استفاده از نور مصنوعی از جمله عوامل موثر بر کاهش کاربرد نور مصنوعی در فضاهای نمایشگاهی بوده است.نور مصنوعی از منابع نقطه ای یا خطی تامین می گردد و از این رو چون سطوح تعدیل کننده شدت آن با نور فضا قابل مقایسه نیست،لذا دستیابی به شرایط مشابه نور روز نیز تا میزان محدودی امکان پذیر است.


حرکت و دسترسی گالری ها:

حرکت و دسترسی قسمتی از امر ارائه و نمایش اشیاء وعامل مهمی در سازماندهی فضائی نمایشگاه است.زیرا بطور نظری هیچ فضایی در منطقه ی نمایش اشیاء منحصرا به رفت و آمد اختصاص نداشته و هیج راهرو یا راه پله ای نباید حرکت سیال در این منطقه را محدود کند.دستیابی به این شرایط با اجتناب از مسائل روز امکان پذیر است.
الف)اجتناب از محدودیتهای با وقفه
ب)اجتناب از اختلاف سطوح زیاد


تنظیم شرایط محیطی:

رطوبت،دما و نور باعث فرسایش اشیاء‌می گردند،دمای15درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی 60%برای اکثر نمایشگاهها مناسب می باشد.رطوبت نسبی نباید کم و زیاد گردد و این مساله با اشیاء نمایشی ارتباط مستقیم دارد،ولی در کل رطوبت نسبی 50% تا 6% توصیه می گردد.


تهویه ی مطبوع:

پیشرفت های علمی در امر خلق یک محیط مصنوعی،اکنون به مرحله ای رسیده است که امکان تامین مصنوعی شرایط جوی را به طور کامل فراهم ساخته است.در این شرایط ثابت،انعطاف پذیری و نظم را می توان در چهار چوب فضایی نمایشگاه تامین نمود.از جمله دیوارهای خارجی می توانند کاملا بسته بوده و به خوبی عایق شوند و در صورت وجود اشعه های نا مطلوب نوررر،می توان آنها را دقیق تر از نور روز بررسی و درمان کرد.


آکوستیک:

کنترل وطراحی آکوستیک باید هماهنگ با سایر جنبه های طراحی ساختمان نمایشگاه انجام شود.برای به حداقل رساندن نو فه ای که ناشی از نواحی و وسایل پر سر و صدا و شلوغ است،موقعیت ساختمان را باید در محلی ساکت و آرام پیش بینی نمود.در صورتی که یک منبع نوفه ی جهت دار در نزدیکی ساختمان قرار گرفته باشد ،می توان از عملکرد های مقاوم تر به عنوان مانع استفاده کرد و عملکردهای حساس تر را در فاصله ی بیشتری از منبع نوفه قرار داد.هماهنگی اصول آکوستیکی با خصوصیات معماری از یک سو مربوط به سبک معماری و سازماندهی فضایی آن می باشد و از سوی دیگر نیازمند توجه به خصوصیات مربوط به طراحی فنی ساختمان نمایشگاه قرار می گیرد.


حریق:

مقابله با حریق شامل مسئولیت حفظ متعلقات و حفاظت از بازدید کنندگان می باشد.بدیهی است نخستین اقدامات مقابله با آتش باید با شناخت محل،خصوصیات مصالح ساختمانی،مراقبت های لازم در بناهای مجاور،انتخاب مصالح ساختمانی مقاوم و پیشگشری لازم انجام پذیرد.بهتر است از به کار بردن هر گونه ماده قابل اشتعال به منظور تزئین و پوشاندن دیوارها خودداری شود.دقت بسیار باید به کار برد تا از اتصالات برق در سیستمهای الکتریکی خودداری شود.


ساختار عمومی فضاهای نمایشی:

ساختار عمومی فضاهای نمایشی می باید بر اساس سلسله مراتبی از فضاهای عمومی(مانند کارگاههای تولید نمایش و فضای کارمندان)استوار گردد و نحوه ی دسترسی به مجموعه فضای نمایشی و تردد در فضاهای داخلی آن با توجه به حریم محدوده فضایی بخشهای مختلف آن انجام گیرد.ساختار فضایی اینگونه ساختمانها را با توجه به اصول هدایت کننده می توان به دو عرصه بیرونی و درونی تقسیم نمود:
الف)عرصه ی بیرونی فضای نمایشی:این عرصه به طور کلی ارتباط مستقیم با تماشاگران است.
ب)عرصه ی درونی فضای نمایشی:این عرصه شامل کلیه ی فضاهایی است که مربوط به امور نمایشی و اداری می شوند و از این رو با کارکنان و بازیگران ارتباط مستقیم دارند.


شکل و انواع مختلف صحنه ی نمایش:

الف)تئاتر های دارای صحنه ی ایوانی که اینگونه تئاتر ها امکان نمایش فیلم را دارند.
ب)0تئاتر های دارای صحنه ی میدانی که صحنه از هر سو با تماشاچیان احاطه شده در اینگونه تئاتر ها حداکثر عمق میدان تماشاگران 6تا7 ردیف است و در صورتی که جایگاه در یک سطح باشد،حداکثر تماشاگر از 300الی 400 نفر بیشتر نخواهد بود.
ج)تئاتر های دارای صحنه ی هلالی یا صحنه ی آزادجلو آمده.در این تئاتر ها صحنه به قلب جایگاه تماشاگران کشیده شده و ورودیها معمولا در پشت صحنه و یا در داخل جایگاه تماشاگران قرار دارند.
د)نوع دیگر از تئاتر که ترکیبی از موارد بالاست در دوران ماصر مورد توجه طراحان بوده است.این نوع تئاتر با برخورداری از یک صحنه ی انعطاف پذیر برای تبدیل به شکلهای مختلف از خصوصیتی مستقل برخوردار است.صحنه در اینگونه از تئاتر ها می تواند با جابجایی صندلی ها و قسمتهایی از کف به صورت ایوانی-میدانی و هلالی ظاهر شود.به اینگونه صحنه ها چند شکلی می گویند.


شیب سالن نمایش:

در نمایشات تئاتری زنده معمولا از فاصله ی 12 متری ،حالتهای احساسی صورت بازیگران قابل روئیت نیست و حرکت آنها نیز از فاصله ی بیشتر از 20 متر نیز به خوبی دیده نمی شود.برای تامین دید بهتر تماشاگران لازم است تا کف جایگاه شیب ملایمی داشته باشد و یا به صورت پله ای طراحی شود.میزان شیب در طبقه ی همکف جایگاه برای حفظ امنیت تماشاگران و سهولت رفت و آمد افراد معلول که با صندلی چرخ دار حرکت می کنند،حداکثر 10% است و شیب های بیشتر به صورت پله ای باید طراحی شوند که حداکثر آن 35% است.


صندلی تماشاگران:

ابعاد صندلی تماشاگران طبق استاندارد ها حداقل عرض 45 سانتیمتر را باید داشته باشد و فاصله ی پشت تا پشت صندلی ها حداقل 90 سانتیمتر باشد و تا 1/1 متر نیز می تواند باشد.
حداکثر فاصله ی هر صندلی از در خروجی نباید از 15 متر بیشتر باشد و حداکثر فاصله ی هر صندلی از راهرو جانبی 450 سانتیمتر باشد و تعداد مجاز صندلی ها در هر ردیف به ازای هر راهرو 7 صندلی می باشد.بهترین چیدمان صندلی ها به صورت قوسی و اختصاص ندادن بهترین نقاط دید(مرکز)به راهرو می باشد.

اتاق رختکن(تنفس بازیگران):

این اتاق محل استراحت،رختکن و گریم بازیگران می باشد.در فضاهای نمایش کوچک یک اتاق 20 متر مربعی برای این منظور کافی است.ولی در فضاهای نمایش بزرگتر یک سالن غذاخوری یا آشپز خانه و محل استراحت جداگانه ای نیاز است.از این مکان یک اتاق پر و لباس،سرویس بهداشتی و آینه قدی،کمد وسایل و میز گریم برای گریم بازیگران قرار دارد.


اتاق سخنرانی:

در هنگام برگزاری جلسات سخنرانی در سالن نیاز به یک اتاق جهت میهمانان سخنران وجود دارد که قبل و بعد وبین سخنرانی از سخنران پذیرایی گردد.در این فضا که مساحت آن 30 متر مربع است ،سرویس های زنانه و مردانه ،محل نشستن و استراحت و سایر وسایل مانند کمد ،رختکن و ... وجود دارد.

 

نور پردازی صحنه:

نحوه ی تابیدن منابع نورانی در بالای صحنه و پلهای صحنه و پلهای روشنایی در بالای جایگاه تماشاگران قرار دارند،معمولا تحت زاویه ای بین 55 درجه تا 40 درجه است.به طوریکه تمام صحنه را از جلو تا عقب آن توسط یکی از عناصر نورانی و یا سایر آنها،پوشش داده شود.با افزایش ارتفاع منابع نور می توان دامنه ی پوشش آنها را نیز افزایش داد.


آکوستیک:

اکوستیک در هر فضای نمایشی قادر است تا انواع برنامه های نمایشی را تحت تاثیر قرار دهد و از ان جا که ایجاد تغییرات اساسی در وضعیت اکوستیک سالن های نمایش بسیار دشوار است، از این رو لازم است تا از ابتا تصمیمات لازم درباره ی خصوصیات اکوستیکی سالن های نمایشی گرفته شود .فضا های نمایشی باید در برابر کلیه نوفه های خارجی ناشی از صدای هواپیما ، ترافیک وهمهمه افراد در سالن انتظار عایق باشند و دستگاه های مکانیکی به گو.نه ای طراحی شده باشند که سطح نوفه ای که در داخل سالن نمایش ایجاد می شود از یک حد خاص تجاوز نکند . برای برنامه های نمایشی زنده در صورتی که حد اکثر تعداد تماشا گران 200 نفر باشند لزومی به استفاده از دستگاه های تقویت صدا نیست ودر صورت کاهش فاصله متوسط بین تماشاگران وبازیگران استفاده از تمهیدات اکوستیکی برای نمایشنامه های معمولی رضایت بخش می باشد . میزان شیب جایگاه همان قدر که برای شنیدن هم مهم است زیرا صدا در هنگام عبور از جایگاه به علت خاصیت جاذب بودن بدن تماشاگران ضعیف می شود ،از این رو با استفاده از باز تابنده های سقفی ،باید حد اقل شیب لازم را که مانع دیدتماشاگران نشود برای جایگاه در نظر گرفت.


ایمنی از حریق:

بروز نمایش در فضا های نمایشی  وخسارات وتلفات ناشی از ان اغب از عدم دقت در انتخاب وساخت موارد به کار رفته در ساختمان وتجهیزات ان ورعایت سایر پیش بینی های لازم برای جلو گیری از تو سعه ی اتش  وبه خصوص ایجاد دود می باشد . به طور کلی باید در اسکلت ساختمان حد اقل دو ساعت در مقابل اتش مقاومت داشته باشد واز مواد قابل اشتعال در ساخت دکور ها وبرای پوشاندن دیوار ها وسقف استفاده نشود و مواد جاذب صدا وسایر تجهیزات اکوستیکی نیز تا حد مطلوبی در مقابل اتش مقاومت داشته باشد . درتئاترها معمولا صحنه ی نمایش مهم ترین عامل ایجاد اتشودود است . برای مقابله با حریق بر روی صحنه می بایست اتش را درون چهار دیوار برج صحنه محبوس کرد وبا استفاده از جریان قوی هوا به سمت بالا که توسط دودکش اتوماتیک در بالای برج صحنه ایجاد می شود ،حرارت ودود را از تماشا گران دور نگاه داشت . نقشه وتجهیزات مربوط به پشت صحنه نیز باید به گونه ای طراحی شده باشد که از اتش سوزی جلو گیری کند ودر صورت بروز حریق در صحنه مانع گسترش ان به پشت صحنه شود . تجهیزات اطفا  حریق در فضا های نمایشی شامل کشف کننده های دود وحرارت ،شلنگ های قرقره ای ،کپسول های کربنیک و کپسول های پودری هستند. صحنه ی تئاتر هم در عین حال باید به سیستم اب پاش در بالای صحنه و بالای پرده ایمنی نیز مجهز بوده ودر ان شیر اب و سطل شن نیز پیش بینی شود . اغلب لوازم اطفا  حریق در راهرو ها قرار می گیرند و اگر وجود شان در این از قبل در نظر گرفته نشده باشد ،می توانند به موانع خطر ناکی تبدیل شوند واز این رو باید محل های خاصی را برای ان ها پیش بینی نمود .


استاندارد ها و ضوابط طراحی سینما:


سالن انتظار سینما:

طبق استانداردها و ضوابط طراحی سینما مصوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حداقل میزان سطح اشتغال سالن انتظار سینما به ازای هر نفر 35 سانتیمتر مربع و حداقل حجم سرانه سالنهای سینما 5/1متر مربع می باشد.تعداد صندلیهای سالن به ازای هر 100 نفر 10 صندلی می باشد.در صورت داشتن اختلاف سطح سالن با بیرون حداکثر شیب راهرو ورودی 8% و عرض آن حداقل 2/1 متر می باشد.حداقل عرض ورودی سالن انتظار به ازای هر 100 نفر 56 سانتیمتر می باشد.


ورودی سینما:

به دلیل کار کردن سینما به مجتمع فرهنگی ، ورودی با ورودی مجتمع یکی است و فقط یک در برای ورود به سالن انتظار منظور می گردد.


گیشه بلیط فروشی:

گیشه در سینما باید در مکانی باشد که دید کافی بر فضای خارج سینما داشته باشد و در جایی باشد که صف مربوط به آن فراهم گردد و مردم در معبر عمومی و همچنین مانع ورود و خروج مردم از سینما نباشد.در گیشه بهتر است به درون سالن انتظار باز گردد ، ولی این در طوری نباشد که با باز شدن آن درون گیشه مشخص گردد و سطح آن به ازای هر نفر حداقل 3 متر مربع می باشد.


راهروهای سالن نمایش:

عرض راهروهای سالن را بر حسب تعداد جمعیت که از آن تخلیه می شوند محاسبه می شود.ولی نه یه این صورت که این عرض متغیر باشد.و اینگونه در نظر می گیریم که از تعداد جمعیت هر ردیف که در دو طرف آن راهرو می باشد، 60% آن از هر راهرو تخلیه می گردند.اگر عرض در خروجی سالن نمایش از عرض راهرو منتهی به آن بیشتر باشد باید حداقل فضایی برابر عرض خروجی جلوی در ورودی داشته باشد.حداکثر شیب مجاز در راهرو های سالن نمایش 8% می باشد و اگر شیب بیشتر باشد باید از پله در راهرو استفاده گردد که ارتفاع و عمق موثر پله باید طبق استاندارد ها باشد.پله ها ویا نقطه ی شروع شیب راهرو های سالن نمایش برای آگاهی تماشاگران باید با چراغ مخصوص روشن گردند.مصالح کف راهروها باید از مصالح غیر لغزنده و غیر اشتعال باشد.


صندلی تماشاگران:

استاندارد های صندلی تماشاگران در جداول ضمیمه آورده شده است . جنس و مصالح به کار رفته در صندلیهای سالن نمایش باید مقاوم ،قابل شست وشو ،غیر قابل اشتعال باشد و از نظر آکوستیکی،مقدار صدائی که آن ها جذب می کنند نباید به وجود ویا عدم وجود تماشاچی در آن ها وابسته باشد . چیدن صندلیها ی سالن نمایش مانند چیدمان صندلیهای آمفی تئاتر می باشد .


ورودی ها و خروجی های سالن سینما:

ورودی ها و خروجی های سالن نمایش سینما باید به گونه ای باشند که در معرض دید باشند و از ورود سر وصدا به داخل وخارج سالن جلو گیری کنند . حد اقل تعداد در خروجی سالن نمایش 2 عدد می باشد و فقط در موارد خاص مانند گنجایش سالن کمتر از 100 می تواند 1 عدد باشد . لازم به ذکر است که برای خروج از سالن نمایش بهتر از که در های سالن نمایش به طرف بیرون باز گردند . حد اقت فاصله دو در خروجی5 متر می باشد ونباید از در های یک لنگه استفاده نمود وباید از در های دو لنگه استفاده گردد . درهای سالن نمایش نباید قفل داشته باشند وبهتر است دارای ثابت کننده های فشاری باشند که با یک فشار روی آن ها،در ثابت گردد.


سرویس های بهداشتی سینما :

طراحی و اجرای ساختمانی قسمت های مختلف داخل سرویس های بهداشتی باید به گونه ای باشد که شست وشو وگندز دائی مستمر تمامی دیوارها و کف های سرویس میس گردد .


اتاق پروژکتور و ملحقات آن:

اتاق پروژ کتور شامل حد اقل 2 عدد پروژ کتور به ابعاد 100×60 سانتیمتر ،میز های بر گردان و باز بینی فیلم به ابعاد 80×120 سانتیمتر واتاق تقویت کننده های صدا می باشد . دستگاه هایی مانند رکتی نایر ،تابلوی اصلی برق اتاق پروژکتور ،ومسیر های نور سالن و قفسه های فلزی مخصوص نگهداری فیلم در فضاهای مستقل قرار دارند.اتاقک کوچکی جهت نگهداری باطریهای مخصوص روشنایی ایمنی سینما و سرویس بهداشتی در جنب اتاق پروژکتور قرار دارند.
ابعاد اتاق پروژکتور با توجه به ابعاد پروژکتور ها ، فواصل آنها از هم و از دیوارهای جانبی ،و میز های برگردان و بازبینی فیلم و دستگاههای تقویت صدا در نظر گرفته می شود.دیوارها و کف اتاق پروژکتور باید قابلیت 2 ساعت مقاومت در مقابل آتش سوزی را داشته باشند.مصالح به کار رفته در اتاق پروژکتور جهت نازک کاری و آکو ستیک نباید قابل احتراق باشند کف اتاق  پروژکتور برای انتقال کابلهای برق وصدا باید دو جداره بوده و کفپوش آن در مقابل برق عایق باشد . وجود شیر یا کبسول آتش نشانی در نزدیک اتاق پروژکتور نیز توصیه می گردد.


پرده نمایش فیلم:

نوع پرده سینما با توجه به ابعاد سالن ،قدرت پروژکتور ، بهره روشنایی پرده و میزان روشنایی مطلوب پرده انتخاب می شود . اندازه پرده با توجه به عرض سالن نمایش در قسمت جلوی آن ،ارتفاع سالن ، عمق سالن ودر نظر گرفتن فضائی در دو طرف پرده  برای رفت وآمد به پشت پرده و جمع شدن پرده محافظ تعیین می شود . پرده نمایش بهتر است دارای انحناء باشد :به خصوص در سالن های عریض، این انحناء کمانی از دایره به طول فاصله لنز پروژکتور از مرکز پرده می باشد . اسکلت نصب پرده ی نمایش باید بزرگتر از پرده باشد (30 سانتیمتر) تا نصب پرده آسان تر گردد واسکلت از دیوارپشت پرده باید به اندازه ای که برای نصب بلند گو ها مورد نیاز است (90 سانتیمتر) فاصله داشته باشد . وباید اشاره نمود که بهتر است دریچه های هواکش وخروجی هوا یا حتی ورود هوا ،پشت پرده تعبیه نگردد و اصولا سیستم های تاسیساتی  وتهویه ی هوا به گونه ای باشند که هوا در پشت پرده چرخش نداشته باشد.

 

نویسنده:محمود وجودی بستان آباد
با تشکر از دوستان نویسنده : مهندس رضا سلطانپور و مهندس جمشید ریاحی که ایشان را در تهیه ی این مطالب یاری فرمودند. 

www.mahmoodfarhangsara.persianblog.ir


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

دکوراسیون آشپزخانه



علی رغم توجه به مسائل استاندارد، ھنوز ھم طرز ساخت و ابعاد آشپزخانه و لوازم آن بصورت قابل ملاحظه ای در حال تغییر و تحول است .

در یک آشپزخانه مھندسی ساز، تمام وسایل طوری چیده می شوند که غیر قابل تغییر بوده ودارای سطوح کاری و ذخیره مواد باشند. در این نوع آشپزخانه مواد مورد استفاده در آشپزخانه، معمولا از جنس چوب-تخته چند لا- نئوپان و پلاستیک ھستند .

روی سطوح چوبی رو باز را می توان با پوششی از لاک چوب یا روکشی از پلاستیک پوشاند. قفسه ھای آشپزخانه بصورت چوبی یا تخته ای با روکش پلاستیکی ھستند، استفاده از قفسه ھای فلزی برای قرار دادن قابلمه و ماھی تابه بھتر است. در صورت کوچک بودن فضای آشپزخانه نصب درھای کشویی یا تاشو توصیه می شود. زیرا این درھا در ھنگام باز شدن فضای چندانی را اشغال نمی کنند .

از کابینت ھای طبقه دار برای نگھداری ظروف بزرگ – سنگین یا وسایلی که از آن ھا به ندرت استفاده می شود، می توان بھره گرفت. کابینت ھای دیواری عمق کمی دارند بنابراین از سطوح کاری زیر آنھا می توان بدون ھیچ مشکلی استفاده کرد. با گذاشتن ظروف چینی داخل این کابینت ھا فرد می تواند بدون خم شدن، آنھا را بر دارد و به آنھا دسترسی داشته باشد. کمدھای یکسره بلند برای نگھداری مواد پاک کننده وجارو و ... مناسب ھستند. می توان یخچالھای خانگی کوچک، اجاق گازھا یا ماکروویوھا را با ارتفاع مناسب روی آنھا قرار دارد .

سینکھای ظرفشویی و تخته ھای آبگیری ظروف باید متناسب با داخل کابینت ھای طبقه دار باشند چون در داخل این کابینت ھا می توان یک سطل زباله ماشین ظرفشویی و چیزھای مصرفی دیگر را ( در صورت لزوم یک آبگرمکن برقی ) جای دارد .

وجود دستگاه مکش ھوا در بالای اجاق الزامی است ھودھای مکنده برای این کار بسیار مناسب ھستند. یک تفاوت عمده بین سیستم مکش ھوا و سیستم چرخشی وجود دارد و آن اینکه در سیستمھای مکنده، باید حفره ای رو به بیرون تعبیه شود. این سیستم ھا نسبت به سیستمھای چرخشی کارآمدتر بوده و بیشتر مورد توجه افراد واقع می شوند . در ھنگام طراحی و نقشه کشی و به منظور ایجاد فضای کافی برای نگھداری و ذخیره مواد در آشپزخانه، باید به ابعاد کابینت ھا و لوازم داخل آنھا توجه کرد اجاق ھای گازی و برقی مدرن باید طوری طراحی شوند که متناسب با لوازم دیگر بوده و در مجموع باعث سھولت روند کار در آشپزخانه گردند. در چنین محیطی باید از پریز به حد کافی استفاده کرد . یعنی برای ھر منطقه کاری و آماده سازی مواد غذایی یک جفت پریز کافی است .

استفاده از سینکھای ظرفشویی دو لنگه مناسب تر است چون از یک طرف آن رای آبگیری ظروف و از طرف دیگر برای قرار دادن ظروف کثیف استفاده می شود . ماشین ظرفشویی باید در طرف راست یا چپ سینک قرار گیرد. اگر فضای آشپزخانه بسیار کوچک باشد، ساخت آشپزخانه فشرده راه حل مشکل است . چون چنین آشپرخانه ھایی نیاز به فضایی کم داشته و متناسب با لوازم دیگر ھستند .

آشپزخانه ھا باید طوری ساخته شوند که در جھت شمال به شرق یا شمال به غرب بوده و مجاور باغھای گل وگیاه / سبزیجات و زیر زمین باشند. معمولا آشپزخانه باید به دروازه باغ، درب خانه، محل بازی بچه ھا وحیاط دید داشته باشند و از لحاظ داخلی متناسب با آبدارخانه، ناھار خوری واتاق پر مصرف ساخته شود .

ھرچند آشپزخانه یک محل کار در داخل خانه است، ولی اتاقی است که کدبانوی خانه بیشتر اوقات خود را در آن سپری می کند بنابراین طراحی آن باید در نھایت دقت انجام شود. ھمچنین اگر در داخل آشپزخانه میز ناھار خوری وجود داشته باشد، محلی مناسب برای جمع شدن افراد خانواده در کنار یکدیگر است .

در طراحی آشپزخانه، نحوه استقرار کابینت ھا و لوازم باید بر حسب استاندارد بوده که ضمن اینکه مقدار فضای چرخش و تردد را کاھش می دھد، فضای کافی برای حرکت آزادانه را فراھم می سازد. در صورت امکان، کار به حالت ایستاده باید به حداقل رسیده ووضعیت نامناسب بدن بر حسب کار، ارتفاع وسایل وا ندازه بدن فرد کاھش یابد، تامین روشنایی مناسب سطوح کاری امر مھمی محسبو می شود .

نحوه چیدن وسایل آشپزخانه باید طوری باشد که فرد در ھنگام کار از راست به چپ حرکت کند . این کارھا عبارتند از :

استفاده از سطوح نگھداری وسایل، آشپزی، تدارک مواد غذایی، شستشوی ظروف در سینک و آبگیری ظروف.


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

اصول دکوراسیون حمام



حمام یکی از مھمترین عناصر معماری ھر خانه ای است. در گذشته حمام نه فقط محلی برای استحمام، بلکه جایی برای انبار کردن لوازم و وسایل کھنه بود .این روزھا دیگر حمام محل آرایش و پیرایش جسم و روح تلقی میشود، حتی گاھی استراحت فردی از ھمین نقطه شروع میشود. بعضی از حمام ھای امروزی کاربری ھای تجملی و رفاھی زیادی نیز دارند: استخرھای کوچک، سونا و جکوزی برای تفریح و سلامت اعضای خانواده در این فضا قرار داده میشود. بعضی دیگر از حمام ھای امروزی که در آپارتمان ھای کوچک وجود دارند، از ابعاد کوچکتری برخوردارند. کاربری این دسته از حمام ھا برای رفع خستگی روزانه و سلامت و پاکیزگی جسم ھستند. مھم نیست که ابعاد حمام شما بزرگ یا کوچک است بلکه مھم این است که از این فضا بھترین استفاده را برای آرامش جسم و روح به وجود آورید.

عناصر مھمی که در خلق یک حمام زیبا و بی نقص وجود دارد، عبارت است از: کفپوش مناسب، پوشش دیواری، استفاده از ھواکشی با قدرت مناسب برای تخلیه بخار، کابینت ھایی برای قراردادن حوله ھا و دیگر لوازم جانبی، انواع بافتھا و رنگھا. با انتخابی صحیح، از تمامی این مجموعه به فضای دلخواه که آرامش شما را برقرار کند، دست مییابید .

انتخاب دکوراسیون مناسب برای حمام

به ھنگام انتخاب کفپوش مناسب برای حمام، نکاتی مانند کیفیت، سایز، رنگ، الگو، طرح و بافت را باید در نظر داشته باشید. بھترین انتخاب زمانی صورت میگیرد که قسمتی از کف حمام را که بسیار توی چشم است با آن کفپوش مورد علاقه دکور کنید( یعنی در ابتدا آن را نصب نکنید .) سپس اگر نوع، طرح و رنگ را پسندیدید، آن را برای نصب در کل حمام انتخاب کنید. تنھا با یک امتحان کوچک این امکان برای شما به وجود می آید که از انتخابی که کردید، ناراضی و پشیمان نشوید .

از بھترین گزینه ھای انتخابی برای کفپوش حمام، سرامیک است چرا که به راحتی تمیز میشود، در برابر آب مقاوم و از لحاظ طرح و رنگ ھم بسیار متنوع است. استفاده از سرامیکھای شیاردار در اطراف وان بسیار توصیه میشود چرا که به ھنگام خیس بودن کف حمام، این دسته از سرامیکھا امنیت بالاتری را فراھم میکنند، یعنی میزان سرخوردگی را کمتر میکنند. بھتر است برای داشتن حمامی با ایمنی بالا، در اطراف وان و زیر سینک روشویی از کفپوش ھای دولایه حاوی لاتکس استفاده کنید .

 این کفپوش ھا توسط لاتکس زیرین به کف حمام نصب میشود و لایه بیرونی که دارای بافت

ناھموار است میزان سرخوردگی را کاھش میدھد. با رعایت این چند نکته می توانید شاھد آن باشید که میزان آسیبدیدگی در حمام به صورت چشمگیری کاھش پیدا می کند. در حمام ھایی که کف آن شیب زیادی دارد بھتر است موزاییک ھایی با سایز کوچک نصب کنید

تا ھم شیب کمتر به نظر رسد و ھم شکستگی و آسیب دیدگی در بین موزاییکھا به وجود نیاید .

میتوانید ردیف و یا ردیفھایی از این موزاییکھا را طرح دار انتخاب کنید تا دکور حمام شما دارای بافت و رنگ باشد. بھتر است این ردیفھا رنگی متضاد و متفاوت نسبت به رنگ زمینه داشته باشد. اگر کفپوش از سرامیکھای سفید و روشن پوشیده شده است، بھتر است که رنگ قرمز، زرد و آبی را برای ردیفھا انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رنگ زمینه اگر سفید باشد، حمام را به فضایی نورانی و وسیع مبدل میسازد .

در سبک ویکتورین، استفاده از سرامیکھای طرح دار و گلدار بسیار رایج است. استفاده از سرامیکھایی با طرح گل میتواند فضایی آرامش بخش و شاعرانه خلق کند. در این سبک معمولا از رنگھای آبی روشن، سبز روشن و صورتی کمرنگ استفاده میشود .

در سبک مدرن، استفاده از سرامیکھایی به رنگ سفید و با ادغامی از رنگھای تند و گرم بسیار رایج است. رنگ سرامیک برای آرامش بخشیدن به شما و برقراری محیطی سرشار از انرژی بسیار مھم است، پس بھتراست رنگی را انتخاب کنید که ھم روشن باشد و ھم با روحیات شما و اعضای خانواده سازگاری داشته باشد. استفاده از رنگھای مورد علاقه در حمام باعث میشود که علاوه بر آرامش بخشیدن به شما، روزی تازه و پر انرژی را شروع کنید .

اگر سبکھای شلوغ را می پسندید، به شما پیشنھاد میکنم که از رنگھای ھلویی و زرد درخشان استفاده کنید. این رنگ ھا فضا را شلوغتر و پر اثاثیه تر نمایان میکنند. اگر می خواھید که حمام شما بزرگتر از آنچه ھست نمایان شود، بھتر است از رنگھای طبیعی برای سرامیکھا استفاده کنید .بھترین توصیه دکوراتورھا استفاده از سرامیکھایی به رنگ سفید و بژ و گاھی زرد و کرم بسیار روشن است که به خوبی نور را منعکس میکند و فضا را بزرگتر جلوه میدھد .

اگر حمامی بزرگ و عریض دارید، بھتراست از رنگھای تیره استفاده کنید تا کوچکتر و گرمتر به نظر رسد، استفاده از لوازم جانبی مانند تابلوھای تزئینی و دکورھای چوبی در این حمامھا باعث میشود که فضا کوچکتر و گرمتر جلوه کند. استفاده از حوله ھای طرحدار و پوششدیواری نقشدار، محیط حمام را به جایی دنج و گرم تبدیل میسازد .

استفاده از آینه در ھر مکانی، باعث نورانی شدن و بزرگ جلوه داده شدن آن فضا میشود. بنابراین استفاده از آینه در حمام بسیار توصیه میشود و ھمچنین باعث تمیزتر جلوه دادن این فضا میشود .

بنابر سبک دکور حمام، میتوانید انواع آینه را ھماھنگ با آن سبک انتخاب کنید. برای مثال، اگر کف حمام سرامیک است و سبک مدرن دارد بھتر است از آینهھای مدرن که دور آنھا قابھای فلزی به رنگ استیل و برنز است، استفاده کنید. اگر کفپوش حمام به رنگ چوباست و کابینتھای استفاده شده در آن از نوع چوبی ھستند، بھتر است آینهای را انتخاب کنید که قاب چوبی داشته باشد تا سبکی ھماھنگ را خلق کند. در نظر داشته باشید که استفاده از کابینتھای چوبی آن ھم به رنگ تیره، حس القای گرمای حمام را بیشتر میکند.


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

پادرپیو padre pio ; کلیسای حلزونی شکل در ایتالیا



دراین کلیسا زائران در امتداد مسیر پیاده رویی مستقیم و طولانی وشیبداربامناطقی تراس بندی شده به صورت باغ های گسترده در اطراف آن به محل کلیسا هدایت می شوند.این مسیر با تاقِِ ورودی درجهت کلیسا وصلیبی بزرگ تقریباً به بلندی 40 متر که به مثابه کانون ورودی به نظر می رسد؛همسو شده است.9 ستون اول میدان جلوی کلیسا که ارتفاع آنها به 25 متر می رسد،بار هشت زنگی را که برجِ زنگ اصلیِ کلیسا را تشکیل می دهند،تحمل می کنند.

در این طرح رنتزو پیانو ، محل عابدان به شکل حلزونی عظیم-طرحی مرکب ازسه چهارم دایره که شعاع آن به طور یکنواخت کاهش می یابد-پوشیده شده است.مواد آن که برای بیان سادگی و صلابت انتخاب شده اند،ازسنگ وچوب وشیشه محلی اند.پوست! بسیار بزرگ سقف از جنس ورق مسِ که ازپیش زنگار بسته،زیر ساختاری باربری از چوب و سنگ آهک دارد.

این زیرساخت باربر،مرکب ازدوردیف تاق سنگیِ متقابل است که به صورت دایره ای شکل چیده شده اند.در مجموع 21 تاق از این دست وجود دارد که حلقه داخلی و خارجی ای را بوجود می آورند

از آنجا که دهانه های تاق ها به طور یکنواخت کاهش می یابد،لذا با کاهش شعاع دایره،شکل مارپیچی به وجود می آید که یادآور صدف حلزون است.این ساختارشعاعی که به بخش هایی با گنجایش 300-400 صندلی تقسیم شده،تجمعِ حتی المقدورنزدیک به محراب را موجب می شود.

این ساختار تاقی شکل همراه با سیستم ساختاری ثانوی ازجنس چوب،وزن سقف چوبی راتحمل می کند.برای بازی لازم به هنگام زلزله،کابل های فولادی بین تاق ها کشیده شده اند.

منطقه ای که با شکل سه چهارم دایره محصورشده،رأس میدان مثلثی شکلی را تشکیل می دهد که رو به پایین به سمت ورودی شیبدارمی شود.پنجره شیشه ای رنگیِ بزرگی که در زیر تاق سنگی کار گذاشته شده است،ورود نور به کلیسا رافیلتره می کند.

پیاده رو که با اسلب هایی از جنس همان سنگ تاق ها مفروش شده،کلیسا وحیاط ورودی را به یکدیگر متصل می سازد.این سنگفرش تا درون سالن ادامه پیدا می کندوبدین لحاظ تفکیک گذرازحیاط ورودی یه فضای داخلی را ازبین می برد.حیاط ورودی تا 30 هزارنفر رادرخودجای می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

آجر شیشه ای



تولید این نوع آجر در کشورهای آلمان، فرانسه، اتریش، ایتالیا، لهستان، ترکیه، اندونزی، تایلند، چین و آمریکا وجود دارد ولی تاکنون چنین تولیدی به شکل انبوه در ایران انجام نگرفته است. آجرهای شیشه ای مزایای بسیار و کاربردهای خاص نسبت به آجرهای سنتی دارا می باشند و به همین دلیل بازار جهانی بسیار خوبی را بدست آورده و روز به روز مصرف آن بیشتر می شود. این محصول در سالهای اخیر در بازار ایران جای باز نموده بطوریکه در حال حاضر عمدتا" از کشورهای اروپایی وارد و در بازار مصالح ساختمانی عرضه می گردد.

جهت تولید این محصول نیاز به  بچ پلنت و کوره ذوب دارای فورهارث(جهت سیستم رنگی سازی شیشه در کانال) و همچنین فیدر، ماشین پرس مخصوص، بردارنده های اتوماتیک، ماشین مخصوص اتصال و جوشکاری دو نیمه آجر، سیستم آماده سازی مخلوط مناسب گاز و هوا برای ماشین اتصال دو نیمه آجر، کانوایرهای انتقالی، استاکر(ماشین اتوماتیک انتقال دهنده آجر شیشه ای به گرمخانه)، گرمخانه         تنش زدایی، یک دست قالب استاندارد(190*190*80 میلیمتر)، یک دست قالب گوشه، خط رنگ آمیزی ضخامت آجر و ماشین آلات و تجهیزات لازم برای پولیش و پرداخت قالب می باشد.

کاربرد و مزایای استفاده از آجرهای شیشه ای:

از این نوع آجر به مقادیر قابل توجه در ساختمان های مسکونی، فضاهای اداری، انبارها، رستورانها، ابنیه هنری، فرهنگی و مذهبی استفاده می گردد.

آجرهای شیشه ای از برتریهای قابل توجه ذیل برخوردارند:1- امکان استفاده در جداسازی های فضاهای داخلی با حفظ روشنایی کافی.2- افزایش فضای مفید داخلی به واسطه ضخامت دیواره 8 سانتیمتری در مقایسه با دیوارهای آجری سنتی که حداقل 15 سانتیمتر است.3- خواص بالای ایزولاسیون (صوتی-گرمایی)

4- سبک بودن دیوار ساخته شده در مقایسه با دیوارهای آجری سنتی تا بیش از 4/1
5- امکان بکارگیری طرحها و رنگهای مختلف در یک یا چند دیوار بنابر هر نوع سلیقه
6- سادگی و سرعت عمل بالا در نصب و بکارگیری آجر شیشه ای در مقایسه با آجرهای سنتی. زیرا مراحل مختلف و متعدد دیوارکشی سنتی شامل آجرچینی، گچ و خاک، سفیدکاری و نقاشی در آجرهای شیشه ای تنها شامل آجرچینی و در موارد خاص بندکشی است.

7- قیمت تمام شده (شامل مصالح و دستمزد) یک متر مربع(در دو طرف دیوار) دیوار شیشه ای در مجموع و در مقایسه  با دیوار سنتی ارزان تر خواهد بود زیرا در دیوار سنتی بعد از آجر چینی مراحل گچ و خاک، سفیدکاری و رنگ آمیزی برای دو سمت دیوار همچنان باقی است که هزینه های قابل توجهی را به قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار سنتی اضافه خواهد کرد.8- نظافت و سادگی در آجر دیوارهای شیشه ای به گونه ایست که حتی در فضاهای مسکونی به سادگی قابل انجام و کمترین مزاحمت را برای ساکنین دارد. نظافت و تمیزی دیوار شیشه ای به راحتی تنها با یک دستمال نمدار و برای سالیان طولانی انجام می گردد در حالیکه دیوارهای سنتی حداقل هر چهار سال نیاز به رنگ آمیزی دارند.

9- امکان بکارگیری آجرهای شیشه ای در تمام یا بخشهایی از نمای ساختمان.10- امکان بکارگیری آجرهای شیشه ای در ساخت سکوبندی آشپزخانه و یا میز اپن آن.

استاندارد تولیدی:
 
ابعاد استاندارد آجر شیشه ای 190*190*80 میلیمتر و وزن استاندارد آن حدود  2/2 کیلوگرم می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

شاهکار معماری در کتابخانه دانشگاه پاپ در ایتالیا



 

کتابخانه دانشگاه پاپ در ایتالیا
همانطور که می بینید این کتابخانه به صورت مارپیچی ساخته شده است (از نمای بیرونی این کتابخانه نیز می توان مارپیچی بودن آن را تشخیص داد)
در این کتابخانه چیزی در حدود 600000 کتاب وجود دارد که بعضی از آنها مربوط به قرن 16 نیز می باشد.
نرده های کاملا شیشه ای و یکسره ، از نقاط قوت این کتابخانه عظیم به شمار می رود.

 

 

 


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

معماری FOLDING



  

معماری فولدینگ یکی از سبک های مطرح در دهه پایانی قرن گذشته بود . فلسفه فولدینگ برای نخستین بار توسط فیلسوف فقید فرانسوی ، ژیل دلوز مطرح شد . وی همچون ژاک دریدا از جمله فلاسفه مکتب پسا ساختارگرایی محسوب می شود . دلوز نیز مانند دریدا اساس اندیشه خود را بر زیر سوال بردن بینش مدرن و مکتب ساختارگرایی قرار داد .
فلسفه دلوز ، یک فلسفه افلاطون ستیز و دکارت ستیز است . به عبارت دیگر می توان بیان نمود که فولدینگ یک طرح ضد دکارتی است . از نظر دلوز ، هستی از زیر بناهای عقل ریاضی استخراج نشده است . وی در کتاب معروف خود ، ضد ادیپ سرمایه داری و اسکیزوفرنی ( 1972) خرد مدرن را مورد پرسش قرار داد . از نظر دلوز ، خرد هر جایی است . 

فولد یعنی چین و لایه های هزار تو ، یعنی هر لایه در کنار لایه دیگر ، همه چیز در کنار هم است ، هیچ اندیشه ای بر دیگری ارجحیت ندارد ، تفسیری بالاتر و فراتر از دیگری نیست ، همه چیز افقی است . به عبارت دیگر فولدینگ می خواهد منطق دو ارزشی را دیکانستراکت کند و کثرت و تباین را جایگزین آن کند . فولدینگ هم مانند دیکانستراکشن در پی از بین بردن مبناهای فکری تمدن غرب و بالاخص منطق مطلق و ریاضی گونه مدرن است . 

فولدینگ ، عمودگرایی ، طبقه بندی و سلسله مراتب مردود می داند و به جای آن افقی گرایی را مطرح می کند . از نظر فولدینگ همه چیز همسطح یکدیگر است . دلوز در کتاب خود به نام ، فولد ، لایبنیتز و باروک ( 1982 ) جهان را چنین تبیین می کند : " جهان به عنوان کالبدی از فولدها و سطوح بی نهایت که از طریق فضا ، زمان فشرده شده ، در هم پیچ و تاب خورده و پیچیده شده است . " دلوز هستی و اجزاء آن را همواره در حال شدن می بیند .

یکی از موارد کلیدی در مباحث مطرح شده توسط دلوز ، افقی گرایی است . دلوز به همراه یار همفکر خود ، فیلیکس گاتاری ، مقاله ای به نام " ریزوم " در سال 1976 در پاریس منتشر کرد . این موضوع در کتاب هزار سطح صاف ( 1980) به صورت کامل تر توسط این دو مطرح گردید . رزیوم گیاهی است بر خلاف سایر گیاهان ، ساقه آن به صورت افقی و در زیر خاک رشد می کند . برگ های آن خارج از خاک است . با قطع بخشی از ساقه آن ، این گیاه از بین نمی رود ، بلکه از همانجا در زیر خاک گسترش می یابد و جوانه های تازه ایجاد می کند .
این دو متفکر با مطرح نمودن بحث ریزوم  ، سعی در بنیان فکنی اندیشه غرب کردند و اصول اولیه آن را زیر سوال بردند . از نظر آنها ، عقلانیت غرب به صورت سلسله مراتب عمودوار ، درخت گونه و مرکز مدار است .
بحث فولدینگ در معماری از اوایل دهه 1990 مطرح شد و به تدریج اکثر معماران نامدار سبک دیکانستراکشن مانند پیتر آیزنمن ، فرانک گهری ، زاها حدید و حتی معماران مدرنیست فیلیپ جانسون به این سمت گرایش پیدا کردند . از دیگر معماران و نظریه پردازان سبک فولدینگ می توان از بهرام شیردل ، جفری کیپینز ، گرگ لین و چارلز جنکز نام برد . همانند دیکانستراکشن ، خواستگاه فلسفه فولدینگ در فرانسه و معماری فولدینگ در آمریکا بوده است.

این معماران در کارهای جدید خود پیچیدگی را با وحدت یا تقابل نشان نمی دهند بلکه به صورت نرم و انعطاف پذیر ، پیچیدگی ها و گوناگونی های مختلف را در هم می آمیزند . این کار باعث از بین بردن تفاوت ها نمی شود . باعث ایجاد یک پدیده همگون یکپارچه نیز نمی گردد ، بلکه این عوامل و نیروها به صورت نرم و انعطاف پذیر در هم می آمیزد . هویت و خصوصیت هر یک از این عوامل در نهایت حفظ می شود مانند لایه های درونی زمین که تحت فشارهای خارجی تغییر شکل می دهند ، در عین این که خصوصیات خود را حفظ می کنند .
نظریه دیکانستراکشن جهان را به عنوان زمینه هایی از تفاوت ها می دید و این تضاد ها را در معماری شکل می داد . این منطق تضاد گونه در حال نرم شدن است تا خصوصیات بافت شهری و فرهنگی را به گونه ای بهتر مورد استفاده قرار دهد .
دیکانستراکشنیست ها عدم هماهنگی های درون پروژه را در ساختمان و سایت نمایش می دادند و این نقطه آغاز پروژه آنها بود . ولی آنها هم اکنون این تفاوت ها را در تقابل نشان نمی دهند  ، بلکه آنها را به صورت انعطاف پذیری در هم می آمیزند و یک منطق سیال و مرتبط را دنبال می کنند . اگر در گذشته پیچیدگی ها و تضاد از دل تقابل های درونی پروژه بیرون می آمد ، در حال حاضر خصوصیات مکانی ، مصالح و برنامه به صورت انعطاف پذیری روی همدیگر تا می شوند ، در حالی که هویت هر یک حفظ می شوند . معماری فولدینگ در مقیاس شهری در جایی بین زمینه گرایی و بیان گرایی قرار دارد . فرم های انعطاف پذیر نه به صورت کامل هندسی هستند و نه به شکل دلبخواهی . در مقیاس شهر ، این لایه های تا شده و انعطاف پذیر نه نسبت به بافت مجاور خود بی تفاوت اند و نه مطابق با آنند ، بلکه از شرایط محیطی بهره می جویند و آنها را در منطق پیچ خورده و منحنی خود جای می دهند .

گرگ لین در تعریف معماری فولدینگ می گوید : " فولدینگ یعنی تلفیق نمودن عوامل نامربوط در یک مخلوط به هم پیوسته . " در این رابطه می توان لایه های رسوبی در کوه ها را مثال زد که در اثر فشارهای درونی زمین روی یکدیگر خم شده و پیچ و تاب خورده اند . در عین این که هر لایه خصوصیات درونی خود را حفظ کرده است ، ولی با لایه مجاور خود درگیر شده و لایه ها به صورت انعطاف پذیری در کنار یکدیگر انحناء پیدا کرده اند .

معماری فولدینگ معماری نئو باروک نیز نامیده می شود . در معماری باروک ، سبک های یونانی ، رومی ، شرقی ، رومانسک ، گوتیک و کلاسیک روی یکدیگر تا می شوند و کالبد بنا و سطوح مواج دیوارها نسبت به شرایط انعطاف پذیرند . همانگونه که در معماری فولدینگ انعطاف پذیری احجام و سطوح مختلف توسط تکنولوژی جدید ، که همان رایانه است ، انجام می شود . تکنولوژی رایانه قادر است بین دو شکل ، شکل های میانی را برای انتقال نرم یکی به دیگری انجام دهد . این انتقال نرم مدت ها است که در فیلم های تبلیغاتی ، فیلم های ویدیویی و فیلم های سینمایی انجام می شود . در فیلم ویدیویی مایکل جکسون به نام سیاه و سفید ، تصویر صورت چند فرد مختلف که از نژادها ، رنگ ها ، جنسیت و سنین مختلف بودند گرفته شده بود و در مقابل چشمان حیرت زده تماشاگران تلویزیون ، تصویر یکی به دیگری تبدیل می شد ، بدون اینکه بیننده احساس کند که این لایه های بین دو صورت کاملا متفاوت به صورت تصنعی و یا ناهمگون به یکدیگر تبدیل می شوند .
در فیلم پایان گر 2 ( Terminator 2 ) نیز هنر پیشه ای که نقش منفی داشت می توانست کالبد خود را به صورت جیوه در بیاورد و همانند جیوه در هر شرایطی تغییر حالت دهد . در روی کف زمین به صورت یک کف پوش پهن شود و سپس از روی کف بلند شده و به صورت انسان و یا حالت های دیگر در آید . امروزه با استفاده از رایانه ، این انتقال و تغییر شکل به راحتی قابل اجرا است و معماران فولدینگ سعی می کنند که معماری را با علم روز همگون و همسو سازند .
در این رابطه بهرام شیردل در مصاحبه خود در مجله آبادی می گوید : " فکر من و همکارانم در معماری و شهر سازی ، قابل انعطاف کردن فضاها است به گونه ای که جوابگوی تفاوت های بی شماری باشد ،... همیشه معتقد بوده ام باید معماری جدیدی به وجود آید که با افکار و زندگی زمان خود انطباق داشته باشد و فرهنگ و تمدن موجود را غنی تر کند ... انسان با گذشت زمان افکار و خصوصیاتش تغییر می کند - بر عکس سایر جانداران - معماری هم باید تبع آن تغییر کند . "
پیتر آیزنمن به عنوان بانی طرح فلسفه فولدینگ در حوزه معماری واژه " Weak Form  " یا " فرم ضعیف " را مطرح کرده است . فرمی که قابل انعطاف است و خود را با شرایط محیطی وفق دهد .همانطور که ژله با شکل ظرف خود تطبیق می یابد . لذا فرم ها یا لایه های معماری فولدینگ ، در مجاور و همتراز یکدیگر به صورت انعطاف پذیر و در انطباق با شرایط کالبدی ، اجتماعی و تاریخی محیط در سایت قرار می گیرند. 


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

رستوران conduit



 

در طراحی داخلی این رستوران طراح به صورت بارزی از خطوط عمودی و افقی استفاده نموده که به این وسیله ایستایی ودر عین حال آرامش را به مشتریان خود القا می نماید .استفاده دکوراتور از نور کم و فضای نسبتاً تاریک و رنگ های تند و تیره نوعی راز آلودگی را در فضای این رستوران ساطع می کند.استفاده از اجزاء دکوری لوله مانند به صورت خطوط افقی و عمودی حال و هوایی صنعتی را به این مکان داده و از نگاهی انتزاعی تداعی کننده تار و پود های یک پارچه است.شکل کلی طراحی از حیث انتخاب متریال ، کمیت و کیفیت آن و همچنین نور پردازی ؛مینی مالیستی صورت گرفته که انتخابی برازنده برای نوع کاربرد این محیط است.

 

 

 

 

 

 


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

نمایشگاه طراحی داخلی دوبی 2009



 

نمایشگاه طراحی داخلی index 2009، که آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد، شاهد برنامه‌های جدیدی از جمله سمینارهای تخصصی مختلف توسط معروف‌ترین‌های صنعت طراحی، طرح‌های داخلی جدید و نو توسط پیشتازان دکوراسیون داخلی، برنامه‌های اختصاصی خرید‌های تجاری (VIP Trade buyer program) و بسیاری موارد دیگر خواهد بود.
نمایشگاه index سال گذشته نیز شاهد حضور بیش از 1690 شرکت‌کننده و غرفه‌دار با محصولات باکیفیت و صاحب سبک و معروف‌ترین‌های طراحی داخلی و استقبال بیش از 30هزار بازدیدکننده بود. از طرح‌های سنتی تا فوق مدرن، از مطبوع‌ترین و کاربردی‌ترین، از بهترین‌ها و برترین‌ها، همگی در نمایشگاه index دوبی گردهم آمده‌اند تا فضایی برای تقابل اندیشه و طرح‌های نو پدید آید.

از کمپانی‌های معروف شرکت‌کننده در این نمایشگاه می‌توان به Bandalux، Alaqili، Perla Lichi، Marco Polo، K.A.Intl، Pico Muebles، Born unequal interior اشاره کرد که جزئیات کاری هر یک از این شرکت‌ها را می‌توانید در وب سایت index مشاهده کنید.
محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه می‌شوند در دسته‌های تجهیزات و مبلمان منزل، خدمات و پیمان‌کاری‌های طراحی داخلی، تجهیزات جانبی، نورپردازی، کفپوش، آشپزخانه و حمام، منسوجات و پرده، خدمات خرده‌فروشی، دکوراسیون فضای باز و ماشین‌آلات و تجهیزات ساخت مبلمان و دکوراسیون قرار می‌گیرند.
اگر شما در حال طراحی دفتر کار، هتل و منزل خود یا اجرای پروژه‌های عمومی هستید؛ یا اینکه فقط به دنبال مشتری برای امور خرده‌فروشی خود می‌گردید این نمایشگاه فضای خوبی برای شما خواهد بود. مجموعه‌ای از طراحی داخلی، فضای بیرونی، فضاهای اختصاصی و طراحان فضاهای بسیار بزرگ در این نمایشگاه گرد هم جمع شده‌اند.

سازمان‌ها و اتحادیه‌های پشتیبانی‌کننده نمایشگاه:
اتاق بازرگانی و صنایع معادن دوبی
اتحادیه حرفه‌ای‌های دکوراسیون داخلی- BCFA (Furnishing By design)
وزارت اقتصاد و تکنولوژی آلمان
اتحادیه صنایع مبلمان آلمان (VDM)
اتحادیه منسوجات منزل آلمان و بسیاری مراکز و سازمان‌های حرفه‌ای و معتبر از تمامی کشورهای جهان.  

www.indexexhibition.com 


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها